Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Basket (https://www.sharps.se/forums/basket/)
-   -   Golden State, premiärmatch NBA. Läggmatch??? (https://www.sharps.se/forums/basket/27542-golden-state-premiaermatch-nba-laeggmatch/)

maximalvinst 2016-10-27 20:09

Golden State, premiärmatch NBA. Läggmatch???
 
Golden States öppningsmatch i NBA mot Spurs blev förlust med hela 29 poäng. För mig luktar detta läggmatch.

Varför?

Golden State hade egentligen ingenting att vinna på att vinna premiärmatchen. Dels får dom här i början ingen större press på sig eller förväntningar, plus att de inte visade motståndaren sina "ess".

Var Golden State verkligen så här dåliga, eller Spurs så här bra?

Vad tycker ni??

Nicksson 2016-10-27 20:58

1.. Kolla upp luktsinnet

2...Vi kan nog vara ganska så säkra på att respektive motståndarlag i NBA har full koll på vilka eventuella spelkort som GSW besitter utan att behöva visa sin hand.

maximalvinst 2016-10-27 21:11

Jo.
Kanske det är så att Warriors regeringstid börjar vara över. De andra börjar komma ikapp? Gick luften ur dem efter förra säsongens "bakslag"? Tappade en 3-1 ledning i finalen.

Men jag har ändå känslan att Warriors kommer spela halvbra första halvan, för att sedan öka tempot och börja köra över motståndarna.

Bettingsmässigt tänker jag hålla mig borta från Warriors-matcherna. Jag bettar på NBA och har spelat på Warriorsmatcher tidigare, och jag tycker att ibland är dom jättevassa och ibland jätteurusla. Jag vet liksom aldrig var jag har Warriors, det kan vara bottennapp eller så en blowout-win.


Säkert gäller detta många andra lag, men just med Golden State har jag denna åsikt!

Lazlo 2016-10-27 22:38

Knappast någon läggmatch, jag förlorade också pengar på Warriors fiasko men man behöver inte tro att det är något fusk inblandat för det.

Spurs är ligans andra eller tredje bästa lag och även om Warriors på pappret är överlägsna så kan det inte stämma varje match.

Vi som såg matchen kunde se hur Spurs spelade nästan perfekt och Spurs har en otroligt hög nivå vilket dom visat i många år. Det i kombination med att Warriors inte alls kom igång gör att det blev en liten skräll i premiären.

Inte lätt att få allt att stämma på en gång med Durant i laget. Även om försäsongen var otroligt övertygande så är ju Spurs i premiären en helt annan nivå av motstånd. Det är som sagt bästa laget mot 2:a/3:e laget och skillnaden är inte så stor som en del tror.

Sen är det inte ovanligt att det rinner iväg i NBA när det ena laget får allt att stämma samtidigt som motståndarna inte får något att stämma och nästan så var det här.

Vad hade då Spurs eller ens något lag att tjäna på att visa sina "ess" i premiären om man ska resonera så?

Skulle inte påstå att Warriors blandar och ger med sina insatser, dom slog ju trots allt nytt NBA rekord förra säsongen med 73 vinster på 82 grundseriematcher och stabilare än så har aldrig något annat lag varit.

Warriors vet att inga titlar vinns i oktober och kommer inte gråta över denna förlusten. Om något så blir dom nog bara mer motiverade och får mer press på sig efter att förlorat premiären eftersom folk har snackat att dom ska vara så överlägsna. Warriors kom ner på jorden efter allt dream-team snack och det kan bli synd om Pelicans imorgon som får smaka på ett revanschsuget Warriors.

Alla som följer NBA vet att Spurs är kapabla att slå alla lag. Ett topplag som fick allt att stämma i kombination med att Warriors själva är dåliga är vad som krävs för att Warriors ska förlora. Det lär inte ske många gånger till denna säsongen...

maximalvinst 2016-10-27 23:10

Så sant!!

Och så är det ju alltid kul med skrällar här och var. Vore ju tråkigt ifall favoriterna alltid vann!!!

sirlarsson 2016-10-27 23:23

Läggmatch? Mycket ska man höra innan man trillar av pinn. :lol:

Antar att Manchester United la sig mot Chelsea också då.

Arch 2016-10-28 10:55

Man får i alla fall redan en fin situation med GSW -9.5 mot NO. Bör bli minst en liten reaktion

luggen77 2016-10-28 11:38

Miami Heat med LeBron, Wade och Bosh började ju också lite skakigt. Det tar ett tag att spela ihop sig, och som nämnts ovan, Spurs är väl klart det tredje bästa laget i ligan.

Titta även på 3-poängs statistiken för matchen, GSW var 7 för 33, dvs 21%, en ganska stor avvikelse mot vad de brukar skjuta. Hörde även på en podcast att de missat ovanligt många "uncontested" treor.

Inget att oroa sig för, denna match vara bara en del av normalfördelningen över en säsong.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved