Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Basket (https://www.sharps.se/forums/basket/)
-   -   14/1 Dagens Basket Snack (https://www.sharps.se/forums/basket/245-14-1-dagens-basket-snack/)

iCash 2010-01-14 08:48

14/1 Dagens Basket Snack
 
Jaha, inte mycket på tavlan idag och kan man göra annat än att fortsätta rida the green machine? Tror inte det!
Cavs bouncear som vanligen tillbaka stort som i regel efter en förlust. Klarar dom det mot jazz? Luktar 1st quarter bet. Kommer med tankar senare, btw, jävligt bra jobbat alla som var med och disskuterade här igår, keep it up :drunk:

oscar4122 2010-01-14 09:22

Såg din sexling igår på plus minus tråden. Skriver du ut dina spel nånstans innan du lägger dom? :)
Vore kul att se allt du spelar så kan man rygga rakt av!

ChrisGV 2010-01-14 11:15

Vad tycker ni experter om Clevland @ Utah, Clevland +1 1.90 på Bet365? Jag kan inte hitta några skador hos några av lagen. Större delen av Utahs anfall bygger på inside spelet. Där är ju både Shaq och King James kända för att kunna sätta stopp för ett lag.
Sen verkar ju Clevland vara riktigt på G nu.

TheVoid 2010-01-14 11:23

Citat:

Ursprungligen postat av oscar4122 (Inlägg 2321)
Såg din sexling igår på plus minus tråden. Skriver du ut dina spel nånstans innan du lägger dom? :)
Vore kul att se allt du spelar så kan man rygga rakt av!

Har för mig att det pratades om att icash skulle lägga ut sina rekar i en separat tråd men det kanske har ändrats eller så är det helt enkelt tidsbrist som hindrat. Annars så brukar han väl lägga en rek lite här och där både på forum och chatt men någon samlad info har jag inte sett än.

iCash 2010-01-14 12:32

Japp, både jag och boone ska bli mer strukturerad för vad vi spelar, vi vet att många är här p.g.a oss. MEN, vårat huvudmål är att lära andra att börja ta del utav att börja lära sig att finna information, annars hade vi gjort det jävligt enkelt med en pk service.

Det primära just nu är att få sidan till en plats där alla trivs och det är mer arbete än vad man tror, så vi får ta det som prio 1.

Men som ni såg så rullade det ut riktigt bra info i denna tråd, kika igenom analyserna som kommer i löpet av dagen, riktigt matnyttigt. Kommer att komma med lite input senare idag på vad jag själv spelar.

ClevelandBrown 2010-01-14 12:51

I kvällens spel rekommenderar jag Gonzaga +4 skarpt, av följande anledningar:

1. Gonzaga's record är 12-3, där deras Strenght of Schedule är rankat #20, jämför mot St Marys record 15-2 och Strenght of Schedule #142. Det innebär att St Mary's inte har mött lika bra motståndare som Gonzaga.
2. Gonzaga har vunnit 3 matcher mot lag rankade top 25, jämfört med St Marys 0.
3. Gonzaga's erfarenhet. Dom har spelat i NCAA turneringen de senaste 9 åren vilket mkt starkt.
4. Gonzaga har förlorade inte en enda match mot conference rivaler förra året (dom vann mot St Marys 3 ggr).

lundagren 2010-01-14 12:57

@CB Frågan är ju då, varför ligger linan som den gör? Skador, tappat spelare sedan förra säsong mm. Vet du ngt om det?

fuzzy_ 2010-01-14 13:00

Citat:

Ursprungligen postat av ChrisGV (Inlägg 2363)
Vad tycker ni experter om Clevland @ Utah, Clevland +1 1.90 på Bet365? Jag kan inte hitta några skador hos några av lagen. Större delen av Utahs anfall bygger på inside spelet. Där är ju både Shaq och King James kända för att kunna sätta stopp för ett lag.
Sen verkar ju Clevland vara riktigt på G nu.

En snabb liten input.
Grunden till jazz insidespel ligger ju i deras förmåga att ha bra rörelse på bollen, just att hänga med i motståndarens snabba bollrörelse har varit lite av cavs lr framförallt shaqs svaghet , iaf i början av säsongen, nu har ju shaq börjat röra lite mer på fötterna så vad du säger kan mycket väl stämma. Bara en liten tanke :)

ChrisGV 2010-01-14 13:07

Tycker mig verkligen in veta speciellt mycke om Utah. Har bara läst på nba.com och kollat lite stats. Vad tycker ni om +1 1.90 på cavs? hör gärna fler tankar!

Bobbobula 2010-01-14 13:12

Citat:

Ursprungligen postat av ClevelandBrown (Inlägg 2425)
I kvällens spel rekommenderar jag Gonzaga +4 skarpt, av följande anledningar:

1. Gonzaga's record är 12-3, där deras Strenght of Schedule är rankat #20, jämför mot St Marys record 15-2 och Strenght of Schedule #142. Det innebär att St Mary's inte har mött lika bra motståndare som Gonzaga.
2. Gonzaga har vunnit 3 matcher mot lag rankade top 25, jämfört med St Marys 0.
3. Gonzaga's erfarenhet. Dom har spelat i NCAA turneringen de senaste 9 åren vilket mkt starkt.
4. Gonzaga har förlorade inte en enda match mot conference rivaler förra året (dom vann mot St Marys 3 ggr).

ger den 2u på pinnen, tack

fuzzy_ 2010-01-14 14:17

Citat:

Ursprungligen postat av ChrisGV (Inlägg 2435)
Tycker mig verkligen in veta speciellt mycke om Utah. Har bara läst på nba.com och kollat lite stats. Vad tycker ni om +1 1.90 på cavs? hör gärna fler tankar!

Två solida lag, vi kan nog räkna med en tight match, men det lutar väl lite mer åt cavs som har haft två dagars vila och som känns lite hetare. Här är lite stats från lagens senaste 7 matcher som jag kladdat ihop ang 1st QT och HT:
CLE: 1st QT 4-3, avg 27-26. HT 6-1 avg 55-49
UTA: 1st QT 4-2-1, avg 25-25. HT 4-3 avg 51-47
Senaste mötet CLE-UTA: 1st QT 34-22 HT 59-54

Vad ni vill göra med infon avgör ni själva, jag är mest inne på ett HT spel just nu iaf.

Ärtor ut!

davne691 2010-01-14 15:12

Intressant att följa tugget i den här tråden :grin:

Jag har tittat lite på dagens NCAA och hittills sett ett potentiellt underspel:

Detroit at Wisc Milwaukee

Här är några trender som talar för ett underspel, plockade från http://www.covers.com/pageloader/pag...trends_92.html

* Under is 2-2 in DET road games this season.
* Under is 19-7 in DET last 26 road games.
* Under is 19-7 in DET last 26 road games.
* Under is 4-1 in DET last 5 vs. Horizon League.

* Under is 8-1 in WIMIL last 9 overall.
* Under is 20-6 in WIMIL last 26 games as a favorite.
* Under is 4-0 in WIMIL last 4 home games.
* Under is 6-0 in WIMIL last 6 games following a S.U. win.
* Under is 4-1 in WIMIL last 5 vs. Horizon League.

Några trender som talar emot det här underspelet är bland andra:

* Over is 6-2 in the last 8 meetings.
* Over is 4-1 in Titans last 5 games following a ATS win.
* Over is 6-2 in Titans last 8 games following a S.U. loss.

Värt att notera är att i de senate 5 matcherna har båda lagen i average gjort 4 poäng färre än sitt points/game snitt. Vidare har DET släppt till 7 points färre än sitt snitt och WIMIL har släppt till 2 färre än sitt snitt. DET senaste 5 matcher har varit 3 hemma och 2 borta. WIMIL senaste 5 har varit 1 hemma och 4 borta.

Jag är lite ny på betting så har lite svårt att reda ut vilka trender man bör fokusera på men alltid kul att gräva fram statistik :)

uncut 2010-01-14 17:21

Funderar på Western Carolina -16 i NCAAB idag.
De är hemma och möter NC-Greensboro. Tycker att trenderna talar för Carolina här:

Western Carolina are 5-0 ATS in their last 5 games as a home favorite
Western Carolina 6-0 ATS in their last 6 home games vs. a team with a losing road record

Western Carolina are 6-2 ATS in their last 8 games overall.

NC-Greensboro are 0-4 ATS in their last 4 games as an underdog
NC-Greensboro are 1-4 ATS in their last 5 games as an underdog of 13.0 or greater
NC-Greensboro are 1-5 ATS in their last 6 games vs. a team with a winning % above .600


Någon som har åsikter?

Cryptorchid81 2010-01-14 17:34

Jag har under några dagar följt alla intressanta diskussioner och rekar i denna tråden med gott resultat. Ett stort tack till de som lägger ner tid för att hitta bra spel åt alla, som likt mig, inte har järnkoll på allt som händer i NBA. Nånstans känner jag ändå att jag vill bidra med något och tänkte dela med mig av mina observationer.

Det gäller Boston Celtics - Chicago Bulls och spelet över 194,5.
Efter att ha kollat lite på deras senaste matcher verkar det inte otroligt att dom ska kunna ta sig över linan i denna kampen. I Bostons fall har dom gått över linan i 5 av deras 6 senaste matcher medans Chicago har det något blygsammare resultatet 3 av 6. När det gäller möten lagen emellan hamnar det på 4 av 6. Slår man ut ett snitt på hur många poäng som gjorts i dessa matcher så landar vi på 199,3 (Boston), 200 (Chicago) och 210,5 (Vs).

Så jag går i alla fall in med 3u till oddset 1,89 och hoppas att det kanske kan hjälpa någon att hitta nåt spelvärde i denna match. Lycka till!

Domination 2010-01-14 18:02

Bulls och celts ser ut som ett klockrent över, men man får ha förra säsongens slutspelsmatcher i åtanke när man kollar statsen.. Jag vill minnas många läskigt spännande matcher som avgjordes i OT (inte så underligt med över då) och med 3or at the buzzer, så bulls kan definitivt klara +6,5 om de vill.. frågan är om de vill det? Matchen kan definitivt komma att avgöras i 4e quatern.

Jag lutar dock faktiskt litegrann åt överspelet också för tillfället, det känns på något sätt rätt.. Dessutom verkar Joe-public vara på Under?.. Bulls eller celts blir ett gametime decision, får se om jag ser någon vacker write-up som övertygar :evilgrin39:

Cavs och Utah ser ut som en fälla? Cavs känns som ett klart spel, ungefär som Suns igår :ohmy: ... Dessutom RLM på totalen där, fortsätter nedåt fast de flesta verkar vara på Over.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved