Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Baseball (https://www.sharps.se/forums/baseball/)
-   -   REK [4/4] Sharps.se Dagens MLB Picks (https://www.sharps.se/forums/baseball/2020-4-4-sharps-se-dagens-mlb-picks/)

dgothe 2010-04-05 02:48

Citat:

Ursprungligen postat av Geezer (Inlägg 27431)
Kollar ESPN via comhem och det är störningar där med.

Har varit störningar rätt länge på den kanalen.. härom kvällen när jag kollade NHL var det likadant.. trodde det var min box, eventuellt mitt uttag.. nu fattar jag att det är kanalen :P...

Får klaga hos ComHem, även om det inte är deras fel så måste dom ju få reda på att något är fel.

Boone 2010-04-05 03:34

Överspelet för hela matchen sitter också med god marginal. 5-5 i slutet efter 6 innings!

Sharps 3-0.:drunk:

Geezer 2010-04-05 03:35

Citat:

Ursprungligen postat av Boone (Inlägg 27438)
Överspelet för hela matchen sitter också med god marginal. 5-5 i slutet efter 6 innings!

Sharps 3-0.:drunk:

Det är bara tacka för dagens två grymma spel!

dgothe 2010-04-05 03:38

..och där satt överspelet också.. najs :).

Nu ser jag fram emot Atlantas säsongspremiär. Hade dunderkoll på Braves i mitten på 90-talet men sedan dess har man tappat koll lite grann. Den här satsningen från Sharps har fått mig att bli intresserad igen och har nu skaffat MLB.tv och ser verkligen fram emot att följa Braves "på riktigt" igen..

Har sett två matcher live; Orioles med gamle goingen Cal Ripken fick stryk av Braves i Fulton County Stadium i ligans första "intra-league" match någonsin och två år senare såg jag Cincinatti Reds slå Atlanta i den ombyggda OS-stadion Turner Field. Tror fan att det blir en tredje till hösten, även om Glavine, Stoltz och Maddux har pensionerat sig nu :).

Zultanen 2010-04-05 03:56

Gick ju bra det där :cheers:

comprende 2010-04-05 03:59

Citat:

Ursprungligen postat av Boone (Inlägg 27438)
Överspelet för hela matchen sitter också med god marginal. 5-5 i slutet efter 6 innings!

Sharps 3-0.:drunk:

snyggt. :hattenav:

kan man få klämma in några funderingar i denna tråd ist för att starta en ny.
undrar om pitcharna aldrig spelar som slagmän i matcherna?
sen undrar jag om hur det kan vara en arena som inte är cymetrisk som den i natt, i fenway är det ju helt olika högt att skjuta homeruns på om man skjuter till höger eller vänster pga av olika höga väggar? nån arena jag sett har ju vattenfall o annat landskaps liknande föremål rakt bakom plan, slöseri på åskådarplatser kan man tycka.
är inte alla planer lika stora, tyckte mig höra att en av kommentatorerna sa att ett av yenkies slag skulle vart HR på deras hemmaplan men tog i väggen denna gång? är väl som i fotboll att de får ett intervall som måtten på en plan måste hålla sig inom eller?

dgothe 2010-04-05 04:05

ang. Pitchers som slagmän så använder sig American League av så kallade designated hitters som slår istället för pitchers. I National League så måste pitchers slå själva. I de fall när lag från de olika ligorna möts bestäms regeln av det laget som har hemmaplan.

T.ex., om Braves möter Yankees på Turner Field så måste New Yorks pitcher slå.

Ang. stadium så är det olika från "park till park" som det heter. Det spelar in väldigt mycket om man ska uppskatta resultat osv, så man bör vara införstådd med hur de olika arenorna ser ut.

comprende 2010-04-05 04:47

Citat:

Ursprungligen postat av dgothe (Inlägg 27445)
ang. Pitchers som slagmän så använder sig American League av så kallade designated hitters som slår istället för pitchers. I National League så måste pitchers slå själva. I de fall när lag från de olika ligorna möts bestäms regeln av det laget som har hemmaplan.

T.ex., om Braves möter Yankees på Turner Field så måste New Yorks pitcher slå.

Ang. stadium så är det olika från "park till park" som det heter. Det spelar in väldigt mycket om man ska uppskatta resultat osv, så man bör vara införstådd med hur de olika arenorna ser ut.

ok, tack för svaret. finns det fler regelskillnader mellan de båda ligorna?
visst är det så att AL o NL inte är indelat i öst/väst som i tex nhl? är alltid samma organisationer med i samma liga år efter år?

iCash 2010-04-05 06:25

Citat:

Ursprungligen postat av Boone (Inlägg 27438)
Överspelet för hela matchen sitter också med god marginal. 5-5 i slutet efter 6 innings!

Sharps 3-0.:drunk:

As predicted :cheers:

bokis29 2010-04-05 07:41

Jag höjer en bägare :cheers:

RobinD 2010-04-05 07:50

Förbannat snyggt!

Methodwaste 2010-04-05 08:08

Snyggt crew, körde flatbet 3U och det satt ju fint.

Grezea 2010-04-05 08:10

Riktigt najs!! :moneybag:

Fantomen 2010-04-05 09:35

Megastort tack! Skönt att det äntligen börjat!

dekishyo 2010-04-05 09:37

Citat:

Ursprungligen postat av comprende (Inlägg 27444)
snyggt. :hattenav:

kan man få klämma in några funderingar i denna tråd ist för att starta en ny.
undrar om pitcharna aldrig spelar som slagmän i matcherna?
sen undrar jag om hur det kan vara en arena som inte är cymetrisk som den i natt, i fenway är det ju helt olika högt att skjuta homeruns på om man skjuter till höger eller vänster pga av olika höga väggar? nån arena jag sett har ju vattenfall o annat landskaps liknande föremål rakt bakom plan, slöseri på åskådarplatser kan man tycka.
är inte alla planer lika stora, tyckte mig höra att en av kommentatorerna sa att ett av yenkies slag skulle vart HR på deras hemmaplan men tog i väggen denna gång? är väl som i fotboll att de får ett intervall som måtten på en plan måste hålla sig inom eller?

därav namnet green monster:evilgrin39:

riktigt fina predictions f.ö



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved