Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Baseball (https://www.sharps.se/forums/baseball/)
-   -   REK [9/10] NPB (Pro Yakyu) Playoffs (https://www.sharps.se/forums/baseball/4193-9-10-npb-pro-yakyu-playoffs/)

maddmax 2010-10-08 22:09

[9/10] NPB (Pro Yakyu) Playoffs
 
Match: Saitama Seibu Lions - Chiba Lotte Marines
Spel: Over 7 runs (1.901 @ PinnacleSports) 9/10
Spelstopp: 06.00 (9/10)

Forsta matchen i NPBs slutspel. Seibu forlorade retligt nog titeln i Pacific League till Softbank. Lions vann fler matcher (78) men Hawks hade fler ties och fick till slut .547 som vinstprocent mot Lions .545. Personligen tycker jag att Seibu ar det battre laget men nu ar det ju som det ar. Man moter trean i PL, Chiba Lotte Marines som slog Fighters med en halv match. Pacific har varit en mycket jamn serie i ar alltsa. Hursomhelst, dagens match ar den forsta av tre for att avgora vilka som mote Hawks i ett senare skede.

For Lions startar Hideaki Wakui som ar 14-8 med 3.67 ERA. Wakuis 14 segrar imponerar men han spelar ocksa for ett mycket bra lag. Senaste starten var definitivt inget positivt besked for Wakui, 3 IP och 4 ER mot Rakuten (matchen slutade 4-3 till Golden Eagles). Innan dess forlorade Seibu med 9-7 mot Hawks och Wakui slappte 4 ER pa 5.1 IP (bland annat 2 HRs). 6 av hans senaste 7 matcher har varit 7 runs eller mer. Dock har endast 1 av hans 3 starter mot Lotte gatt over 7 men detta vags definitivt upp av hans daliga form.

Lotte skickar fram Yoshihisa Naruse som har 13-11 och 3.31 ERA. Naruse hade en halvhyffsad match senast, 6.1 IP och 3 ER mot Orix. 5-4 till Lotte. Innan dess var det aven mot Orix dar han slappte 1 ER pa 6 IP. Matchen slutade 6-2 till Lotte. Innan dess blev det 5.1 IP och 1 ER mot Rakuten men Naruse satte sig i problem mot slutet. Hans fyra senaste starter har slutat med 7 eller fler runs. I sin senaste start mot Seibu blev det 5 ER pa lika manga IP och Lotte fick stryk med 12-8.

Wakui har inte haft en bra start pa flera veckor och Naruses senaste var ett trendbrott. Naruse har tre starter i ar mot Seibu och alla har gatt over dagens lina. Lions ar kapabla att fixa det har sjalva (med rage) och Wakui lar slappa ett par iallafall. 7 kanns nagot for lagt, trots forsta slutspelsmatchen, da det finns mycket att bevisa i bada lager. Mina pengar ligger definitivt pa att vi far se offensiva kvalitéer fore de defensiva.

KP 2010-10-09 02:24

Denna droppade riktigt fort. Finns det spelvärde kring 1.75 - 1.80 ?

maddmax 2010-10-09 03:45

1.80 tycker jag det finns varde i, hade nog hoppat over 1.75. Nagonstans dar gar gransen tycker jag.

Dompa 2010-10-09 09:48

TACKAR! Vinstgivande lir!:)

Thore10 2010-10-09 10:38

Snyggt maddmax!

maddmax 2010-10-09 12:27

Nemas problemas. :moneybag:

Matchen slutade som sag 5-6 (Marines vinst) och returen ar redan imorgon. Tyvarr ar jag upptagen hela kvallen och natten sa det kommer ej bli nagot mer rekande i Japan den har helgen. Forhoppningsvis blir det nagra sista vinster i de kommande veckorna.

frages 2010-10-09 21:08

snyggt. Cash cash :moneybag: :moneybag: :moneybag:



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved