Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Baseball (https://www.sharps.se/forums/baseball/)
-   -   MLB 15/6 (https://www.sharps.se/forums/baseball/2955-mlb-15-6-a/)

Arch 2010-06-15 16:11

MLB 15/6
 
YTD 19-15-2 +7.90u


Marlins ML @1.671 1.5u att vinna 1u
Marlins RL @2.48 1u

Helt enkelt fading Wilson som är 29 år gammal, har spelat MLB 5 år, och innan i år haft som mest 73.2IP och 1297 pitches under en säsong. 2010 har han fått starta och har samlat på sig 76.2IP och 1273 pitches. Tidigare åren från bullpen var han en FB/SL pitcher och han kastade FB vanligen 70% av tiden. Sånt funkar inte när man startar och i år har han kastat FB 50% och lagt till en cutter och changeup. Inte bara att hans arm fått arbeta lika mycket som förut, utan den har också fått arbeta med olika vinklar och grepp som ytterliggare kan bidra med problem. Han är en lefty och spelar mot mestadels righty lineup som gillar att slå FBs. Jag förväntar mig ett sämre spel av Wilson och eventuellt att han hamnar på DL och får vila nån gång inom nära framtid (kanske en månad).

Spelar han då mot heta Marlins (Coghlan, Ross, Cantu, Hanley, unge Stanton) och deras ace JJ, som har varit fantastik i år, så går jag mot här.

EdgaarGore 2010-06-15 17:09

Bra odds på Halladay idag :)

eddieh 2010-06-15 21:06

Den hugger vi,tack för en utförlig REK,som vanligt illen.:hattenav:

Storchen 2010-06-15 21:11

Ryggar Marlins RL
Tack illen för väldigt övertalande och informativ rek! :cheers:

kruk 2010-06-15 21:46

Sitter och trycker på Marlins RL jag också, det här fixar vi :)

Norberg1982 2010-06-15 21:53

Går in hårt på Rays!

kruk 2010-06-15 22:01

Citat:

Ursprungligen postat av Norberg1982 (Inlägg 45359)
Går in hårt på Rays!

Jasså hur kommer det sig? Visst Tampa har imponerande bortasiffror, bitvis bättre pitcher dock skall det inte glömmas att Atlanta gått som tåget hemma på sistonde förvisso mot Pittsburgh men även mot Phillys. Price 9-2, Kawakami 0-8 så visst, men tycker siffrorna ljuger en del. Inga recent pitcherstarts mot någon av lagen heller för den delen. Ingen överdriven form på Rays heller för tillfället. Skulle vara kul att veta varför du tycker att det är läge att gå in HÅRT :)

Arch 2010-06-15 22:13

Pitchers-släkte har en massiv tendens att gömma små och stora skador, tills de inte kan spela, och skadorna är oftast slitage-typen så det kan ta nån start innan det upptäcks. Wilson kan vara bra att spela mot ett antal starter nu, han har aldrig tidigare varit i sådant läge och en hårt kastande lefty är mycket värt, så han kanske tillåts vara lite extra dålig. Jag tycker personligen att hans ålder spelar roll, en yngre arm bygger upp sin styrka (naturligt) samtidigt som de går igenom fler innings (tex Ubaldo Jimenez, där man inte kan förväntas liknande saker). Dessutom pekar hans andra nummer på att han kan bli sämre även om inte småskadad.
Wilsons sätt att spela är att visa sin 92-96mph fastball i början av AB (det är som om en righty hade kastat 97+) och sen gå på off-speed, breaking pitches. Marlins lineup gillar fastballs och om Wilson inte kan sätta upp sina off-speed, kommer de att svinga åt dem i en mindre utsträckning, vilket är bra då Marlins batters inte gillar dessa.

Rangers är 12-17 borta och möter för första gången Josh Jonhson som har varit fenomenal än så länge.


Så jag tror att CJ Wilson har sämre förutsättningar att göra en bra match, med underlag för mer slitage i armen.


Nu hade jag mer tid att skriva :)

EdgaarGore 2010-06-15 22:43

Lite tankar....

CWS är ett spel som public gillar mycket idag. Jag tycker det är helt otroligt hur man kan spela på CWS borta som favorit i år. Okej de har blivit lite hetare(tagit 2 av 3 mot Cubs borta) men har mycket mer att bevisa. Pittsburgh har förlorat 9 av de senaste 10. Tycker ändå att Pittsburgh är ett lag som är farligt hemma och inte ska underskattas. Garcia är ingen av mina favorit pitchers(kan bero på att jag spelade på han när Florida sköt vartannat pitch ut ur parken) och inte alls lika bra borta.

Washington möter Detroit borta och är stor underdog. Förstår inte hur Scherzer och Detroit kan vara så stor favorit. Scherzer som har en ERA över 6 och det är inte många gånger han tagit sig förbi 5e inningen. Detroit är 2-10 i game 1 efter en W. Idag saknas återigen deras leadoff man Austin Jackson som varit riktigt bra i år. Detroit var nära att förlora mot Pittsburgh och Jeff Karsten i Söndags men blev räddade av Miguel Cabreras 3 run HR i 8th. Dunn har sätt Scherzer 3 ggr och har 2 HR, Willingham har 1 HR på 3 AB.
Mycket möjligt att jag spelar Washington idag.

Phillies är en annan pub favorit, det är svårt att motstå när Halladay är underdog(!) Ska också sägas att det är svårt att spela på Phillies så som de slår just nu mot lefties och överlag. A-rod är inte med för Yankees.

Minnesota tycker jag är i en fin situation, 15-6 GM1 och 9-2 efter L. Förlorat två raka och möter Cook som inte alls levererat borta i år.
Tror även Boston bara slår Arizona.

Arch 2010-06-15 23:01

Phillies hade den sämsta IL-rec (nåt som 19-38 (18-32 var korrekt), men Doc har sett Yankees i sina år med Blue Jays (18-6 (23-12) i starterna). Ganska kul att se 7.5 på Yankees arena :D

Angående Nats så borde man gräva lite djupare, Lannan är en flyball pitcher och Detroits arena har en kort(are) vänster(?) sida, har jag för mig. Hur många righties i Detroits lineup är pull hitters som kommer att dra bollen dit ? Jag önskar att jag visste. Lycka till!

EdgaarGore 2010-06-15 23:28

Minnesota Twins 5u @1.68
Washington Nationals 3u @2.63

Även ett litet spel på Marlins :cheers:

BOL :KO:

eddieh 2010-06-16 04:53

Tack för såsen Leo Nunez.:gun_bandana:

dgothe 2010-06-16 08:15

Marlins förstörde hela natten för mig.. fan att dom inte kunde få igång slagträna ordentligt.. och fan att dom inte kan stänga en usel half inning... 3 jävla outs är allt som behövs..

bokis29 2010-06-16 08:34

Citat:

Ursprungligen postat av dgothe (Inlägg 45422)
Marlins förstörde hela natten för mig.. fan att dom inte kunde få igång slagträna ordentligt.. och fan att dom inte kan stänga en usel half inning... 3 jävla outs är allt som behövs..

Du har så rätt så :cry:

valsen 2010-06-16 08:38

Tvekade hela gårdagen på Marlins och beslutade i sista minuten att inte betta. Tur det!
Åkte dock på stryk i i Angels och Giants matcherna :hurt:



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved