Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Basket (https://www.sharps.se/forums/basket/)
-   -   NBA fantasy 15/16 (https://www.sharps.se/forums/basket/24845-nba-fantasy-15-16-a/)

Lazlo 2015-10-28 14:22

Citat:

Ursprungligen postat av ReadyBetGo (Inlägg 462877)
Så Lazlo som LM kan genomföra trades (för sitt egna lag) före utsatt tid? Hur ser reglerna ut där egentligen? Inga problem så länge inte andra trades under säsongen tar fullt antal dagar. Obviously kan det se fördelaktigt ut att få sina spelare innan en stor gameday.

:)

I det här fallet så påverkade det ingenting eftersom att samtliga 4 spelare har match idag och traden skulle ju annars gå igenom imorgon.

Jag förstår dock din frågeställning och problematiken som kan uppstå.

Jag är LM i NFL fantasyn också och där försöker jag trycka igenom traderna innan matcherna spelas så länge som det är okej trejder. Känns bara dumt att dom ska vänta i 5-6 dagar när dom redan är överens om en trade.

Jag förde väl lite halvt över den tanken till NBA och lät er rösta 1 dag om någon ville opponera sig mot trejden och så godkände jag den nu idag eftersom den är okej och ingen hade protesterat. Det kanske var lite dumt att göra så... får väl be om ursäkt :skamsen:

Det blir ju helt annorlunda i NFL eftersom det bara är 1 match där i veckan medans det här i NBA kan bli så som du säger att någon får fördel av att traden godkänns innan tiden går ut.

Vi har aldrig haft några regler kring detta tidigare och jag har för mig att Arch godkänt trader som LM tidigare säsonger.

Ni får väl säga hur ni tycker att jag ska agera hädanefter, kan såklart även ta tillbaka denna traden för att slutföra den imorgon om det är så att någon verkligen vill det.

Antingen så kör jag igenom traderna så snart som jag kan så länge jag tycker dom är okej eller så väntar vi alltid ut dom 2 dygnen som det tar innan traden går igenom automatiskt?

ReadyBetGo 2015-10-28 14:57

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 462879)
I det här fallet så påverkade det ingenting eftersom att samtliga 4 spelare har match idag och traden skulle ju annars gå igenom imorgon.

Jag förstår dock din frågeställning och problematiken som kan uppstå.

Jag är LM i NFL fantasyn också och där försöker jag trycka igenom traderna innan matcherna spelas så länge som det är okej trejder. Känns bara dumt att dom ska vänta i 5-6 dagar när dom redan är överens om en trade.

Jag förde väl lite halvt över den tanken till NBA och lät er rösta 1 dag om någon ville opponera sig mot trejden och så godkände jag den nu idag eftersom den är okej och ingen hade protesterat. Det kanske var lite dumt att göra så... får väl be om ursäkt :skamsen:

Det blir ju helt annorlunda i NFL eftersom det bara är 1 match där i veckan medans det här i NBA kan bli så som du säger att någon får fördel av att traden godkänns innan tiden går ut.

Vi har aldrig haft några regler kring detta tidigare och jag har för mig att Arch godkänt trader som LM tidigare säsonger.

Ni får väl säga hur ni tycker att jag ska agera hädanefter, kan såklart även ta tillbaka denna traden för att slutföra den imorgon om det är så att någon verkligen vill det.

Antingen så kör jag igenom traderna så snart som jag kan så länge jag tycker dom är okej eller så väntar vi alltid ut dom 2 dygnen som det tar innan traden går igenom automatiskt?

Eftersom man inte alltid har tid som LM att kolla på eventuella trades, så skulle jag föreslå att vi alltid säger 2 dygn för en trade. Det ger dig som LM två dagar att kunna avbryta den om den är fördelaktig. Annars spelar så mycket annat in om en trade ska accepteras så fort som möjligt, där kan spannet bli 1h till 2 dagar beroende på om du hinner kolla på den. My opinion.

Arch 2015-10-28 19:28

Jag är av den åsikten att trejderna ska korrigeras bara och enbart om de rubbar ligans balans, tex en 1st rounder mot en 12:e rounder, och i sådana fall, så länge de är "ok", ska de egentligen tryckas igenom så fort LM ser dem ske.
Det som man kan ha som lite vägledning är att man antigen trycker trejds igenom innan matchstart (så man kan spela trejdade spelare) eller efter. Och det tycker jag ska också gälla för alla.

Lazlo 2016-03-05 22:31

Liket lever och eddie lär väl ha ståfräs! :cheers:

http://espn.go.com/nba/story/_/id/14...espnapi_public


http://i2.cdn.turner.com/nba/nba/dam...ck.home-t1.jpg

eddieh 2016-03-07 12:29

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 480792)

Japp, såklart. Bara hoppas 76:ers signar honom finns mycket upside i Baronen :) Med min favoritcoach D'Antoni som assisterande i Philly så skulle det ge mig en massive boner :thumbup:

Arch 2016-03-14 20:05

Congrats eddie! Öl och pizza is on you...sen undrar jag vad för skumma planer du har när du släpper Zinger :p Vad vet du? HM? HMM? HMMMMMMMMMMMMM?

eddieh 2016-03-16 10:36

Jag frigör en plats för Baronen såklart. Lycka till med Kurt Rambis hatobjekt Godzingis. Love that dude, men tro mig jag vet vad jag gör ;-)

Arch 2016-03-26 10:37

Haha jag vet inte om jag har sett nåt värre än det som händer nu. Ok att Parsons skadas, det händer, men Kawhi missar 2 för att han får knät i låren, plockar upp Tyson för stream, skadad 10:e minut, borta för matchen, plockar Markieff, skadad 10:e minut, borta för matchen som går 2OT, Joe J har sämsta matcher när jag streamar honom....och Julius Randle droppar sin första trip-dub. Sure, why the FUCK not.

Arch 2016-03-28 02:31

Magic fucking touch...Tyson, Morris och nu Grant alla skadade i första q...eddie, var rädd :D :cheers:

Lazlo 2016-03-28 02:43

Citat:

Ursprungligen postat av Arch (Inlägg 483718)
Magic fucking touch...Tyson, Morris och nu Grant alla skadade i första q...eddie, var rädd :D :cheers:

Du får skylla dig själv när du fortfarande har "Better Call Gasol" som lagnamn även efter att Marc skadade sig, det är ju som att be om att vara stammis på sjukstugan. ;)

Arch 2016-03-28 11:15

Jag gick lite på omvänd psykologi där, liksom, ok boys, we lost Marc, lets not jinx another one :p

Tydligen så funkar det inte på det sättet...

MrHansson 2016-03-28 12:54

Jaha, final mot den fete baronen dyrkaren, den såg man inte komma ett par rundor in i säsongen :-)

eddieh 2016-03-28 18:52

Citat:

Ursprungligen postat av MrHansson (Inlägg 483742)
Jaha, final mot den fete baronen dyrkaren, den såg man inte komma ett par rundor in i säsongen :-)

:hattenav:

https://www.youtube.com/watch?v=wT2D73DJA98

Arch 2016-03-29 11:46

Det har redan börjat Eddie, du kan inte slå hans tur i år. Nurkic missar och Wes fortsätter att dumpa pts och treor...vilken tajming på Parsons skada...


YOU ARE TOAST EDDIE! :drunk::cheers:

Arch 2016-03-30 11:20

LBJ sitter, DRose och ZBo down...eddie tar fram voodoo dockorna.... #tryhard :hurt:


ALE ALE ALE HANSSON :clap:



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved