Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Basket (https://www.sharps.se/forums/basket/)
-   -   FIBA European Basketball Championship 2011 (https://www.sharps.se/forums/basket/8645-fiba-european-basketball-championship-2011-a/)

Andy90 2011-09-05 13:57

Håller med dig Antabuz.
Höjer varningens finger för Lettland som kommer gå 100% för att vinna deras sista match i detta EM. Blums var glödhet mot Israel igår men det räckte inte dessvärre.
Spekulerar också i att Tyskland kommer spela sina tyngsta pjäser varsamt, Dirk tex, då han kommer vara en viktig faktor för tyskarna i fortsättningen. :)

marky1990 2011-09-05 14:00

Citat:

Ursprungligen postat av Andy90 (Inlägg 138882)
Håller med dig Antabuz.
Höjer varningens finger för Lettland som kommer gå 100% för att vinna deras sista match i detta EM. Blums var glödhet mot Israel igår men det räckte inte dessvärre.
Spekulerar också i att Tyskland kommer spela sina tyngsta pjäser varsamt, Dirk tex, då han kommer vara en viktig faktor för tyskarna i fortsättningen. :)

Jo håller såklart också med honom om det nu stämmer (vilket det tydligen gör).

Jag har Tyskland i några kuponger redan, tycker du att jag ska "säkra" lite insatser o spela på Lettland alltså eller tro att Tyskland tar det iallafall?

Antabuz 2011-09-05 14:05

Citat:

Ursprungligen postat av marky1990 (Inlägg 138880)
Hur är reglerna då?
Går dom inte efter poäng och sen poängstatistik?

Redigera din citering då så redigerar jag mitt inlägg så ingen får fel information.

Kollar du på http://www.eurobasket2011.com exempelvis så verkar det ju vara rankat i grupperna efter pts och sen poängskillnad i matcherna?

Tror jag klarar spelen iallafall men om du har något angående reglerna som jag inte tänkte på så är det bra för mig att veta, nu är det bara frågan om jag ska spela emot Tyskland nu i dom spel jag redan lagt eller hoppas att dom tar det ändå, dom möter ju som sagt Lettland som är mycket sämre.

Jag skrev om reglerna idag, 09:10 om hur det blir om lag har samma poäng etc
Lag 1-3 går vidare från grupperna, i Tysklands fall kan man få samma poäng som Italien eller Israel, men då två lag står på samma poäng är det inbördes möten som gäller, Tyskland slog bägge dessa lagen, och inget av dom kan därför passera Tyskland.

I Ukrainas grupp är det grötigare då flera lag kommer få samma poäng, varpå dom måste skapa en egen grupp. Från den kan inte Ukraina gå vidare.

Andy90 2011-09-05 14:05

Säger inte att Tyskland inte kommer vinna detta. Utan jag menar väl mer att Lettlands chans är större i detta läge än om Tyskland var piskade att vinna.
Alla som har hållt på med sport vet att om man inte behöver vinna så slappnar man av mer än vanligt, om du förstår hur jag menar?:)

Bra fråga om vilka som vinner matchen, det får vi se senare ;)
Tror dock att Tyskland drar det längsta strået till slut. Men att det blir en jämnare batalj än vad som står på "pappret". Som sagt, lyfter bara ett varningens finger att inte underskatta Lettland en match som denna. :)

marky1990 2011-09-05 14:07

Citat:

Ursprungligen postat av Andy90 (Inlägg 138886)
Säger inte att Tyskland inte kommer vinna detta. Utan jag menar väl mer att Lettlands chans är större i detta läge än om Tyskland var piskade att vinna.
Alla som har hållt på med sport vet att om man inte behöver vinna så slappnar man av mer än vanligt, om du förstår hur jag menar?:)

Bra fråga om vilka som vinner matchen, det får vi se senare ;)
Tror dock att Tyskland drar det längsta strået till slut. Men att det blir en jämnare batalj än vad som står på "pappret". Som sagt, lyfter bara ett varningens finger att inte underskatta Lettland en match som denna. :)

Dum som jag är tänkte jag inte på att dom räknar in inbördes möten? (vilket jag antar att dom gör eftersom ni skrev att jag inte visste reglerna).

Så har Italien inte heller något att spela för då alltså?
Isåfall säkrar jag ut lite på Israel nu innan matchen.

:idiot::idiot:

Känns som att jag kommer säkra ut här och sen så går dom in iallafall -.-

Andy90 2011-09-05 14:09

Citat:

Ursprungligen postat av marky1990 (Inlägg 138887)
Dum som jag är tänkte jag inte på att dom räknar in inbördes möten? (vilket jag antar att dom gör eftersom ni skrev att jag inte visste reglerna).

Så har Italien inte heller något att spela för då alltså?
Isåfall säkrar jag ut lite på Israel nu innan matchen.

:idiot::idiot:

http://www.eurobasket2011.com/en/coi...leMode_on.html
På länken hittar du info om att Tyskland är helt klara.
"Germany head into their last Group B game safe in the knowledge that they will be the next round of the EuroBasket as the third-place team from Group B."

Och det stämmer även att Italien är helt borta efter förlusten mot Frankrike igår! :)

marky1990 2011-09-05 14:12

Citat:

Ursprungligen postat av Andy90 (Inlägg 138890)
http://www.eurobasket2011.com/en/coi...leMode_on.html
På länken hittar du info om att Tyskland är helt klara.
Och det stämmer även att Italien är helt borta efter förlusten mot Frankrike igår! :)

Jo fast nu kan man ju se det såhär, iallafall i Italiens match.
Italien är bättre än Israel och "ingen av dom har något att spela för".

Då är det väl lönlöst att säkra ut på Israel nu?

Andy90 2011-09-05 14:15

Citat:

Ursprungligen postat av marky1990 (Inlägg 138891)
Jo fast nu kan man ju se det såhär, iallafall i Italiens match.
Italien är bättre än Israel och "ingen av dom har något att spela för".

Då är det väl lönlöst att säkra ut på Israel nu?

Jag hoppar den matchen helt med anledningen till att jag inte vet var jag har Italien i dagsläget. Såg döbra ut mot Frankrike i början men lyckas ändå förlora. Orkar de gå in för att vinna en obetydande match? Jag avstår i alla fall :)

Fishjutta 2011-09-05 14:56

Andy är det läge att gå in på Polen +2,5 i halvtid nu kanske? Dom borde väl vända detta?

Andy90 2011-09-05 15:01

Sitter på jobbet just nu och tittar vilket betyder att jag inte kan se så jättemycket på matchen. Men av det lilla jag har sett så har Polen inte kommit igång ännu.
Du avgör vad du ska spela på hehe ;)

Andy90 2011-09-05 15:59

Slarviga & ofokuserade polacker, det är aldrig kul..
Dock så borde detta resultat få Turkiet att gå på högvarv! :yes:

marky1990 2011-09-05 16:19

Citat:

Ursprungligen postat av Andy90 (Inlägg 138912)
Slarviga & ofokuserade polacker, det är aldrig kul..
Dock så borde detta resultat få Turkiet att gå på högvarv! :yes:

Livespelade en massa så gick bara 64kr minus till slut. *puh* som man säger.

Hur ser det ut för Turkiet nu?

Andy90 2011-09-05 16:23

Vinner Turkiet så går dem vidare. Annars gör Polen det, om jag minns rätt :)

Antabuz 2011-09-05 16:27

Citat:

Ursprungligen postat av marky1990 (Inlägg 138915)
Livespelade en massa så gick bara 64kr minus till slut. *puh* som man säger.

Hur ser det ut för Turkiet nu?

Turkiet är vidare även om man förlorar då britterna vann mot Polen och det gör att Storbritannien - Polen - Turkiet hamnar på 2-3 (om Turkiet förlorar)
Den egna tabellen mellan dessa lag vinns av Turkiet efter utklassningen av britterna och Turkiet tar tredjeplatsen.
Turkiet 2 poäng, +28
Polen 2 poäng -7
GRB 2 poäng -22

Spanien vill vinna då man tar med sig alla poängen till nästa grupp.

marky1990 2011-09-05 16:28

Citat:

Ursprungligen postat av Andy90 (Inlägg 138916)
Vinner Turkiet så går dem vidare. Annars gör Polen det, om jag minns rätt :)

Då kör vi en varsin slant på Turkiet va och ser matchen på TV10?
Så fint odds och Spanien är ju redan klara, Turkiet har ju allt att spela för, Spanien har inget att spela för.

Rätt nu? :claps:

Antabuz 2011-09-05 16:37

Citat:

Ursprungligen postat av marky1990 (Inlägg 138919)
Då kör vi en varsin slant på Turkiet va och ser matchen på TV10?
Så fint odds och Spanien är ju redan klara, Turkiet har ju allt att spela för, Spanien har inget att spela för.

Rätt nu? :claps:

Läs mitt inlägg ovanför ;) Spanien vill Inte förlora mot Turkiet.
Överspelet kan kännas mer intressant nu kanske.

marky1990 2011-09-05 17:33

Citat:

Ursprungligen postat av Antabuz (Inlägg 138921)
Läs mitt inlägg ovanför ;) Spanien vill Inte förlora mot Turkiet.
Överspelet kan kännas mer intressant nu kanske.

Turkiet kan vinna det här, bara 3 poäng efter i halvlek och har spelat bra.

Lettland har oavgjort mot tyskland dessutom.

Provar 40kr på Lettland + Turkiet med vinst 792kr.

Andy90 2011-09-05 17:34

Ser ut att gå mot en riktig skitdag. Hoppas det vänder medans man glider iväg på träning, adjökens så länge!

tallani 2011-09-05 18:39

Tack för handikappspelet på Turkarna, Andy90! :moneybag: :clap:

marky1990 2011-09-05 18:41

Citat:

Ursprungligen postat av marky1990 (Inlägg 138935)
Turkiet kan vinna det här, bara 3 poäng efter i halvlek och har spelat bra.

Lettland har oavgjort mot tyskland dessutom.

Provar 40kr på Lettland + Turkiet med vinst 792kr.

Oddsen var så höga så satte 500kr på tyskland i slutminuterna och tyskland vände, fin vinst även fast lettland förlorade alltså!!

http://imageshack.us/photo/my-images/841/kuljul.png/

Vad ska man spela på nu??

Småsummor för er men tippade med en vän som inte brukar spela.
Kanske får hyra in honom i fortsättningen?
Verkar ge tur.

Andy90 2011-09-05 19:51

Någon som såg de sista på Turkiet-Spanien? Hur fan kunde de lyckas hålla Spanien på endast 2p haha?! :omfg:

Andy90 2011-09-06 10:00

God morgon/förmiddag! :)

Första gruppspelet är slut och vi avancerar vidare till "second stage".
Idag är det dessvärre spelledigt så hur man ska spendera eftermiddagen/kvällen utan Eurobasket är fortfarande en gåta..
Grupperna har slagits ihop och bildar numera grupp E & F.

Första matcherna drar alltså igång imorgon och då är det grupp E som kör:
14:30 - Tyskland vs Spanien
17:00 - Turkiet vs Frankrike
20:00 - Serbien vs Litauen

Alltså ganska skapliga matcher om vi jämför med grupp F som spelar på torsdag:
14:30 - Georgien vs Makedonien
17:00 - Finland vs Ryssland
20:00 - Slovenien vs Grekland

Vad tror vi om fortsättningen? :)

marky1990 2011-09-06 17:45

Citat:

Ursprungligen postat av Andy90 (Inlägg 139058)
God morgon/förmiddag! :)

Första gruppspelet är slut och vi avancerar vidare till "second stage".
Idag är det dessvärre spelledigt så hur man ska spendera eftermiddagen/kvällen utan Eurobasket är fortfarande en gåta..
Grupperna har slagits ihop och bildar numera grupp E & F.

Första matcherna drar alltså igång imorgon och då är det grupp E som kör:
14:30 - Tyskland vs Spanien
17:00 - Turkiet vs Frankrike
20:00 - Serbien vs Litauen

Alltså ganska skapliga matcher om vi jämför med grupp F som spelar på torsdag:
14:30 - Georgien vs Makedonien
17:00 - Finland vs Ryssland
20:00 - Slovenien vs Grekland

Vad tror vi om fortsättningen? :)

Tror tyskland har chans på spanien, 8 gånger pengarna.

Andy90 2011-09-07 09:43

Av vilken anledning tror du det?

Antabuz 2011-09-07 10:54

Tysklands startuppställning står för upp mot 80% av lagets poäng, man har inte bänken för att kunna stå emot Spanien, inte i mina ögon iaf.

Andy90 2011-09-07 11:02

Citat:

Ursprungligen postat av Antabuz (Inlägg 139215)
Tysklands startuppställning står för upp mot 80% av lagets poäng, man har inte bänken för att kunna stå emot Spanien, inte i mina ögon iaf.

Inte i mina ögon heller.
Därför blev jag undrande över hur Marky tänker ;)

marky1990 2011-09-07 11:35

Citat:

Ursprungligen postat av Andy90 (Inlägg 139216)
Inte i mina ögon heller.
Därför blev jag undrande över hur Marky tänker ;)

Tyskland är inte så mycket sämre att det inte är värt att prova när oddsen ändå är uppe i 8.

Med lite tur så kan dom ju helt klart vinna?
Tyskland är också näst bäst i turneringen på 3 poängs procenten och har helt klart chans.

Antabuz 2011-09-07 12:22

Citat:

Ursprungligen postat av marky1990 (Inlägg 139222)
Tyskland är inte så mycket sämre att det inte är värt att prova när oddsen ändå är uppe i 8.

Med lite tur så kan dom ju helt klart vinna?
Tyskland är också näst bäst i turneringen på 3 poängs procenten och har helt klart chans.

Jag önskar dig lycka till. Dock så hade Tyskland inte en chans och förlorade med tvåsiffrigt när dom möte dom bättre lagen i sin grupp, Frankrike & Serbien.

marky1990 2011-09-07 12:25

Citat:

Ursprungligen postat av Antabuz (Inlägg 139229)
Jag önskar dig lycka till. Dock så hade Tyskland inte en chans och förlorade med tvåsiffrigt när dom möte dom bättre lagen i sin grupp, Frankrike & Serbien.

Så du tycker att handikappspel är bättre då på Spanien menar du?

Helvete om Tyskland går och vinner nu och jag skippar att spela på dom pga det du skrivit, då kommer jag bli sur på dig.

Antabuz 2011-09-07 12:43

Citat:

Ursprungligen postat av marky1990 (Inlägg 139231)
Så du tycker att handikappspel är bättre då på Spanien menar du?

Helvete om Tyskland går och vinner nu och jag skippar att spela på dom pga det du skrivit, då kommer jag bli sur på dig.

Nej, jag vill inte påverka ditt spel, jag har inte rekat eller så, bara yttrat min tanke. Jag tycker du ska spela så som du känner att du vill spela. Vi är av olika åsikter, låt inte mina påverka dina egna tankar.

marky1990 2011-09-07 13:00

Citat:

Ursprungligen postat av Antabuz (Inlägg 139236)
Nej, jag vill inte påverka ditt spel, jag har inte rekat eller så, bara yttrat min tanke. Jag tycker du ska spela så som du känner att du vill spela. Vi är av olika åsikter, låt inte mina påverka dina egna tankar.

Var i hela friden kan man se den matchen då?
Den går ju inte på TV:n.

Vet inte om man får länka streams här men annars kan du väl göra det i PM om det finns?

Tror på Tyskland, tror fan dom vinner, vinner dom ska jag köpa en kebabrulle.

knugen 2011-09-07 14:08

Citat:

Ursprungligen postat av marky1990 (Inlägg 139239)
Var i hela friden kan man se den matchen då?
Den går ju inte på TV:n.

Vet inte om man får länka streams här men annars kan du väl göra det i PM om det finns?

Tror på Tyskland, tror fan dom vinner, vinner dom ska jag köpa en kebabrulle.

Du ska inte spela enbart för att du tror att dem vinner. Upplever du att 8ggr pengarna är ett överodds och att bolagen har överskattat Spanien, så självklart ska du spela. Oavsett om du tror Tyskland vinner eller ej.

papak 2011-09-07 14:43

Nu är datorn sönder så rent helvete att länka mina lir över iphone men om någon är intresserad så finns dom i mitt spreadsheet, hojta till om ni vill ha motivering på nåt av liren...

Ang, markys spel på tyskland så tycker jag du ska avstå, visst är 8 ggr pengarna saftigt men ha i åtanke att Spanien går in i gruppen med 1W-1L (efter Turkiet) så dom kommer vara heltaggade att vinna här samt att dom har en bättre bänk än Tyskland och det kommer visa sig i slutet av matchen. Dirk kommer inte kunna själv leda Tyskland mot ett Spanien vars defensiv bör vara på topp idag.

marky1990 2011-09-07 14:49

Citat:

Ursprungligen postat av papak (Inlägg 139247)
Nu är datorn sönder så rent helvete att länka mina lir över iphone men om någon är intresserad så finns dom i mitt spreadsheet, hojta till om ni vill ha motivering på nåt av liren...

Ang, markys spel på tyskland så tycker jag du ska avstå, visst är 8 ggr pengarna saftigt men ha i åtanke att Spanien går in i gruppen med 1W-1L (efter Turkiet) så dom kommer vara heltaggade att vinna här samt att dom har en bättre bänk än Tyskland och det kommer visa sig i slutet av matchen. Dirk kommer inte kunna själv leda Tyskland mot ett Spanien vars defensiv bör vara på topp idag.

16-15 till Spanien efter första.
Båda lagen skjuter otroligt dåligt så chansen känns ju större nu än innan iallafall.

Tror Tyskland kan vinna en quarter iallafall.

papak 2011-09-07 14:57

Det är dina pengar så ditt val ;) jag nöjer mig med dom två spelen jag hade före matchstart.. Lycka till vad du än spelar :)

marky1990 2011-09-07 15:17

Citat:

Ursprungligen postat av papak (Inlägg 139252)
Det är dina pengar så ditt val ;) jag nöjer mig med dom två spelen jag hade före matchstart.. Lycka till vad du än spelar :)

36-33 nu till Spanien.

15-16
18-20

I första 2 kvarterna.

Helt klart vore 4 gånger pengarna på att Tyskland vinner en kvart ett spelvärt spel om man visste innan att det skulle bli så jämnt emellan kvarterna, det kan du väl inte säga emot på iaf? ^^

vessl123 2011-09-07 15:36

Ser att du redan spelat detta Andy men över i Turkiet - Frankrike måste väl vara riktigt bra? Linan har droppat från 145 till 142.

blomman13 2011-09-07 15:38

Hej!

Någon som har några ideer och tanker ang Turkiet - Frankrike?
Sugen på att spela Turkiet handikapp +5,5 till 1,90.
Tyckte dom spelade bra mot Spanien senast även om Spanien inte gick för fullt!
Har dock dålig koll på Frankrike. Något som sett deras matcher?

/Blomman

Andy90 2011-09-07 15:41

Ja det tycker jag absolut. Lustigt att det droppat till 142 med tanke på att Frankrike snittar 87p och Turkiet 77p i denna turnering, vilket tillsammans blir 164p.

Antabuz 2011-09-07 15:44

Citat:

Ursprungligen postat av marky1990 (Inlägg 139260)
36-33 nu till Spanien.

15-16
18-20

I första 2 kvarterna.

Helt klart vore 4 gånger pengarna på att Tyskland vinner en kvart ett spelvärt spel om man visste innan att det skulle bli så jämnt emellan kvarterna, det kan du väl inte säga emot på iaf? ^^

http://extremegoalhdx.blogspot.com/ om du vill kolla på matchen...