Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Baseball (https://www.sharps.se/forums/baseball/)
-   -   Springtraining 7/3 (https://www.sharps.se/forums/baseball/6842-springtraining-7-3-a/)

maddmax 2011-03-07 17:48

Lagger till under 11 i Reds-Brewers. Reds skickar fram en mycket stark lineup med Bailey som ankare. Vi kommer med storsta sannolikhet aven fa se Chapman ikvall. Laget har gjort 38 runs pa 9 matcher, Brewers 49. Visst allt kan handa nar Brewers spelar men Reds bor vara favoriter och det badar for en under.

Arch 2011-03-07 18:06

Nats @1.80 0.75u
LAA @2.10 0.25u
Tigers @2.05 0.25u
Reds u11 @1.83 0.5u

Brewers har Gallardo, Axford, Loe, Braddock, Egan. Jag tänker mig ett par runs inför det 7:e om nu inte pitchers börjar mixtra

Korsikanen 2011-03-07 19:20

Träffa en baseball i MLB - det svåraste som finns i sportens värld?


Att träffa en baseball i MLB är ingen lätt uppgift. Blinkar du så missar du kastet - bokstavligt talat. En fastball i 150 km/h tar bara ett par hundradelar på sig att färdas de cirka 17 metrarna som en hitter har på sig att slå och att träffa kan tyckas nästan omöjligt.


Få in ett slag beror inte alls lika mycket på armen eller muskelstyrka som det gör på hjärnan. Man kan bryta ner ett slag i 3 delar.

Att tolka kastet.
Tolka information om kastet är en process som tar ungefär 15 feet, eller 4,5m av bollens färd. Vad är det för typ av boll? Kommer den skruva sig? Här görs den första bedömningen.

Att tolka bollens bana.
Denna process tar ungefär lika lång tid som tolkningen, 15 feet. Skruvar den sig? Sjunker den?

Slaget.
Beslutet om att slå bollen eller inte sker någonstans mellan de två föregående processerna och det är här, de 25 sista feeten, eller 7,62 metrarna som slaget förbereds genom att blixtsnabbt lägga ihop information om typ av boll, färd, riktning, skruv m.m till ett slag i MLB. Hur lång tid har du på dig? Cirka 1 hundradel. Blinkar du så missar du.


Reserverar mig för eventuella mattefel :D men såg en liten snutt om MLB medan jag slözappade och fann detta intressant så var tvungen att dela med mig.

Talys 2011-03-08 00:51

Vad tror experterna om Giants?!

Sonadar 2011-03-08 17:09

Lutar nog att det blir reds idag.
Ingen förutom Melky i KC's uppställning idag har imponerat speciellt, även om de gjort det som lag.
Tycker Travis Wood har klar fördel mot Kyle Davies, just det faktum att Homer Baily blev ägd igår är också en bidragande faktor då de troligen slåss om spot i rotationen.
Reds uppställning är späckad. Det behöver visserligen inte betyda att de kommer träffa, men de är snäppet vassare än KC's uppställning även i spring training, och hade det varit regular season hade den inte varit långt ifrån detta.

så ni ska alltså spela på Royals om ni vill fadea mig!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved