Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Basket (https://www.sharps.se/forums/basket/)
-   -   NBA 6/2 (https://www.sharps.se/forums/basket/10780-nba-6-2-a/)

joback1 2012-02-06 13:22

NBA 6/2
 
Har tråkigt och letar lite fina odds. Vad tror ni om att San Antonio Spurs bortabesegrar Memphis till 2,02.

01.00
Philadelphia 76ers - Los Angeles Lakers

01.00
Washington Wizards - Toronto Raptors

01.00
Orlando Magic - Los Angeles Clippers

01.30
New Jersey Nets - Chicago Bulls

01.30
New York Knicks - Utah Jazz

01.30
Atlanta Hawks - Phoenix Suns

02.00
Memphis Grizzlies - San Antonio Spurs

03.00
Denver Nuggets - Houston Rockets

04.00
Portland Trailblazers - Oklahoma City Thunder

Andy90 2012-02-06 13:27

Vid första anblicken är jag inne på 76ers mot Lakers.
Även Hawks känns ganska bra utan att ha läst på allt för mycket.

Inget spel lagt ännu hur som helst, avvaktar till kvällen! :)

martinsson 2012-02-06 14:23

Toronto har väl väldigt högt odds? Vann ju förra ganska lätt.

prop 2012-02-06 14:39

Känns som att Memphis hade nattens match mot Spurs i tankarna när de mötte Celtics igår. Man såg fruktansvärt loja ut och Gasol var en KA-TA-STROF. Tror att det kommer någon form av reaktion i positiv bemärkelse för Memphis del.

De har mötts två gånger den här säsongen och båda gångerna har Spurs vunnit. Senast, för någon vecka sedan, vann de rätt övertygande och efter den matchen kallade Memphis-spelarna till ett players-only meeting. Inte bara för förlusten i sig, men pga sättet man förlorade på och att man då hade fyra raka torskar. Det följdes upp av två raka vinster, men nu har man förlorat de senaste två @OKC och @BOS.

Jag tror att vi lär få se ett annat Memphis än vi fick se igår och mot Spurs för någon vecka sen.

Revanschfaktorn i sig lär dock inte räcka för att slå Spurs som kommer med positivt momentum till den här matchen. Efter den där galna matchen mot Dallas som man förlorade med en poäng har man tagit fyra raka segrar @Grizzlies, vs.Rockets, Hornets och Thunder. Stämningen är positiv; spelarna har börjat hitta rätt, Parker gjorde en jättematch senast och Manu är snart redo att spela igen.

Men sen kommer vi till deras bortafacit vilket gör mig tveksam att ta dem. Särskilt mot ett hemmastarkt Grizzlies som vill ha revansch.

Jag leanar Grizzlies, men gillar framför allt överspelet av någon anledning.

Andy90 2012-02-06 15:20

Jag är sugen på Bulls här!
Nets är 1-4 de fem senaste matcherna och den vinsten kom mot Pistons.
MarShon Brooks och Anthony Morrow är out för Nets, det är deras 2nd och 3rd scorer efter Deron.

I Bulls var Luol Deng tillbaka senast mot Bucks. Första matchen efter skadan slutade med 21 poäng och 9 rebounds för britten!
Bulls är 11-5 on the road hittills denna säsong.

Intressant matchup mellan Rose och Deron. Personligen gillar jag inte Deron i defense då jag tycker han har en tendens att vara lite slö.. lär bli problem mot Rose.
Annars har (enligt mig) inte Nets så mycket mer att stå upp med, förutom Kris Humphries, vilket inte bör räcka. Det krävs att Nets bänkspelare gör en kanonmatch för att det ska kunna utmana tjurarna.

Det enda som hindrar mig från spel än så länge är att linan är relativt hög. Precis på gränsen mot vad jag skulle vilja ha. Just nu i -/+9 på pinnen.
Jag avvaktar lite men Bulls har tillräckligt med kvalité för att vinna över Nets för andra gången denna säsong. @Bulls blev det 110-95.

Andy90 2012-02-06 15:42

Också sugen på Sixers mot Lakers.

Sixers är säsongens överraskning hittills, man är 17-7 totalt, 11-2 på hemmaplan och leder sin division.
Hela laget har verkligen presterat, även bänken. Som senast tex då inte mindre än sex spelare gjorde över 10 poäng samt att två andra gjorde 9 respektive 7 poäng.

Lakers har ju inte precis gjort att någon höjt på ögonbrynen hittills. Möjligen av fel anledning. Dem är 3-8 on the road. Det måste vara längesen det hände.
Kobe är den enda som presterat sett över de matcherna som lirats. De andra har jag och säkerligen många fler hoppats och trott att få se mer ifrån.. Fortsätter de lira såhär kommer det inte bli något långvarigt playoff för de gule från LA. Inte mig något emot egentligen då jag personligen inte gillar Lakers särskilt mycket :D

Skriver från ipaden så blir inte mycket text, sorry.

-4 på Sixers är att tänka på!

eddieh 2012-02-06 15:42

Leanar åt Nets TT under 90. Precis som Andy nämner ovan saknas Morrow och sedan tidigare Brooks för Sopranos-laget. Hård markering på D-Will är att vänta. Och vem ska istället göra poängen?

Ser ett scenario där det kommer bli många desperata avslut från hemmalaget, med bara lite kvar på skottklockan.

prop 2012-02-06 16:54

Aha, Memphis gått från 1,5 pts fav till 1 pts underdog. Har något speciellt hänt?
Illa att jag klev på så tidigt.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved