Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Boone's Corner (https://www.sharps.se/forums/boones-corner/)
-   -   Alla gillar inte baseball, men alla gillar pengar! (https://www.sharps.se/forums/boones-corner/1444-alla-gillar-inte-baseball-men-alla-gillar-pengar/)

imo 2010-03-15 13:58

såg de var mycket försäsongs matcher i kväll lirar du på dem boone?

dgothe 2010-03-31 20:33

Hej

helt ny på Sharps.se men har bettat ett tag nu (inte så värst framgångsrik, men med ett litet plus). Eftersom jag en gång var rätt insatt i baseball, och matematiken som finns tillgänglig är mycket intressant, tänkte jag göra en lite satsning nu när säsongen börjar på riktigt snart.

Tänkte för detta även starta ett nytt konto på något lämpligt spelbolag och det verkar på SBR som om Pinnacle är ok vad det gäller spelalternativ på just baseball.

Finns det några andra bolag värda namnet? Har skannat av baseball-alternativen på de bolag jag har men det har varit oerhört dåligt under försäsongen, där Pinnacle i alla fall har odds på matcherna.

iCash 2010-04-01 09:15

Citat:

Ursprungligen postat av dgothe (Inlägg 26335)

Finns det några andra bolag värda namnet? Har skannat av baseball-alternativen på de bolag jag har men det har varit oerhört dåligt under försäsongen, där Pinnacle i alla fall har odds på matcherna.

Pinny lämpar sig väldigt bra då dom som oftast har bra/bäst odds.

Passar på att smyga in ett litet anouncement om att vi på sharps.se kommer att ha en rullande dagbok hela säsongen där vi kommer att presentera 2-5 spel om dagen.
Picksen kommer att publiceras 24-6 timmar innan match start av mig, Avej och Boone.

Vi kommer ochså ha en rullande dagbok för WNBA samt slutspelet, mer om detta i nyhets sektionen i en väldigt snar framtid med annat smått och gott som säkerligen kommer som goda överraskningar för er som medlemmar här :cheers:

RobinD 2010-04-01 09:30

Citat:

Ursprungligen postat av iCash (Inlägg 26408)

Passar på att smyga in ett litet anouncement om att vi på sharps.se kommer att ha en rullande dagbok hela säsongen där vi kommer att presentera 2-5 spel om dagen.
Picksen kommer att publiceras 24-6 timmar innan match start av mig, Avej och Boone.

Vi kommer ochså ha en rullande dagbok för WNBA samt slutspelet, mer om detta i nyhets sektionen i en väldigt snar framtid med annat smått och gott som säkerligen kommer som goda överraskningar för er som medlemmar här :cheers:

Gött! Jag borde få Nobelpris för min prediction i chatten igår:) ser fram emot att råna bolagen med er!

Guldkornet 2010-04-01 10:23

Jag har för mig att det skulle komma en liten spelskola ang. baseball spelande. Eller har jag drömt?
Visst är det kul att rygga o så, men skulle gärna vilja lära mig vilken statistik som är relevant.

Stay black!

Danne 2010-04-01 10:28

Ser fram mot denna dagboken!

Flickvaen 2010-04-01 12:05

Citat:

:thumbup:

olof86 2010-04-01 12:10

Låter mycket bra! Kommer givetvis läsa slaviskt!

Fangtastic 2010-04-01 14:09

:cheers:

timadolf 2010-04-01 15:41

Vad glad jag blir med hjältarna på baseball!:cheers:

imo 2010-04-01 21:29

Citat:

goda överaskningar? no shit icash haha;)

vet att boone är brutal på mlb men hur är du och avej?

iCash 2010-04-01 22:13

Citat:

Ursprungligen postat av imo (Inlägg 26554)

vet att boone är brutal på mlb men hur är du och avej?

Det återstår att se efter säsongens slut :smoke:

WinnersNeverQuit 2010-04-02 00:36

underbart roligt, kommer följa mlb dagboken som en galning! :p

imo 2010-04-02 11:00

Citat:

Ursprungligen postat av iCash (Inlägg 26562)
Det återstår att se efter säsongens slut :smoke:

ja det är ju sant haha, om jag säger såhär då, vad har du och avej för bakgrund inom mlb betting?

iCash 2010-04-07 16:50

Citat:

Ursprungligen postat av imo (Inlägg 26659)
ja det är ju sant haha, om jag säger såhär då, vad har du och avej för bakgrund inom mlb betting?

Har enbart 2 säsonger i ryggen med blandade resultat, sista året var jag sjukt torsk på parlays vilket genererade en hel del cash.
Målet i år blir att kunna plocka ut ett par riktigt bra spel om dagen än att kliva in på 10 och hitta +%.

Nytt för i år är också att jag sysslar med detta på heltid så det blir helt klart färre lir generellt, men dock bättre genomtänkta spel med högre insats och mer utförlig egen kontroll på var pengarna kommer in samt vart dem slösas, mao grundlig management.

imo 2010-04-09 18:04

Citat:

Ursprungligen postat av iCash (Inlägg 28251)
Har enbart 2 säsonger i ryggen med blandade resultat, sista året var jag sjukt torsk på parlays vilket genererade en hel del cash.
Målet i år blir att kunna plocka ut ett par riktigt bra spel om dagen än att kliva in på 10 och hitta +%.

Nytt för i år är också att jag sysslar med detta på heltid så det blir helt klart färre lir generellt, men dock bättre genomtänkta spel med högre insats och mer utförlig egen kontroll på var pengarna kommer in samt vart dem slösas, mao grundlig management.

okej fan va najz, kör du nå parlays nu i mlb eller i andra sporter?

rent allmänt vad har du för spelstrategi? själv kör jag bara singlar just nu

fuzzy_ 2010-06-30 07:43

Så här långt in i denna säsongen kan jag att säga att MLB är den sämsta jävla beting sport som finns och det tror jag inte jag är ensam om att tycka. Iaf enda sporten i mitt sheet som pekar rakt ner :gun_bandana:

frages 2010-06-30 19:35

Citat:

Ursprungligen postat av fuzzy_ (Inlägg 47826)
Så här långt in i denna säsongen kan jag att säga att MLB är den sämsta jävla beting sport som finns och det tror jag inte jag är ensam om att tycka. Iaf enda sporten i mitt sheet som pekar rakt ner :gun_bandana:

Håller med :rant:

henke111 2010-07-01 13:09

Citat:

Ursprungligen postat av fuzzy_ (Inlägg 47826)

Instämmer också ! Har varit en riktigt dålig säsong för baseball känns de som :hurt:

EdgaarGore 2010-07-01 14:03

Överlägset den bästa sporten att spela på :moneybag::cheers:

Top Notch 2010-07-01 18:47

gått bra för mig men på senaste tiden mest rött :sad:

KungK2 2010-07-06 14:13

Citat:

Ursprungligen postat av henke111 (Inlägg 47982)
Instämmer också ! Har varit en riktigt dålig säsong för baseball känns de som :hurt:

Indeed - bolagen gillar att tjäna deg på sopor som mig själv. Blää!

frages 2010-07-07 06:59

Jag gillar pengar, men inte baseball.
Och det verkar gå hand i hand.

Topic borde vara: Alla gillar pengar, så spela inte mlb :p

Bobbobula 2010-07-07 09:34

Citat:

Ursprungligen postat av frages (Inlägg 48888)
Jag gillar pengar, men inte baseball.
Och det verkar gå hand i hand.

Topic borde vara: Alla gillar pengar, så spela inte mlb :p

+1.

perry 2010-07-07 12:39

ja, det verkar inte vara så enkelt att tippa på som sharps sa. Vet inte exakt vad deras ROI ligger på men absolut inte så bra som jag hoppades på i alla fall.
Menmen, det är mycket kvar.

Frikeer 2010-07-07 13:28

Det brukar gå bättre. Jag var med på den gamla goda tiden på flashback och överlag var det imponerande resultat.

EdgaarGore 2010-07-07 15:06

Ni som spelar på MLB och säger att det inte går bra, spelar ni själva eller ryggar ni bara? Hur länge har ni spelat isf?

perry 2010-07-07 15:11

MLB ryggar jag bara. sharps lir (O och IO) är dom jag ryggar.

Bobbobula 2010-07-07 18:52

blir ju ingen kontinuitet i några sheets från sharps crew.
alla spreads börjar bra första 10-20 spelen sen kommer råtorsket & då börjas det om osv.. ex, Sharps O-Pics, boones spreads samt icashs WNBA.

iCash 2010-07-07 19:16

Citat:

Ursprungligen postat av Bobbobula (Inlägg 48975)
blir ju ingen kontinuitet i några sheets från sharps crew.
alla spreads börjar bra första 10-20 spelen sen kommer råtorsket & då börjas det om osv.. ex, Sharps O-Pics, boones spreads samt icashs WNBA.

Nej, detta har förklarats innan att vi inte har tid som passar att reka i grupp eller motivation att hålla ett sheet gåendes dagligen då all energi har legat på att få ihop sidan.

Frikeer 2010-07-08 08:59

Alltså fy i helvete! Överväger starkt att skita i MLB ett tagg tills jag fått ihop en mer stabil rulle. Min ROI sjönk med 18 jävla procent inatt..

Kattbert 2010-07-08 15:57

Citat:

Ursprungligen postat av Frikeer (Inlägg 49053)
Alltså fy i helvete! Överväger starkt att skita i MLB ett tagg tills jag fått ihop en mer stabil rulle. Min ROI sjönk med 18 jävla procent inatt..

Det har gått stå i de matchserierna som är på gång just nu. Skumma och tråkiga resultat rakt igenom de två senaste dagarna. Alla storfavoriter (enligt odds) har hållit och så har det varit diverse småöverraskningar i de tajtare matcherna. Och åtminstone mina idéer har varit allt för samstämmiga med public. Då är det inte roligt, och det har gått lite back.

EdgaarGore 2010-07-08 17:17

Om ni backar är de väl bara o sluta spela?

RobinD 2010-07-08 17:28

Citat:

Ursprungligen postat av EdgaarGore (Inlägg 49138)

Man blir lätt girig. Man ser folk plussa och vill ha en del av kakan. Men jag funderar varje dag på att lägga ned MLB etc men sen blir det aldrig så. Whinar dock inte, är man med i leken får man leken tåla som det så fint heter!

Kattbert 2010-07-08 18:35

Citat:

Ursprungligen postat av EdgaarGore (Inlägg 49138)

Detta forum upprätthålls ju av baseballfantaster så man måste ju försöka visa lite intresse för det då, kosta vad det kosta vill :p.

apanlaban 2010-11-04 01:22

Så baseball är alltså det säkraste o betta på?
Mitt största problem är att jag kan inte ett smack, har aldrig änns sett en match.
Får börja plugga lite baseball o se om jag kan komma in i det, vilka kanaler behöver man?

Munchies 2010-11-04 01:42

Citat:

Ursprungligen postat av apanlaban (Inlägg 75679)

Nej, det är varken mer eller mindre säkert än annat att betta på. Går inte att generalisera så mellan sporter, det finns inga säkra sporter eftersom oddsen sätts efter de förutsättningar som råder, det enda som går att säga är att vissa är bättre på det och vissa är sämre.

maddmax 2010-11-04 13:58

Citat:

Ursprungligen postat av apanlaban (Inlägg 75679)
Mitt största problem är att jag kan inte ett smack, har aldrig änns sett en match.
Får börja plugga lite baseball o se om jag kan komma in i det, vilka kanaler behöver man?

Lite sent da bade World Series (USA och Kanada) och NPB (Japan) ar slut. Dessa ar nog de enda tva du kan hitta livesandningar pa.

Det drar igang igen i april.

Men precis som Munchies skrev, det ar inte sakrare an nagon annan sport. Det galler bara att hitta overodds, oavsett evenemang, sen gar du plus i langden. Later valdigt enkelt, eller hur? :rolleyes:

apanlaban 2010-11-05 01:44

Citat:

Ursprungligen postat av maddmax (Inlägg 75768)
Men precis som Munchies skrev, det ar inte sakrare an nagon annan sport. Det galler bara att hitta overodds, oavsett evenemang, sen gar du plus i langden. Later valdigt enkelt, eller hur? :rolleyes:

aja ska erkänna att jag bara läste titeln så det lät som han mena det, ser inte lockelsen men baseboll isåfall men lycka till

maddmax 2010-11-05 03:06

Citat:

Ursprungligen postat av apanlaban (Inlägg 76046)
aja ska erkänna att jag bara läste titeln så det lät som han mena det, ser inte lockelsen men baseboll isåfall men lycka till

Efter over 65 spel pa japansk baseball hade jag ett ROI pa 115.4% (/15.4%) vilket far ses som mer an godkant.

Jag hoppas du lyckas med spelandet men jag tror anda att du behover lasa pa mer om de mest grundlaggande delarna av betting. BOL! :cheers: