Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Basket (https://www.sharps.se/forums/basket/)
-   -   NBA 11/1 (https://www.sharps.se/forums/basket/19049-nba-11-1-a/)

Arch 2014-01-11 23:57

NBA 11/1
 
Raps -9
Dubbel OT för Nets och en tuff match mot Heat igår, b2b idag, Plumlee startar på C och jag kan se Kidd vila flera av de gamla och sega. Raptors har spelat mycket bättre sen Gay trejdades och sådana snabba och atletiska lag har gett Nets stora problem.
Linan är WTF, men jag sa till mig själv att jag spelar mot Nets, har varit lite upptagen idag, trodde jag skulle kunna få Raps som -6 sent, men de öppnade på -7.
Nets har haft tendens att sluta spela i stora förluster och med Livingstone på 51min igår, JoeJ 46 och PP 44, så är det lätt hänt att Kidd luftar bänken.


Rockets över 199.5
Ville egentligen spela mot Rockets, men väljer över för att det finns matchups som kan utnyttjas. Wall > Lin, både Harden och Beal kan dumpa massa pts, Howard och Gortat kommer att bli kul.
Mest för att Wiz kommer från en match där de gjort bara 66pts och Rockets gjorde 80pts i sin förlust. B2b och jag tror att båda lagen ger upp försvar till förmån av offense och en vinst

Arch 2014-01-12 00:11

Pistons -1.5
Den här är ganska enkel, skälet till att jag spelade Grizz mot Suns igår var att Suns är softa inside och inte kunde hantera en bully av ZBos rank. Nu är det tre sådana de ställs emot och Pistons bör kunna göra som de vill i paint.
Funderade lite på över eftersom lagen är b2b, men jag nöjer mig med sidan.

Arch 2014-01-12 00:18

Mavs -8.5
Andra matchen av home-and-home serien och Mavs vann ganska enkelt igår med 17pts då Pelicans förlorade Reke tidigt till en skada. Han spelar inte heller idag och även om det är ett public spel, så följer jag med. Standard insast, 1u, hoppas Mavs har sin vanliga dag på jobbet och tar denna med 10-15pts

Arch 2014-01-12 00:31

För min del så funderar jag också på Blazers -12 eftersom Celts kommer från en tuff förlust där de spelade bra mot GSW (som kom från en lång roadtrip) och hade bra 3pt försvar. Förlorar med 2, resa till den tuffa Rose Garden (yuck Moda Center), spela mot ett annat topp lag som är också bra på att skjuta treor.
Om Celts tappar energi under matchens gång, vilket inte låter så otroligt, kommer Blazers att springa upp till +20 enkelt och sen är det slut...107-89 ?

Problemet för mig är att Batum spelar skadad, Wes har svalnat lite från 3pts och matchen kan vara klar ganska tidigt och coachen luftar bänken...så, vet inte än...

Arch 2014-01-12 01:20

Nets feat. Dick Bavetta @Raptors


How u holdin' up Vladdy :lol:

Vlad 2014-01-12 03:01

Meh han gillar att synas gör Dick the Dick. Först fuckade han med Raps och sen fuckade han Nets hårdare men outcome förmodligen samma som om de bara spelat om det så spela roll :)

Mer spännande med Stones. J-Smoove from hero to zero to hero again :cheers:

Arch 2014-01-12 12:42

Dick hade Nets HT :moneybag:

Pistons gjorde det mer spännande än man ville se det, helt klart hade de inside (68pts i paint) men utifrån var det kasst....täcker knappt trots en jättefin start. Mavs lol, whatever :rolleyes:

Ändå en bra natt med 3-1



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved