Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Basket (https://www.sharps.se/forums/basket/)
-   -   NBA 11/2 (https://www.sharps.se/forums/basket/15101-nba-11-2-a/)

Arch 2013-02-12 00:02

NBA 11/2
 
Bobs +4.5, över 191 0.5u var
Pub på Celts och under, PP spelar efter att ha spelat 55min. Försvaret sitter i benen och de som fick mindre minuter igår (typ Barbosa) lär vilja visa upp sig lite. Oftast gör man det med offense.
Bobs är dock inte värda mer än 1u sammanlagt. Kan bli en grismatch lika lätt


Nets +9 1u
DWill borta pga skadeproblem, tror det kan ruska upp Nets litegrann. Annars är de usla i sitt ISO spel, men Brook kan tampas med Hibbert och Granger ska också spela idag i begränsade minuter - de lär vilja låta honom ta några skott, som inte bör falla med nåt större eff

hardballs 2013-02-12 00:17

Då tillhör man public i natt! Spelade -2 Celt, tycker inte bobcats offensiv varit farligt nog den senaste perioden, rent av usel. Men vi får se var det här landar. 55 långa minuter igår för grabbarna i grönt, kan nog gå lite hursom.

Arch 2013-02-12 00:28

Vet inte om jag bör våga lita på Pistons @-6, en lina som är 2pts dyrare än den har öppnat på. EG missar den andra matchen i b2b (vilket har hänt i år, men jag ville få det officiellt). Om Pistons bara hade Drummond skulle jag gillat den mer.

Annars kan det se ut konstigt att ett dåligt lag (20-32) får vara så stor fav, men statistiken visar att dessa lag har en bra vinnande facit:

sen 2008, lag som har 40>winpct, är hemmafav av 5+, med vila [DET]: 165-53 SU, 120-93-5 ATS, avg vinst 8pts

Som ett plus har man det faktum att Calderon har hittat bra direkt och att Pistons vann två raka, hemma mot Spurs (119pts) och borta mot Bucks (105pts). De tar inte lätt den här matchen och Hornets har haft uselt försvar vilket bör leda till att Pistons gör 100+ igen med deras nyfunna offense.
Man skulle kunna lägga en liten "säkring" i ett överspel, men jag köper 1pt istället och dumpar den unit dit eftersom det finns en realistisk chans att NO bara ger efter.


Pistons -5 @1.741 2u

Arch 2013-02-12 00:30

Citat:

Ursprungligen postat av hardballs (Inlägg 230982)
Då tillhör man public i natt! Spelade -2 Celt, tycker inte bobcats offensiv varit farligt nog den senaste perioden, rent av usel.


Public vinner den också ;) Lycka till :cheers:

Arch 2013-02-12 00:47

Tänkte spela Spurs, men såg att de blev +3 dogs. Annars skulle jag inte haft stora problem att ta dem med +odds, då, med alla skador ser jag det som 50/50 match och Bulls hade en lång roadie och kom hem för första gången sen slutet av januari.


Spurs lineup, ser ut som om Pop ska vila Parker...

Nando De Colo (PG) Danny Green (SG) Kawhi Leonard (SF) Boris Diaw (PF) Tiago Splitter (C)



Edit: Tony Parker (knee swelling) will not play on Monday against the Bulls.

Noah spelar

hardballs 2013-02-12 01:28

Både du och jag vet att inget är skrivet i sten när det kommer till basket, öppen match :)

Arch 2013-02-12 02:56

Bah, dumma Pistons, väntar på att jag ska spela på dem. Stort public spel...Celts över faller på 19-19 4:e q...Nets vinner SU lol....ISO all night long...tur för dem att HIBBERT ÄR EN JÄVLA MES 5-18! FUUUU cough cough :lol: Granger spelade inte, fick falsk info tydligen...eller, egentligen missuppfattade

-1u och egentligen mitt fel, borde aldrig tagit Pistons

Vlad 2013-02-12 03:14

Neh du ska inte spela Stones Arch och jag ska inte spela Raps eller inte skriva ut det iaf. Inte för pengarna men det blir så dramatiskt i trådarna bara ;)

Spelade Spurs innan news om Parker kom ut,sen från :idiot: till :clap:

Massa dogs som vinner SU idag,svår vecka nu när alla längtar till ASB

Vlad 2013-02-12 03:26

Oh yeah ang Granger så ska han spela lite på Onsdag då det är Pacers Vs Lolcats för att komma in i det :)

Arch 2013-02-12 09:55

Citat:

Ursprungligen postat av Vlad (Inlägg 231005)
Massa dogs som vinner SU idag,svår vecka nu när alla längtar till ASB

Bara Clippers vann som fav, resten var dogs ho ho

Heat och Thunder trycks extra inatt...speciellt OKC som är -5.5 just nu...



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved