Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Basket (https://www.sharps.se/forums/basket/)
-   -   VM Basket 28 augusti - 12 september (https://www.sharps.se/forums/basket/3674-vm-basket-28-augusti-12-september/)

Gb 2010-08-30 12:28

Har lirat tyskarna. Australien gjorde förvisso en riktigt bra match igår då man endast förlorade med 2p mot Argentina, å andra sidan imponerade man inte i första matchen med endast 1p vinst mot Jordanien. Tycker tyskarna å sin sida har spelat 2 bra matcher, förlorade med 4p mot Argentina första matchen och vann igår mot serberna efter 2:nd OT. Tog Tyskland+1 igår, 10 min senare korrigerade pinny linan till +1.5, vanligen brukar det inte vara ngt bra tecken att linan höjs, men tror på tyskarna.

Även spelat Slovenien-1, ska ha ngt starkare lag än Kroatien, tror dock på en tight match.

Prövar även Argentina-18.5, Argentina är så pass mkt bättre än Angola att man ska kunna täcka den här linan. Dock är det alltid lite vanskligt med högre linor, samt det kan finnas risk för undervärdering från Argentinas sida.

Gb 2010-08-30 13:02

Spelar även Serbien-Jordanien U.147.5. Den här matchen kommer såklart Serbien att vinna, man får även tillbaka Teodosic efter avstängning. Serbien har ett starkt försvar, så jag tror inte Jordanien kommer att göra speciellt många poäng i den här matchen. När de mötte Angola i den första matchen hamnade poängen på 138p, Angola fick in 44p. Tror det kommer bli ngt liknande idag, och jag tror inte Serbien heller gör mer än 90-95 p.

RobinD 2010-08-30 13:18

Tyskarnas lina ligger på +2.5 på bet365 @ 1.90, man hittar +1 på 2.20

Gb 2010-08-30 13:19

Testar även USA-22 mot Brasilien, efter ett tips. Tittar man lite på Brasiliens matcher så har brassarna inte roterat speciellt mkt, medan USA har en klart bättre bänk. Det är 3:e matchen på 3 dagar så en viss trötthet kommer kunna märkas. USA har varit rätt överlägsna hittills i matcherna mot Kroatien och Slovenien, tror inte att Brasilien går in med inställningen att göra allt för att försöka vinna den här matchen, finns nog även möjlighet att man kommer att rotera en del för att spara sina bästa spelare i matcherna mot Slovenien och Kroatien.

Gb 2010-08-30 13:22

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 59319)
Tyskarnas lina ligger på +2.5 på bet365 @ 1.90, man hittar +1 på 2.20

Ah det är ju ännu bättre. Igår kväll när jag la spelet var det bara pinny och bwin som hade lagt ut oddsen. Trodde faktiskt att Tysklands spread skulle droppa så jag nöp +1 direkt, men uppenbarligen var jag fel ute och kan vara helt fel ute ang matchen...

RobinD 2010-08-30 13:31

testar alla idag, måste få basketspreaden att bli grön eftersom papak slutar reka nu:)

Abyss 2010-08-30 13:37

USA -20.5 @ 1.90 finns hos NB

Gb 2010-08-30 13:43

Citat:

Ursprungligen postat av Abyss (Inlägg 59328)
USA -20.5 @ 1.90 finns hos NB

Ah där får man för att man stressade iväg liret utan att lineshoppa lite först. :skamsen:Trodde att spreaden snabbt skulle gå upp...

RobinD 2010-08-30 13:51

Citat:

Ursprungligen postat av Gb (Inlägg 59329)
Ah där får man för att man stressade iväg liret utan att lineshoppa lite först. :skamsen:Trodde att spreaden snabbt skulle gå upp...

ska man slänga in några U på -20.5 också?

Abyss 2010-08-30 13:56

Testar USA -20.5 samt Tyskland +3 @ 1.90 NB

Tack på förhand Gb ifall jag skulle glömma tacka dig senare :)

Gb 2010-08-30 14:04

Jag håller mig till -22, tror att USA mkt väl kan vinna med en 25-30p, men hög spread är ju alltid vanskligt. Visst, vore ju typiskt om man vinner med 21p, men vill inte sitta med mer än en medelinsats på det här liret.

Andy90 2010-08-30 14:15

Argentina - Angola, provar under 64p på Angola till 1.90 på Nordicbet :)

Gb 2010-08-30 14:50

Oddsen till morgondagens matcher har släppts på en del bolag. Spelar Libanon 3.00 (nordic bet), tycker det här är mer en 50/50 match, så 3.00 ser jag som ett överodds. Återkommer med en kommentar om matchen senare idag eller imorgon.

Gb 2010-08-30 15:09

Testar även ett specialspel. Tiago Splitter (Brasilien) U.14.5 pts, 1.85, betsafe. Splitter gjorde 13 pts mot Iran och 16 pts mot Tunisien (som för övrigt är ett av de sämsta lagen i denna turnering), tror inte Splitter kommer över 14 pts mot ett starkt USA.

ChrisGV 2010-08-30 15:14

Hänger på dina igen GB! :cheers:

Abyss 2010-08-30 15:18

Nu är linen ändrad till USA -21,5

Gb 2010-08-30 15:19

Ett till spel för imorgon, Grekland- Turkiet, spelar Grekland 1.80 (gamebookers). Grekerna har i grunden ett bättre lag än Turkiet. Man har förvisso inte övertygat hittills i turneringen, men imorgon har man även Sofo och Fotsis tillbaka efter avstängning. Turkarna har fördel av hemmaplan och matcherna mot grekerna brukar alltid bli heta, viktigt att vinna också pga historiska skäl, och som oftast brukar just den aspekten vara viktigast för grekerna.

Abyss 2010-08-30 15:22

OJ det mötet kan bli ganska intressant. Jag vågar inte rygga dig där.
Greker och turkar är ju inte precis kända för "stark vänskaps band" :)

Gb 2010-08-30 15:27

Citat:

Ursprungligen postat av Abyss (Inlägg 59355)
OJ det mötet kan bli ganska intressant. Jag vågar inte rygga dig där.
Greker och turkar är ju inte precis kända för "stark vänskaps band" :)

Nä verkligen inte. Och främst är det väl grekerna som av historiska skäl avskyr turkar. Men visst, kommer nog bli en het match, som om inte annat kan vara värd att titta på:) Turkarna har ju fördel av hemmaplan, men som sagt grekerna har i grunden ett bättre lag, särskilt nu när man har Sofo tillbaka, så en medelinsats på grekerna får det iaf bli.

Gb 2010-08-30 16:15

Blä, alldeles för mkt pts i Serbien-Jordanien, kommer ju gå way over:sad:

ChrisGV 2010-08-30 16:18

Kroaterna har lite för lätt att sätta korgar... :sad:

calahan 2010-08-30 16:21

Den trean kroaterna sätter där är bara tråkig...

Gb 2010-08-30 17:31

Serbien-Jordanien gick way over, en riktig felbedömning från min sida:thumbdown: Slovenien lyckades iaf vinna (91-84).

ChrisGV 2010-08-30 17:38

det finns mycke kvar idag!

RobinD 2010-08-30 21:08

Citat:

Ursprungligen postat av Gb (Inlägg 59384)
Serbien-Jordanien gick way over, en riktig felbedömning från min sida:thumbdown: Slovenien lyckades iaf vinna (91-84).

Om inte MilosNS ryggar dig så är du inte ensam om detta spel eller flera andra för den delen.

Han spelade:

USA -22
Slovenien ML
Serbien/Jordanien U147.5
Tyskland ML

:)

Delko 2010-08-30 21:18

xxx

Gb 2010-08-30 21:30

Skulle inte tro att han ryggar mig såvida han inte kan svenska förstås:) Själv har jag ingen koll på honom längre. Har inte sett ngr lir från honom på blogabet på länge, är väl där han håller till? Förutom papak som jag har en del kontakt med så följer jag bara en capper i basketen, spelar dock inte alla hans lir.

Då har inte bara jag en dålig dag då, dock ingen ursäkt för uppenbara felbedömningar. Jordanien-Serbien gick way over och tyskarna hade en riktig genomklappning, trötthet från gårdagens match är sannolikt en förklaring, å andra sidan hade Aussie en tuff match igår också mot Argentina. Och vad USA håller på med vet jag inte, har inte hunnit kolla men ska försöka genomlida 2:n H...

Sitter hos grannen, glömde logga ut och inlägget ovan skrevs först i hans nick...

RobinD 2010-08-30 21:32

Citat:

Ursprungligen postat av Gb (Inlägg 59430)
Skulle inte tro att han ryggar mig såvida han inte kan svenska förstås:) Själv har jag ingen koll på honom längre. Har inte sett ngr lir från honom på blogabet på länge, är väl där han håller till? Förutom papak som jag har en del kontakt med så följer jag bara en capper i basketen, spelar dock inte alla hans lir.

Då har inte bara jag en dålig dag då, dock ingen ursäkt för uppenbara felbedömningar. Jordanien-Serbien gick way over och tyskarna hade en riktig genomklappning, trötthet från gårdagens match är sannolikt en förklaring, å andra sidan hade Aussie en tuff match igår också mot Argentina. Och vad USA håller på med vet jag inte, har inte hunnit kolla men ska försöka genomlida 2:n H...

Sitter hos grannen, glömde logga ut och inlägget ovan skrevs först i hans nick...

Milos är aktiv fäljer honom regelbundet dock mest fotboll. Vi får väl se vart det landar, men det är ju ett tag kvar av VM i vilket fall.

Gb 2010-08-30 22:56

3-3 idag, Splitter gjorde 13 pts, så U.14.5 gick in. Samt Argentina-18.5. Minus 1.32 totalt på dagens spel. VM totalt 12-12, plus 1.12.

Har redan spelat tre lir till imorgon, Libanon ML 3.00, Grekland ML 1.80 och Frankrike-10 1.90. Alla spel finns i spreadsheetet (som vanligt). Har jag tid kommer jag kommentera spelen. Kommer antagligen inte bli ngr fler spel, såvida jag inte hittar ngt annat jag gillar eller om ngt av de spelen som den cappern jag följer är intressant (han verkar dock ungefär lika kall som jag atm)...

Gb 2010-08-31 01:45

Ok, till morgondagens spel:

Vi börjar med Grekland-Turkiet. Grekland som kom 3:a i förra årets EM är rankade 4:a. Turkiet kom 8:a i förra årets EM och är rankade på 18:e plats. Man möttes i förra årets VM, där Grekland vann med 76-74.

Grekland har inför VM spelat följande matcher och resultat:

Grekland-USA 59-87 (Dock spelade inte Sofo denna match)
Grekland-Serbien 74-73 (Matchen avbruten pga bråk och kast med liten stol)
Grekland-Slovenien 96-72
Grekland-Canada 123-49
Grekland- Kroatien 90-81
Grekland- Ryssland 101-63
Grekland- Tyskland 82-54

Övertygande vinster mot hyfsat motstånd, förutom mot Serbien (en match som känt blev avbruten), och mot USA, där man bla lät Sofo stå över.

Turkiet har inför VM spelat följande matcher och resultat:

Turkiet-Argentina 89-93
Turkiet-Canada 84-53
Turkiet-Libanon 93-72
Turkiet-Tyskland 54-68
Turliet-Kroatien 61-72
Turkiet-Litauen 77-80

Man har förlorat mot sämre europeiska lag än Grekland, dock spelat tight mot Argentina och övertygande vinster mot Libanon och Canada. Träningsmatcher eller mindre turneringar säger dock inte så mkt, då dessa får ses som förmatcher till VM.

De två matcher som lagen har spelat i VM:

Grekland:
Kina-Grekland 89-81
Grekland-Pureto Rico 83-81

Tycker inte Grekland har övertygat alls i de första två matcherna, dock ska Kina ha spelat riktigt bra i matchen mot Grekland.

Turkiet:
Turkiet-Elfenbenskusten 86-47
Ryssland-Turkiet 65-56

Turkiet började med en väntat övertygande vinst mot Elfenbenskusten för att sedan vinna mot ett starkt defensivt Ryssland (som dock är avsevärt försvagade offensivt).

Vad talar för Turkiet? Hemmaplan och egentligen inte så mkt mer som jag ser det. Man har en rätt bra defensiv men inte lika bra offensiv. Nu möter man ett Grekland som i grunden har bättre spelare och är ett bättre lag, man får tillbaka sin bästa spelare Sofo, samt Fotsis (efter avstängningen i matchen mot Serbien). Detta är en hatmatch för speciellt Grekland, av historiska skäl vill man alltid spöa Turkiet.

Turkiet har dock som sagt fördel av hemmaplan, samt det handlar även för deras del om en hel del prestige att spöa Grekland, turkarnas premiärminister har även uttalat sig:

FIBA.com: 2010

Tror detta kommer bli en het och säkerligen en tight match, dock ser jag grekerna som bättre laget såväl som bättre individuellt, så därför spelar jag Grekland ML 1.80.

Gb 2010-08-31 02:34

Återkommer med kommentarer ang Frankrike-10, 1.90 och Libanon ML 3.00 om tid finnes.

Gb 2010-08-31 11:35

Spelar även Puerto Rico-5.5 och Litauen+13.5

Puerto Rico har mött ett försvarsstarkt Ryssland, förlust 66-75, samt Grekland förlust 80-83. Idag möter man Kina som har spelat mot Grekland, förlust 81-89, här ska kineserna gjort en riktigt bra match, samtidigt ska vi komma ihåg att grekerna var försvagade iom avstängningar av Fostis och Sofo (dessa var dock avstängda mot Puerto Rico också). I andra matchen vann Kina med 83-73 mot Elfenbenskusten, som jag anser är turneringens sämsta lag tillsammans med Tunisien. Dagens match är en "måste-match" för Puerto Rico om man fortfarande ska ha en hyfsad chans att ta sig vidare till åttondelarna. Den 4:e platsen lär med största sannolikhet stå mellan Puerto Rico och Kina. Purto Rico har en starkare offensiv än Kina och Kinas försvar är inte övertygande (man släppte trots allt in 73 pts mot dåliga Elfenbenskusten) jag tror Puerto Rico vinner detta och även fixar spreaden.

Litauen har hittills mött Nya Zeeland, vinst 92-79, samt Canada, vinst 70-68. Idag möter möter man en av medaljkandidaterna, Spanien. Spanien har inte imponerat särskilt hittills, man förlorade överraskande första matchen mot Frankrike med 72-66 och vann den andra matchen mot Nya Zeeland med 101-84. Här ligger pressen främst på Spanien som har en förlust, Litauen vill nog dock mer än gärna vinna den här matchen, och jag ser den mkt tightare än att Spanien skulle vinna med 14p. Spelar därför spreaden +13.5 på Litauen.

Gb 2010-08-31 14:00

Samt även 2 spelarspecialer som jag har blivit tipsad om, Semih Erden (Turkiet) U.7.5 pts (nordic bet), och Mickael Gelabale (Frankrike) U.13.5 (betsafe).

Gb 2010-08-31 15:56

Uppdaterade med lite info om Liatuen och Puerto Rico (se ovan). Kommer dessvärre inte hinna med att ge ngn info om Frankrike eller Libanon (som för övrigt redan har börjat, och ser riktigt dåliga ut jämfört med matchen mot Canada:P)

Kan även nämna att både papak och den cappern jag brukar följa har Litauen+13.5/+12.5 samt Puerto Rico-5.5/-6. Resten kan med tanke på min kalla form ses som fadematerial. Dock är spelarspecialerna inte mina lir ursprungligen.

Ozza 2010-08-31 16:39

Ny dag, nya våndor. Gårdagen var en mindre katastrof då det 0/3 blev facit. Serbien bestämde sig för att leka med Jordanien, därmed min tredje bom på serbiens inledande tre matcher.

USA hade ingen vidare motivation att vinna med 20 p och Tyskland ja vad fan gjorde dom.

:rant:

I dag testar jag Spanien - Litauen / Lithuania +11.5 plus Grekland - Turkiet

Tack Gb för en massa nyttig information

Masho123 2010-08-31 17:42

Lite sen kanske men jag har lirat dessa idag: China+6, Litauen+12.5, Grekland-1 och Kina Ö159.5

Ozza 2010-08-31 18:35

Frankrike - Canada blir en målsnål historia. 60 poäng gjorda och inne i tredje quartern

Gb 2010-08-31 19:31

Yep, blev tightare än jag trodde det skulle bli. Att Frankrike har bra defensiv är iofs ingen nyhet, så åt det hållet har det iaf hittills inte hittills blivit särskilt poängrikt. Trodde dock inte att Canada skulle stå upp så pass bra idag. Underliret hade inte varit fel, och alltid lätt att vara efterklok när man har resultatet.

Fortfarande rätt uselt, 2-2 hittills. Puerto Rico fixade spreaden, och Gelabale i Frankrike scorade endast 8 pts.

Ozza 2010-08-31 20:08

Såg hela matchen mellan Kanada och Frankrike och lönnlövens spel under VM har imponerad stort på mig. Trots att laget torskat i alla tre, men man knep nästan Litauen och länge höll man på att besegra Frankrike.

Ozza 2010-08-31 21:28

Va fan gör grekerna, de är helt jävla värdelösa i afton. 14 poäng bakom med sista quartern kvar.