Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Baseball (https://www.sharps.se/forums/baseball/)
-   -   MLB Fantasy 2015 (https://www.sharps.se/forums/baseball/23209-mlb-fantasy-2015-a/)

Lazlo 2015-02-22 10:46

MLB Fantasy 2015
 
Eftersom det inte blev någon NBA fantasy denna säsongen så börjar man få lite fantasy abstinens nu när det börjar dra ihop sig mot MLB säsongen. :)

Ca 6 veckor kvar innan MLB's grundserie startar och det är lika bra vi drar igång det hela i god tid så vi kanske kan få ihop folk till denna serien.

Tror vi hade 1000kr i insats förra säsongen och om alla är med på det så kör vi väl samma i år. En liten del av potten till vinnaren av serien och en större del till vinnaren av slutspelet. Insatsen ska betalas innan draften för att undvika att problem uppstår med uteblivna betalningar och avhopp som hänt tidigare.

Jag har varit bankir tidigare men kommer inte ihåg om det var för MLB eller inte men jag kan väl vara det igen om det inte är någon som har några invändningar emot det.

Dom som varit med tidigare har väl förtur på platserna om det mot förmodan skulle bli fullt och vi inte tycker att man kan utöka platserna vid ett eventuellt stort intresse.

Reglerna lär väl gå i samma linje som ifjol, är det några justeringar så tar vi det här och sen så sätts ju draftdatumet så det ska passa så bra som möjligt för alla.

Bara att anmäla sig här i tråden så hoppas jag vi kan få ihop en liga till basebollen!

:cheers:

isbjorn 2015-02-22 11:15

Jag är med.

Qirren 2015-02-22 14:42

Bra intiativ! Vi kör vidare i samma liga som förra året. Aktiverade den nyss. Om någon vill ha regeländringar så föreslå dem här eller i chatten.

Vi var 10 förra året men skulle tro att någon eller några hoppar av, och det är absolut inga problem att utöka med ett par lag snarare tvärtom bara roligt!

Lillis 2015-02-27 16:16

Kan väldigt lite om MLB och suger ganska allmänt i årets Fantasyligor.

Men vill ni ha en sponsor så är jag gärna med, om inte annat så kanske man får upp ögonen och lär sig lite mer om Baseball.

Har ju faktiskt varit på ett par matcher i Phoenix under spring training, men då käkades det mest korv och drack vattning Coors Light:drunk:

Qirren 2015-02-28 22:11

Citat:

Ursprungligen postat av Lillis (Inlägg 411825)
Kan väldigt lite om MLB och suger ganska allmänt i årets Fantasyligor.

Men vill ni ha en sponsor så är jag gärna med, om inte annat så kanske man får upp ögonen och lär sig lite mer om Baseball.

Har ju faktiskt varit på ett par matcher i Phoenix under spring training, men då käkades det mest korv och drack vattning Coors Light:drunk:

Slänger iväg ett mail med invite till dig om du fortfarande har samma mail som senast.

De som i dagsläget säkert är med är Qirren, Avej, RzZz, isbjorn, Lazlo, Boone och Lillis. Det blir sju stycken.
Osäker på Lemasive och Arch. Har inte hört av dem.

Lillis 2015-02-28 23:17

Citat:

Ursprungligen postat av Qirren (Inlägg 412398)
Slänger iväg ett mail med invite till dig om du fortfarande har samma mail som senast.

De som i dagsläget säkert är med är Qirren, Avej, RzZz, isbjorn, Lazlo, Boone och Lillis. Det blir sju stycken.
Osäker på Lemasive och Arch. Har inte hört av dem.

Fan vad skoj, nu får ni vara snälla på förhand mot mig. Ge mig ett par bra sidor där jag kan läsa på lite.

Edit. Världsklasslogga och namn, behåller det

Qirren 2015-03-01 13:41

Citat:

Ursprungligen postat av Lillis (Inlägg 412404)
Fan vad skoj, nu får ni vara snälla på förhand mot mig. Ge mig ett par bra sidor där jag kan läsa på lite.

Edit. Världsklasslogga och namn, behåller det

Finns en uppsjö med rankings där ute här är ett exempel på en http://games.espn.go.com/flb/tools/p...ns?display=alt

Om det är reglerna du inte kan så rekommenderar jag att kolla en del spring training som börjar nu i veckan, går ganska snabbt att lära sig.

Lemasive är med så vi är åtta just nu och väntar på svar från Arch.

Qirren 2015-03-02 22:01

Någon som har ett annat ställe att kontakta Arch på, typ Facebook eller nåt? Han verkar inte svara här på Sharps.

Arch 2015-03-06 17:49

I haz kommen! Vad tiden går...sen har NBA varit tråkig i år, och jag har nästan bara jobbat...ge mig bejsbål!

Qirren 2015-03-06 19:04

Då var vi nio med Arch. En till skulle behövas nu, sen kan vi planera draftdatum.

Lazlo 2015-03-09 10:30

Härligt, då ser det ju ut som det ska kunna bli av med en fantasy liga i den här sporten denna säsongen också! :)

Emanresu 2015-03-10 09:42

Äh vafan, sponsor incoming!

Aldrig lirat Fantasy MLB förut, men varför inte låta detta året vara första?

Jag kommer förmodligen göra sjukt många "fusk" dvs. ställa för många starters och grejor då jag inte riktigt fattar reglerna men får läsa på om det där!

Lazlo 2015-03-10 09:56

Citat:

Ursprungligen postat av Emanresu (Inlägg 414841)
Äh vafan, sponsor incoming!

Aldrig lirat Fantasy MLB förut, men varför inte låta detta året vara första?

Jag kommer förmodligen göra sjukt många "fusk" dvs. ställa för många starters och grejor då jag inte riktigt fattar reglerna men får läsa på om det där!

Vi är alla mer eller mindre sponsorer till Avej. :lol:

Klart du ska vara med, du kommer lära dig snabbt och det är inte speciellt många "fusk" att hålla reda på så det är inga problem att lära sig undvika dom missarna!

Emanresu 2015-03-12 20:04

Hur ser det ut med inbjudan, draft och så? :)

Qirren 2015-03-13 20:51

Då är vi tio. Då ska vi hitta ett draftdatum!
Säsongen börjar 5 april, så någon gång innan dess får det bli.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved