Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Baseball (https://www.sharps.se/forums/baseball/)
-   -   REK [10/7] Toronto Blue Jays - Boston Red Sox (https://www.sharps.se/forums/baseball/3182-10-7-toronto-blue-jays-boston-red-sox/)

maddmax 2010-07-10 16:39

[10/7] Toronto Blue Jays - Boston Red Sox
 
Match: Toronto Blue Jays - Boston Red Sox
Spel: Boston Red Sox (2.06 @ PinnacleSports) - 6 u.
Spelstopp: 19.05 - 100710

Trodde verkligen Jays skulle ha mer att satta imot igar men sa var inte fallet. Boston saknar flera spelare men igar visade manga av ersattarna sina framfotter. Av de mindre kanda namnen kan Darnell McDonald namnas.
Lagen har motts sju ganger i ar och Red Sox har vunnit sex av dessa, de har blivit nagot av Torontos svaga punkt.

Brandon Morrow startar for Jays, 5-6 med 4.69 ERA. Morrow har en fantastisk fastball men har problem med kontrollen (vilket de flesta har nar de narmar sig 100 mph). Detta visade sig inte minst senast da Morrow pitchade mot Red Sox. Pa 1.2 innings slappte Morrow hela 6 walks (3 hits och 6 ER). Jag tror Red Sox kommer att avvakta och Morrows pitchcount kommer nog na 100 innan sjatte ar slut (om han inte tas ut tidigare). I sin senaste start slappte Morrow 6 ER mot Mets och han har 0-1 med 6.48 ERA pa sina tva starter mot Sox.

John Lackey ar Red Soxs val. Lackey kommer fran tva raka quality starts (7.1 innings, 3 ER mot O's och 7 innings, 1 ER mot Rays) och jag tycker han ska ha en bra chans att ta 10:e vinsten idag. Med 9-4 och 4.40 ERA har Lackey an en gang visat att han ar en "workhorse" och jag tror sakert att vi kan fa se runt 110 pitches av 31-aringen. 4-3 med 3.74 ERA mot Jays i sin karriar.

Det finns tre, mojligen fyra, saker som talar emot detta spelet. (1) Morrow ar betydligt battre hemma an borta, (2) Bostons bullpen ar inte lika stabil som Jays, (3) public sitter pa Boston och (4) skador. Dessa tycker jag dock inte uppvager att gora Red Sox till underdogs (skulle vilja ha ner dom runt 1.95), sarskilt efter att ha spant musklerna igar.

Det gor ont att saga det men tycker Jays ska vara dogs har och jag gar in med 6 units pa Red Sox. Statistik finns ocksa i mangder och jag tycker det mesta pekar at en Boston vinst.

BOL!

EdgaarGore 2010-07-10 16:47

Skulle du vilja säga att Lackey är flyball eller groundball pitcher? Har ingen större koll på honom. Såg i senaste serien Toronto hade mot Minnesota att flyball pitchers får det jobbigt och bollen ser ut att flyga ganska bra i Toronto just nu.

maddmax 2010-07-10 17:00

Skulle saga en groundball pitcher (borde nog skrivit ut det). Har ar de senaste atta matcherna:

vs. Baltimore 11-4
vs. Tampa Bay 6-10
vs. Colorado 8-1
vs. Arizona 7-5
vs. Philadelphia 12-5
vs. Baltimore 12-7
vs. Oakland 5-6
vs. Tampa Bay 12-6

Totalt: 73 (g) - 44 (f)

Senast mot Toronto (da slappte han en del runs) hade han 8-3 i groundouts/flyouts. Dessutom tycker jag Lackeys rutin vager tungt har och han har ganska bra siffror mot power-teams.

EdgaarGore 2010-07-10 17:07

Var också sugen på Boston men public är hårt på den. Tror dock jag kommer spela den ändå. Kollat Torontos 3 senaste matcher och de är allt är inget för de flesta av deras batters. Inte mycket till tålamod. Lackey har 9 HR på 108 IP. Dock så har han haft problem på day games....

maddmax 2010-07-10 17:09

Jo en del djup pitching statistik ar oroande men kanner att det inte kan vaga upp.

Blue Jays ar ett .500+ lag om de hade haft ett normalt BA men tyvarr ar det inte sa for tillfallet..

EdgaarGore 2010-07-10 17:17

Ju mer jag kollar desto jobbigare blir denna. 72% på Boston och linan rör sig inte. Boston 14-3 i game 2 a win. Morrow hade 6 riktigt imponerande starter innan den förra mot Yankees.

EdgaarGore 2010-07-10 17:37

Jag skulle precis ta ö4.5 TT förut på Detroit men så hoppade den till ö5 :(

Arch 2010-07-10 17:39

Citat:

Ursprungligen postat av EdgaarGore (Inlägg 49515)
Morrow hade 6 riktigt imponerande starter innan den förra mot Yankees.

Red Sox har samma tillvägagång vid plattan, om det hjälper ;) Tålamodigt gäng

maddmax 2010-07-10 17:44

Citat:

Ursprungligen postat av illen (Inlägg 49520)
Red Sox har samma tillvägagång vid plattan, om det hjälper ;) Tålamodigt gäng

Ja, och mot just Morrow ar det en bra strategi.

Som jag sa, en fantastisk fastball men ibland saknas kontrollen. Tror det bara ar Jimenez som kan toppa honom av starters i MLB men Morrow ar inte i narheten nar det galler placering.

EdgaarGore 2010-07-10 17:47

Ja men Morrow hade en fin start mot Yankees innan den senaste. En ERA under 3 hemma dessutom.
Han har mött Boston en gång i år men då hade han stora problem med kontrollen och Boston hade ett par gubbar som inte är med idag. Inte många som har någon hit mot Morrow ännu, många walks(Drew 4 AB 4 Walks). Om Morrow har kontrollen idag så tror jag han kan vinna pitching duellen mot Lackey.
Även om Morrow släppte 5 ER mot Yankees senaste var det bara 1 walk så kontrollen har inte varit några större problem på slutet. Boston pen har inte varit stabil heller.

maddmax 2010-07-10 17:52

Citat:

Ursprungligen postat av EdgaarGore (Inlägg 49522)
Ja men Morrow hade en fin start mot Yankees innan den senaste. En ERA under 3 hemma dessutom.
Han har mött Boston en gång i år men då hade han stora problem med kontrollen och Boston hade ett par gubbar som inte är med idag. Inte många som har någon hit mot Morrow ännu, många walks(Drew 4 AB 4 Walks). Om Morrow har kontrollen idag så tror jag han kan vinna pitching duellen mot Lackey.
Även om Morrow släppte 5 ER mot Yankees senaste var det bara 1 walk så kontrollen har inte varit några större problem på slutet. Boston pen har inte varit stabil heller.

Inte manga som har en hit men o andra sidan har Morrow bara 5 outs mot Red Sox.

Tro mig, jag vill att Toronto ska vinna sa manga matcher som mojligt men.. Ja. Jag tror inte att Morrows och Blue Jays chanser ar storre an 50% idag och darfor kanns Red Sox som det basta alternativet.

Men men, jag kan ha fel. :)

EdgaarGore 2010-07-10 18:03

Ja min första tanke var också Boston men min första tanke har inte varit bra de sista dagarna så skulle testa lite o argumentera för det andra laget. Aldrig fel att ha en diskussion :)

maddmax 2010-07-10 18:32

Citat:

Ursprungligen postat av EdgaarGore (Inlägg 49527)
Ja min första tanke var också Boston men min första tanke har inte varit bra de sista dagarna så skulle testa lite o argumentera för det andra laget. Aldrig fel att ha en diskussion :)

Absolut, det ar bara kul att stangas lite. :)

Och som sagt, det finns ju argument for alla sidor i ett bet och det ar bara bra att lyfta fram sa manga som mojligt. Sen ar det ju upp till var och en att vardera dess chanser.

EdgaarGore 2010-07-10 18:53

Jag talade in mig själv till andra sidan. Huvudskälet är att jag sitter hellre på Vegas sidan än publics.

CMON Morrow! :cheers:

maddmax 2010-07-10 19:52

Spannande ser det iallafall ut att bli Edgaar.

Vinnande sidan bjuder pa en ol? :cheers:



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved