Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Baseball (https://www.sharps.se/forums/baseball/)
-   -   Cubs-Diamondbacks o/u 14.5 (https://www.sharps.se/forums/baseball/2435-cubs-diamondbacks-o-u-14-5-a/)

Jakk 2010-04-30 16:02

Cubs-Diamondbacks o/u 14.5
 
Eftersom vi har sa manga baseball experter vore det intressant om nagon kunde kommentera denna matchen. Ar ju minst sagt lite ovanlig total i denna matchen.

Verkar finnas lite info oxa

"From a member who resides in Chicago:
Just wanted everyone to know the wind is blowing straight out at Wrigley today. No total has been posted my guess is it will be around the same as yesterday. also feel the same result in terms of # of runs will be scored. I will be pounding the over once it's released. Sorry for the clutter here, but wanted everyone to know as soon as possible. Gl today. "

Ligger linan bra?

Talys 2010-04-30 16:05

va ju 13 igår och den gick då över. 13-5 i liknande förutsättningar.

Jakk 2010-04-30 16:10

Citat:

Ursprungligen postat av talysbajare (Inlägg 36339)
va ju 13 igår och den gick då över. 13-5 i liknande förutsättningar.

Jo men i baseball byter man ju pitchers....

Talys 2010-04-30 16:18

yepp men jag tänkte mest på hur förutsättningarna (vädret) skulle hjälpa.

papak 2010-04-30 16:26

Finns en anledning till att linan är så hög och blåser vinden out på Wrigley så är chanserna för att ett överspel sitter mycket goda!

rico 2010-04-30 17:49

Jag är ingen expert. Jag hade under igår o tror att total genomklappning i cubs bullpen i 7th inverkade mer på totalen än vinden. Såg ju bra ut innan. Jag kör på under idag igen.

RobinD 2010-04-30 19:40

Citat:

Ursprungligen postat av rico (Inlägg 36378)
Jag är ingen expert. Jag hade under igår o tror att total genomklappning i cubs bullpen i 7th inverkade mer på totalen än vinden. Såg ju bra ut innan. Jag kör på under idag igen.

Kan inget om sporten, men om linan är satt så hög så är det uppenbart att bolagen vill att man ska spela under.

Det är ingen välgörenhet, men om något är för högt och låter för bra för att vara sant så är det nog det också.

Jakk 2010-04-30 20:58

Blev ett lillbett pa under for mig, far se hur det gar

somerled74 2010-04-30 21:13

Hur spelar vädret in egentligen? Säg att det ösregnar, vem vinner på det, pitchers eller batters?

KP 2010-04-30 21:35

Citat:

Ursprungligen postat av somerled74 (Inlägg 36406)
Hur spelar vädret in egentligen? Säg att det ösregnar, vem vinner på det, pitchers eller batters?


Ingen eftersom matchen ställs in isåfall. Man spelar inte baseball i regn ;)

edit: ja en anledning kanske också vore på sin plats. Ifall de nu väljer att spela under ösregn så skulle följande scenario inträffa:

Planen blir jobbigare att springa på eftersom sanden blir mer lerig då.
Bollen blir tyngre pga vattnet och en tung boll gör att pitchern inte orkar kasta lika många gånger = de byter pitcher tidigare i matchen. Sedan blir det svårare att träffa bollen ordentligt för slagmannen.


edit2: mera läsning -> [ame]http://en.wikipedia.org/wiki/Rainout_%28sports%29[/ame]

comprende 2010-04-30 21:38

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 36408)
Ingen eftersom matchen ställs in isåfall. Man spelar inte baseball i regn ;)

är säker på att jag sett en baseball film där de spelar i regn, så du menar att det inte är som på film???:omfg:

KP 2010-04-30 21:43

Citat:

Ursprungligen postat av comprende (Inlägg 36409)
är säker på att jag sett en baseball film där de spelar i regn, så du menar att det inte är som på film???:omfg:

Duggregn ja, men inte regn. Läs wikipedialänken jag länkade till tidigare för mer läsning.

comprende 2010-04-30 22:06

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 36410)
Duggregn ja, men inte regn. Läs wikipedialänken jag länkade till tidigare för mer läsning.

va menat som ett shämt, undrar vilken film det är jag tänker på. kan det va med charlie sheen, den när de spelar "wild thing"-låten.

sry ot.

calahan 2010-04-30 22:16

gick på över 14.5, ö 7.5 cubs och -2 cubs :D

rico 2010-04-30 22:57

Tyvärr så gick jag i fällan........... två gånger. Jag har aldrig sett så hög totallina innan men det får bli en läxa och så får man hålla sej undan nästan gång.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved