Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Baseball (https://www.sharps.se/forums/baseball/)
-   -   REK 2/7 MLB (https://www.sharps.se/forums/baseball/3098-2-7-mlb/)

maddmax 2010-07-02 14:33

2/7 MLB
 
Idag misstanker jag att folk kommer sitta klistrade framfor fotbollen men jag vill anda flagga lite for en av de tidiga brannbolls-matcherna pa andra sidan Atlanten. Tankte ge lite tankar for att overtyga er. :rolleyes:

Match: Chicago Cubs - Cincinnati Reds
Spel: Cincinnati Reds ML (2.27 @ PinnacleSports)
Spelstopp: 20.20 (2/7)

Cincinnati har imponerat pa mig de senaste veckorna. Man ar 8-2 de senaste tio matcherna och efter sweepen pa bortaplan mot Seattle har man nu fyra raka borta-vinster (18-16 totalt). Chicago ar 3-7 de senaste tio mot relativt daligt motstand (Mariners, White Sox och Pirates). Man ar 19-21 pa hemmaplan forovrigt. Reds vann igar med 3-2x men matchen borde varit slut betydligt tidigare da laget hade 16-5 i hits. For sasongen ar Reds 5-2 i matcher mot Cubs.

Bronson Arroyo ar 7-4 (10-6) med 4.19 ERA. Han har alltsa fatt ganska bra runsupport i sina matcher men har aven spelat battre mot slutet. Han ar 7-6 med 3.06 ERA mot Cubs i sin karriar och har 4 av sina 7 vinster i ar pa bortaplan (gjort fem raka QS pa bortaplan). Arroyo fick visserligen en forlust senast mot Cleveland (4 ER pa 5 innings) men Shin-Soo Choo stod for tva HRs och annars var han ganska stabil. Tror vi kan fa en stark bounceback har.

For Cubs startar Ryan Dempster. I ar ar Dempster 6-6 (6-10) med 3.58 ERA. Dempster har tre raka QS bakom sig men jag ar inte for orolig for detta. Samtliga matcher har varit mot svagare motstand och sasongens enda match mot Reds slutade i forlust. I sin karriar ar Demspter 5-5 med 4.29 ERA mot Reds.

Bullpen far jag ge ett litet overtag till Cubs men det ar inte stort. Dessutom sag vi igar att Chicagos relievers pa intet satt ar omojliga (Marshall, Howry och Marmol blev alla traffade).

Sist men inte minst har vi den offensiva potentialen. Det ar har jag tycker matchen bor avgoras. Reds .294 mot Cubs .214 (skillnaden ar annu storre om man ser till right-handed pitchers) de senaste tio ar ett stort skal till bortalagets 8-2 och hemmalagets 3-7. Cubs har skrapat ihop 6 runs de senaste fyra matcherna (alla pa hemmaplan) och Arroyo bor fa betydligt mer runsupport an 1.5 (sarskilt med tanke pa att Reds har haft ett BA pa over .350 (!) i tre av de senaste fyra).

Jag spelar 7 units pa Reds ikvall och sparar 3 till nar RL (Alt.) kommer ut (bor ligga runt 3 i odds). Votto for president!

maddmax 2010-07-02 14:42

Har aven spelat over 6 i Padres-Astros. Kan inte lata bli riktigt laga och riktigt hoga linor. Oswalt gjorde en skitstart senast (1-10 mot Rangers). Padres ar bara ett under-lag pa bortaplan och Astros har .270+ BA de senaste tio. Latos ar inte att lita pa.

EdgaarGore 2010-07-02 14:52

Fade cubs = :moneybag:

BOL

Arch 2010-07-02 17:27

Citat:

Ursprungligen postat av maddmax (Inlägg 48184)
Har aven spelat over 6 i Padres-Astros. Kan inte lata bli riktigt laga och riktigt hoga linor. Oswalt gjorde en skitstart senast (1-10 mot Rangers). Padres ar bara ett under-lag pa bortaplan och Astros har .270+ BA de senaste tio. Latos ar inte att lita pa.


Oj, vågar du verkligen ? Oswalt har varit fantastik i år trots usel runsupport och riktigt bra borta, förutom mot Rangers då som han historiskt har problem med. Han har karriär 2.57 ERA på Petco, på 32 IP. Latos har också varit riktigt bra trots tufft motstånd (@TB, @FLA) och trots att han i sitt senaste körde mot det gäng som redan en gång kom åt honom hårt. Har mycket bra kontroll, senaste månaden 30.1 IP, 34 K, 0.99 WHIP (!!), 94-96mph FB och spelar i en stor ballpark där han nyttjar sina flyballs riktigt bra.

maddmax 2010-07-02 17:35

Oswalt har slappt minst tva runs i sina senaste 6 starter (tre av dessa 4 eller fler), Latos ar bra men ar samre i morker. Dessutom har dagens ump en riktigt tight strikezone..

Som sagt, forstar om folk gillar under men Padres bullpen har inte varit bra mot slutet och de har varit involverade i en del hoga nummer. Nar linan ar 6 sa far det nagra lappar. :)

Arch 2010-07-02 17:51

YTD 21-17-3 +6.77u


Yankees RL @2.15 0.5u

Dags att tillfredsställa Peggy igen. Enkelt spel, trots massivt publikstöd, men så får det gå ibland. Blue Jays förlorade 5 raka och kan knappt träffa bollen nu, Cecil har haft tendenser att vara bra under en tid och sen springa på Yankees/Red Sox och tappa allt resten av året. Hans senaste 3 starter, alla förluster, 6 IP 5 ER @SD, 5 IP 6 ER vsSTL, 4.2 IP 5 ER @PHI. Att han ska plocka nåt magiskt nu hos Yankees känns avlägset.
AJ har haft förfärlig juni med 0-5 och +11 ERA, senast han gick mot Toronto blev det förlust (mot just Cecil) och han släppte 3 HRs, 2 till Bautista, 1 till Encarnacion. Encarnacion är i minors just nu, Bautista (career avg .237) var då het, och har hittills slagit 20 HRs (trots under .250 batting), men senaste månaden bara 4 och är .188 under den tiden.
Burnett fick pitching råd av en ny coach som han tidigare jobbat med, en ny perspektiv av familjemedlemmar (New York post har artiklarna) och sägs vara mycket sugen att komma ut och spela och framförallt lita på sin goda stuff.

Köper man inte sånt, kan man "säkra" med överspel

Arch 2010-07-02 17:56

wow det var segt av mig...trodde Yankees också började 20:20


Oswalt har jag ute i min fantasy, så vi säger 7-0 'stros ;)

EdgaarGore 2010-07-02 18:23

Igen! WOW! :)

Lutade åt att spela under 9.5 i den då över fick mycket kärlek men avstod. Även Cincy får mycket kärlek...:sad:

maddmax 2010-07-02 18:28

Skulle vantat med att spela OVER. Den har gatt upp 16 punkter och kanske fortsatter.. Aja..

Arch 2010-07-02 19:28

det var bara meh...bases loaded, 0 out, ARod batting, Cano on deck...båda strikar ut :thumbdown:

Boone 2010-07-02 21:36

Är rätt tankad nu, men jag har lirat Mets ikväll med 4u. (Kom när jag var nykter, var bara inte motiverad att skriva rek)

Ogiltigt spel-ID: 30241


eddieh 2010-07-02 21:50

Citat:

Ursprungligen postat av maddmax (Inlägg 48183)
Idag misstanker jag att folk kommer sitta klistrade framfor fotbollen men jag vill anda flagga lite for en av de tidiga brannbolls-matcherna pa andra sidan Atlanten. Tankte ge lite tankar for att overtyga er. :rolleyes:

Match: Chicago Cubs - Cincinnati Reds
Spel: Cincinnati Reds ML (2.27 @ PinnacleSports)
Spelstopp: 20.20 (2/7)

Cincinnati har imponerat pa mig de senaste veckorna. Man ar 8-2 de senaste tio matcherna och efter sweepen pa bortaplan mot Seattle har man nu fyra raka borta-vinster (18-16 totalt). Chicago ar 3-7 de senaste tio mot relativt daligt motstand (Mariners, White Sox och Pirates). Man ar 19-21 pa hemmaplan forovrigt. Reds vann igar med 3-2x men matchen borde varit slut betydligt tidigare da laget hade 16-5 i hits. For sasongen ar Reds 5-2 i matcher mot Cubs.

Bronson Arroyo ar 7-4 (10-6) med 4.19 ERA. Han har alltsa fatt ganska bra runsupport i sina matcher men har aven spelat battre mot slutet. Han ar 7-6 med 3.06 ERA mot Cubs i sin karriar och har 4 av sina 7 vinster i ar pa bortaplan (gjort fem raka QS pa bortaplan). Arroyo fick visserligen en forlust senast mot Cleveland (4 ER pa 5 innings) men Shin-Soo Choo stod for tva HRs och annars var han ganska stabil. Tror vi kan fa en stark bounceback har.

For Cubs startar Ryan Dempster. I ar ar Dempster 6-6 (6-10) med 3.58 ERA. Dempster har tre raka QS bakom sig men jag ar inte for orolig for detta. Samtliga matcher har varit mot svagare motstand och sasongens enda match mot Reds slutade i forlust. I sin karriar ar Demspter 5-5 med 4.29 ERA mot Reds.

Bullpen far jag ge ett litet overtag till Cubs men det ar inte stort. Dessutom sag vi igar att Chicagos relievers pa intet satt ar omojliga (Marshall, Howry och Marmol blev alla traffade).

Sist men inte minst har vi den offensiva potentialen. Det ar har jag tycker matchen bor avgoras. Reds .294 mot Cubs .214 (skillnaden ar annu storre om man ser till right-handed pitchers) de senaste tio ar ett stort skal till bortalagets 8-2 och hemmalagets 3-7. Cubs har skrapat ihop 6 runs de senaste fyra matcherna (alla pa hemmaplan) och Arroyo bor fa betydligt mer runsupport an 1.5 (sarskilt med tanke pa att Reds har haft ett BA pa over .350 (!) i tre av de senaste fyra).

Jag spelar 7 units pa Reds ikvall och sparar 3 till nar RL (Alt.) kommer ut (bor ligga runt 3 i odds). Votto for president!

Du hade rätt om Cubs relivers,de var inte omöjliga.:lol:
Tackar.:moneybag:

zimzelen 2010-07-02 21:57

Med en inning kvar och 12-0 i bagaget vågar jag säga, tack för denna :KO:

frages 2010-07-02 22:19

Tackar för denna maddmax :cheers::hattenav:

EdgaarGore 2010-07-02 23:00

Kör på NY Mets, Cleveland Indians och Atlanta Braves inatt. GL



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved