Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Basket (https://www.sharps.se/forums/basket/)
-   -   NBA State of mind 16/2 (https://www.sharps.se/forums/basket/6460-nba-state-mind-16-2-a/)

Arch 2011-02-16 12:31

NBA State of mind 16/2
 
Spoiler:
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=4U7kuqow3gg[/ame]




Ikväll är det sista dagen för de flesta lag (2 till matcher spelas på torsdag) innan all-star break och en lång vila.

Storlagen vill inte riskera skador och vill istället använda dessa 5 dagar för att läka småskadade spelare. Här blir det ungefär "en dag på jobbet, fast det är torsdag innan långfredagen", ta det lugnt, spela stabilt, vinn.
Celts, Lakers, Spurs, Heat, Bulls, (Mavs) tänker lite så. Jag skulle hålla mig ifrån stora linor och istället titta på underspel i dessa matcher.

Lag som har precis fått upp nåt slags momentum vill egentligen inte ha en break nu, utan istället spela. Dessa lag är bra att ta på över och +/- pts för de vill avsluta med en fin och stor vinst för att behålla farten. Det gäller också lag i playoff jakten.
Där tittar man på lagen i mitten med en W streak: Blazers (W5), Grizz (W4), GSW (W2), Hawks (W1), 76ers (L1)

Lag som vill bara att dagen ska bli över så de kan omgruppera är lag med skador, viktiga ändringar, helt enkelt dåliga lag som vill försöka bygga upp självförtroendet med bra träningar och ingen hets från media. Dessa lag är oftast på på en L streak.
Jazz (L2 - med Sloan drama, småskador och dåligt spel)
Nets (L2 - spelar uselt borta, vill avsluta detta med en potentiel trade av Melo och bara kunna spela utan störningar)
Pistons, Cavs, TWolves
Kings (Cousins och Evans borta, jag tror deras energi efter gårdagens storförlust är väldigt låg)
Clips (L3 på den massiva roadtrip)
Hornets (L2, skador och i behov av lite andrum)
Nuggets (L2, skador + trade rykten)


Inget av dessa är solkar bet eller fade bara för det och tyvärr ser det ut som om flera möjliga fade-lag spelar mot fade-motståndare, men det kan ge en ide om vad matchbilden kommer att se ut.

Viktigt att plöja igenom lokala tidningar och leta uttalanden.

Får jag Bucks nära pk (eller dog pga deras skador) blir det nog ett spel.
Blazers hoppas jag på -4, men tror det hamnar mer runt -6.5
Jazz hoppas jag på nåt löjligt iom GSW borta-problem, typ -8 så jag kan spela GSW

fondell 2011-02-16 12:47

MÅÅÅÅÅÅNGA matcher idag :)

cavs +11 mot fakers känns bra, får uggla lite till.

eddieh 2011-02-16 13:46

Kanske läge att flukta på lite underspel när det gäller nattens spelarspecialer.Och då tänker jag på stjärnorna...

Btw,den där Newark "hyllningen" är en av mina personliga favoriter.:thumbup:

eddieh 2011-02-16 14:04

Denna häringa me like;

A.Jefferson -0,5 Rebs vs D.Lee +0,5 Rebs @ 1,85 Betsson

2 u

Arch 2011-02-16 14:37

Så nära, Blazers är nåt emellan på -5, Jazz "bara" -5.5

KONTUR 2011-02-16 15:51

Jag gillar Blazers de senaste omgångarna. Hornets har varit ganska bleka och förlorade med 13 mot ett dåligt (!) skjutande Golden State. Tycker linan på 5,0 är lite för bra med tanke på hur Hornets har spelat, men också hur Blazers övertygat.
Rätta mig om jag har fel. Men Portland Trail Blazers -5.0 spelas iaf

EDIT: skrev fel lag hehe

KONTUR 2011-02-16 15:59

Kollade samtidigt på Golden State-spelet mot Utah. Någon som har någon bra (smidig!) sida att kolla stats för varje quarter på? HT-spelet på GS Warriors till 2,55 lockar lite @Unibet

FoxMulder 2011-02-16 16:04

Citat:

Ursprungligen postat av KONTUR (Inlägg 106044)
Kollade samtidigt på Golden State-spelet mot Utah. Någon som har någon bra (smidig!) sida att kolla stats för varje quarter på? HT-spelet på GS Warriors till 2,55 lockar lite @Unibet

http://www.teamrankings.com/nba/team...oring-category

Iamthelegion 2011-02-16 16:41

Grym info Arch, uppskattas som rookie.

Arch 2011-02-16 19:37

Bucks -1.5 @1.935 2u
Inget runt Nuggets tyder på att de vill komma ut som ett lag och spela inatt. Melo förhandlar med Knicks, Billups finns med i kombinationen, flera spelare kan skickas iväg och komma till laget. Alla väntar på trade deadline så de vet vad de ska göra sen. Dessutom är Nuggets 9-18 borta och spelar 3:e matchen på 4 dagar, 3:e raka bortamatchen och de har förlorat 2 tidigare, mot Grizz och Rockets.
Bucks kommer från en ordentlig vinst mot Clips och motivationen är stor. De vill vinna matchen och bygga på det och har blivit lite friskare.

Tror linan går upp så jag hoppar på nu.

Lean Celts under, men public pushar linan upp så jag avvaktar.

eddieh 2011-02-16 20:22

Helt klart rygg på Bucks -1,5.

Man ska inte glömma bort att Bucks var något av säsongens lag efter All-Star breaket ifjol.Nu ser skadeläget bättre ut än på länge,och nog ska man väl kunna knäppa ett ofokuserat Nuggets här?

KONTUR 2011-02-16 21:29

Någon som vet ifall Ersan Ilyasova kommer att spela inatt?

Arch 2011-02-16 21:47

Spelar inte så stor roll, då de har flera på den positionen, men han bör spela. Hade fått blåtira av en armbåge

fondell 2011-02-16 22:06

Är så sjukt tilt idag, ny på en sida med euro. Brainstormat hela dagen, och hade riktigt brått då jag somnade. Skrev naturligtvis in bettet i SEK och insåg felet snabbt, men de ville inte annullera spelet (4h innan matchstart!).

Istället för att förlora 3u så förlorade jag 30u, surt. Och jag kommer köra hårt på basketen inatt, är helt förbannad :D

Får se om det går in :smoke:

henke111 2011-02-16 22:24

Citat:

Ursprungligen postat av fondell (Inlägg 106168)
Är så sjukt tilt idag, ny på en sida med euro. Brainstormat hela dagen, och hade riktigt brått då jag somnade. Skrev naturligtvis in bettet i SEK och insåg felet snabbt, men de ville inte annullera spelet (4h innan matchstart!).

Istället för att förlora 3u så förlorade jag 30u, surt. Och jag kommer köra hårt på basketen inatt, är helt förbannad :D

Får se om det går in :smoke:

Varför säkrade du inte upp de med ett bet på motsatt sida ? Då hade de blivit en förlust med lååågnt ifrån lika stor :rolleyes:



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved