Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Baseball (https://www.sharps.se/forums/baseball/)
-   -   22/7 MLB (https://www.sharps.se/forums/baseball/3276-22-7-mlb/)

tompa87 2010-07-22 09:15

22/7 MLB
 
Lets go igång med diskussion!

Cardinals sweepar?

Bitch Sox får tummen ur röven?

Boone 2010-07-22 09:24

Lite iakttagelser från igår:

Phillies bats är kallare än en finsk isvak. Stor risk för sweep. Cardinals är nu inne på sin längsta winstreak i sin franchaise historia (8 st) och lita på att de är sugna att öka på den. 1.69 känns lite lågt, men vi kanske får samma skumma (oförklarliga?) oddsutveckling som igår som pressar upp oddset till över 1.7 under dagen.

Arizona och Mets är sämst. Överlägset. Mets lyckades med 1 hit mot ligans sämsta bullpen på 8 innings. Fade:a dem mot Dodgers som kommer stärkta efter att ha brutit förlorarstreaken. Bullpen sleten och lite sömn+resa.

Pirates bats har blivt glödheta. Mot Gallardo bör deras teamtotal lina vara låg nog för att vara spelbar även om det är Pirates vi snackar om.

timadolf 2010-07-22 09:57

Citat:

Ursprungligen postat av tompa87 (Inlägg 50956)
Lets go igång med diskussion!

Cardinals sweepar?

Bitch Sox får tummen ur röven?


Hoppas verkligen INTE Red Sox får igång sin offensiv.
Lackey e inte så kaxig på bortaplan, Rowans Smith har minst lika bra siffror på hemmaplan som Lackey borta.

Mitt första spel e

Seattle +2 1,70 Pinnacle

timadolf 2010-07-22 10:05

Citat:

Ursprungligen postat av Boone (Inlägg 50958)
Lite iakttagelser från igår:

Phillies bats är kallare än en finsk isvak. Stor risk för sweep. Cardinals är nu inne på sin längsta winstreak i sin franchaise historia (8 st) och lita på att de är sugna att öka på den. 1.69 känns lite lågt, men vi kanske får samma skumma (oförklarliga?) oddsutveckling som igår som pressar upp oddset till över 1.7 under dagen.

Arizona och Mets är sämst. Överlägset. Mets lyckades med 1 hit mot ligans sämsta bullpen på 8 innings. Fade:a dem mot Dodgers som kommer stärkta efter att ha brutit förlorarstreaken. Bullpen sleten och lite sömn+resa.

Pirates bats har blivt glödheta. Mot Gallardo bör deras teamtotal lina vara låg nog för att vara spelbar även om det är Pirates vi snackar om.

Mycket bra tankar Boone!
Varför göra allt så svårt, Mets på bortplan e verkligen uselt och du har ju förutspått att Mets antagligen kommer få mer negativa siffror i juli.

Jag gick 5-1 igår åkte på att Millwaukee inte kunde gå över 4,5 men pirates gör vad de vill. Ja får vi en team run total på 3,5-4 borde vi köra.

Dgothe hade rätt igår angående Werth, han verkar helt knäckt!
Red birds bör vinna NORMALT...

tompa87 2010-07-22 10:05

Citat:

Ursprungligen postat av Boone (Inlägg 50958)
Lite iakttagelser från igår:

Phillies bats är kallare än en finsk isvak. Stor risk för sweep. Cardinals är nu inne på sin längsta winstreak i sin franchaise historia (8 st) och lita på att de är sugna att öka på den. 1.69 känns lite lågt, men vi kanske får samma skumma (oförklarliga?) oddsutveckling som igår som pressar upp oddset till över 1.7 under dagen.

Arizona och Mets är sämst. Överlägset. Mets lyckades med 1 hit mot ligans sämsta bullpen på 8 innings. Fade:a dem mot Dodgers som kommer stärkta efter att ha brutit förlorarstreaken. Bullpen sleten och lite sömn+resa.

Pirates bats har blivt glödheta. Mot Gallardo bör deras teamtotal lina vara låg nog för att vara spelbar även om det är Pirates vi snackar om.

Dodgers är ett streak lag, dem är nog väldigt angelägna om att streaka åt rätt håll, dessutom brukar man ju ha heta bats (4e bäst i NL) och mot Mets kalla batters kan detta bli en perfekt serie att vända på skutan igen. Man börjar dessutom serien mot gamligen Takahashi som sportar en era på 6.41 dem senaste 10 starterna.

EDIT: väntar nog på RL linan på Dodgers, dem är fortfarande i en slump, å 1.59 på Kuroda som blandar å ger är i mitt tycke lite för lite, bättre att ta nån run minus och slippa juicen..

tompa87 2010-07-22 10:17

"Since April 15, he has allowed 3 runs in only 1 start (out of 17). In his 19 starts this season, he has allowed 1 run or less in 13 starts and 2 runs or less in 16 of 19"

Hittade denna info på covers.com, RL Marlins?

dgothe 2010-07-22 10:41

Har inte gjort min körning ännu, men har gjort några observationer angående mina picks i juli.

1. Färre picks än tidigare
Under maj och juni bettade jag friskt på allt som mina uträkningar gav utslag på. Hade jag en favorit så bettade jag på den, oavsett pinnens odds. Nu har jag gradvis dels ändrat formlerna, samt satt in ett filter som kräver att pinnens odds ska vara fel med minst 0.2 (dvs om jag säger 1.300 är ett riktodds, så ska pinnens odds vara minst 1.500).

Dessa två faktorer har gett mig färre spel, men också högre träffprocent.

2. Högre ROI
Trots att jag har ett lägre odds-snitt, så har den höga träffprocenten (bisarra 83%) gett mig mycket bättre ROI. I juli ligger det på 138%.

3. TUR!!!!!
Att säga att detta beror på enbart skicklighet eller bra formler skulle vare oerhört dumt. Jag har haft en otrolig tur i vissa matcher. Två stycken extra innings så sent som i helgen där utfallet var positivt för mig.

4. Svängning kommer!?
En 83% hitrate är statistiskt felaktigt. En space-time anomaly som dom skulle sagt i Star Trek. Mina uträkningar ger lagen jag spelat på 65-85% vinstchans, så rent matematiskt sett borde min hitprocent ligga någonstans där i mitten (antagligen i nedre kant då ca 70% är snittet).

Ska man vara realist så måste man inse att detta kommer rätta ut sig själv och en losing streak är inte alls omöjlig, utan snarare ett faktum. Förhoppningsvis kommer dock en sådan losing streak i form av lägre hitrate, men ändå plusresultat, när den väl kommer. (jag menar alltså att jag skulle träffa 3/5 istället för 5/5 och 4/5 som jag gjort hittills i juli).





Är på kontoret nu, dagens picks (om datorn hittar några) kommer senare.

clappen 2010-07-22 10:59

Citat:

Ursprungligen postat av dgothe (Inlägg 50979)
text

Ser jättebra ut och fortsätt så som du gör. Och ska man vara rättvis så har du ingen varians över det långa loppet (mer eller mindre), då du i ditt spreadsheet har 67% träff%.;) Så resultaten är inte missvisande på något sätt alls. Keep up the work mannen.

tompa87 2010-07-22 11:31

Citat:

Ursprungligen postat av clappen (Inlägg 50980)
Ser jättebra ut och fortsätt så som du gör. Och ska man vara rättvis så har du ingen varians över det långa loppet (mer eller mindre), då du i ditt spreadsheet har 67% träff%.;) Så resultaten är inte missvisande på något sätt alls. Keep up the work mannen.

Jag håller med, och nu har det ju faktiskt gått en statistik grundande över 200 matcher, har fungerat jättebra att taila dig(systemet) och hoppas det fortsätter så, tack för att du tar dig tiden!

iCash 2010-07-22 11:57

Citat:

Ursprungligen postat av dgothe (Inlägg 50979)
En space-time anomaly som dom skulle sagt i Star Trek.

Visste att jag hade dig på facebook :cheers:

http://findmearobot.com/Pages/Requir...tar%20trek.jpg

Keep it up :thumbup:

NikoBellic 2010-07-22 12:23

Citat:

Ursprungligen postat av dgothe (Inlägg 50979)
Har inte gjort min körning ännu, men har gjort några observationer angående mina picks i juli.

Tycker det är jävligt starkt att hålla sig till sina regler och verkligen bara lira dem som innehåller den differensen som du har bestämt.

Du kanske kan ändra efternamn till Moneymaker snart du också :moneybag:

Kattbert 2010-07-22 12:45

Citat:

Ursprungligen postat av dgothe (Inlägg 50979)

4. Svängning kommer!?
En 83% hitrate är statistiskt felaktigt. En space-time anomaly som dom skulle sagt i Star Trek. Mina uträkningar ger lagen jag spelat på 65-85% vinstchans, så rent matematiskt sett borde min hitprocent ligga någonstans där i mitten (antagligen i nedre kant då ca 70% är snittet).

Ska man vara realist så måste man inse att detta kommer rätta ut sig själv och en losing streak är inte alls omöjlig, utan snarare ett faktum. Förhoppningsvis kommer dock en sådan losing streak i form av lägre hitrate, men ändå plusresultat, när den väl kommer. (jag menar alltså att jag skulle träffa 3/5 istället för 5/5 och 4/5 som jag gjort hittills i juli).


Är på kontoret nu, dagens picks (om datorn hittar några) kommer senare.

Jag måste bara påpeka att det inte kan förväntas att det jämnas ut. Det som är vunnet är vunnet och det som är förlorat är förlorat och framtiden justerar inte den saken. Däremot kan man ju förvänta att du hamnar på din förväntade vinstnivå i framtiden. Men eftersom det visat kunna hålla i sig med en streak bättre än det förväntade måste man inse att det motsatta kan inträffa också. Men det kan vi ju inte förvänta.

Har du annars börjat satsa riktiga pengar eller kör du med "play money" ännu?

tompa87 2010-07-22 12:52

Citat:

Ursprungligen postat av Kattbert (Inlägg 51001)
Har du annars börjat satsa riktiga pengar eller kör du med "play money" ännu?

Det hoppas jag verkligen han har gjort, med tanke på utfallet :)

iCash 2010-07-22 13:08

tidiga lutningar:
Florida ML/RL over 7
Cincinnati ML/RL
Atlanta ML/RL over 7.5
St. Louis ML/RL
Detroit ML/RL over 7.5

calahan 2010-07-22 13:16

Cards
Dodgers
Tigers-Jays ö 7.5



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved