Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-09-22, 14:01   #1
 
Philjays avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 649
Sharp$: 3798


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Worlds 2017 | League of Legends


Hey,

imorgon är det äntligen dags för Worlds att kicka igång med play-ins. Årets upplaga spelas i LoL-tokiga Kina och där finalen spelas på Bejing National Stadium a.k.a. Fågelboet, fantastiskt tycker jag!

League of Legends spelas i "säsonger" där den första går på våren och den andra på sommaren. Därimellan är det en mid-season tävling för att sedan avsluta säsongen med Worlds. Worlds är det alla lag krigar för att nå.

Alltså, på imorgon, 23/9, börjar play-ins där 3e seeden från de 4a bästa ligorna (förutom koreas) tillsammans med 8a "wildcards" från mindre ligor gör upp om totalt 4 plater till gruppspelet i Worlds. Play-in spelas i grupper om 3 där alla möter alla 2 gånger var, senare så går 1an och 2an i varje grupp vidare till en direkt avgöronade Best of 5 (BO5) där som tidigare nämnt de 4a vinnarna kvalar in till Worlds gruppspelet.

Denna post kommer till en början mest innehålla snack om play-ins men kommer uppdateras efter hand då gruppspelet påbörjas den 5e oktober. Beklagar grammatiska fel m.m men vill få ut första texten innan eftermiddagen är slut då första matcherna är tidigt tidigt imorgon.

Lite snabb info: Deltagande lag från de olika ligorna är som följer(fermarkerade lag är med i gruppspel, resten i play-in):
1) Korea - LCK: Longzhu, Samsung, SKT
2) Kina - LPL: EDG, RNG, TeamWE
3) Europa - LCS EU: G2, Misfits, Fnatic
4) Central Asia - LMS: Flash Wolves, Ahq-esport, HK Attitude
5) North America - LCS NA: TSM, Immortals, Cloud9
6) Rest: GIGABYTE Marines, Team One, Rampage, Dire Wolves, Young Generation, Fenerbache, Gambit, Kaos Latin Gamers, Lyon Gaming.

3 seedsen från de bättre ligorna är seedade i varsinn grupp och resterande 8a lag lottades in i grupperna. Grupperna ser ut som följer:

A) TeamWE, Gambit , Lyon
B) Cloud9, Team ONe, Dire Wolves
C) Fnatic, Young Generation, Kaos Latin Gamers,
D) HK Attitude, Fenerbache, Rampage.

Spoiler:
Grupp A är tuff, Det bästa seedade laget tillsammans med båda gmabit och Lyon som är sugna på att bevisa sig. TeamWE, som kommer ha ett massivt publikstöd hemma i Kina, har i mina ögon chans på pallplats i worlds.
Gambit, det ryska "superlaget", kommer om de lyckas ta sig vidare till BO5 ställa till med problem.
Lyon, Bra micro men inte alls lika bra macro. Kommer få det väldigt tufft mot WE och måste förmodligen slå Gambit 2 gånger för att nå en BO5. Personlinge har jag svårt att se att de ska lyckas i denna tuffa grupp.
Gambit är bättre än Lyon + Spelschemat talar för Gambit då de har WE i sin sista match då WE förmodligen redan är klara.
Mitt Tipp: 1) Team WE, 2) Gambit 3) Lyon.

Grupp B, Cloud9 kommer ta 4a raka vinster om de inte snuurrar upp saker i match 4a och ger Dire Wolves chansen å ta sista matchen. Cloud9 sitter inne på en trevlig roster med stjärnorna Sneaky och Jensen. Sneaky kan försvinna i matcher de är underdogs/matcher där mycket står på spel men i gruppseplet ska det inte vara några problem.
Team oNe, "skrällaget från brasilien" har sprungit en sagolik historia de senaste månaderna. Vann 2a ligan för att sedan vinna 2 ligatitlar back-2-back. Laget är verkligen ett lag, ingen stjärnglans med spelar ofta bra i fights om objectives. '
Dire Wolves, Australiensiska vinnarna bygger sott spel på early-game pressure från junglarn. lyckas dom så lyckas dom, om inte, så lyckas dom inte. Dire Wolves kommer från en dålig liga med dåligt motstånd, så de brukar lyckas. I worlds får de nog mycket svårare. Vad som talar för Dire Wolves är att c9 förmoldigen är klart inför sista matchen och att om de lyckas gå all in å slå team oNe i en av matcherna, så har de chans att ta sig vidare från gruppen. Längre än så kommer de inte!
Mitt Tipp. 1) C9 2) Dire Wovles 3) Team oNe

Grupp C, Fnatic fick verkligen en trevlig lottning, med 2 av de sämsta wildcard lagen. Fnatic med stjärnan i svenska Rekkles, ska inte ha några problem alls att lämna gruppen med 4a vinster. Tuffare blir det om 2a platsen, Kaos Latin Gamers har oddsen på sin sida, jag väljer dock att gå på Young Generation. Kaos är dåliga ju längre matcherna går, kan inte riktigt hantera late game och förlitar sig helt på att junglarn ger ADCn en bra start.
Mitt tipp: 1) Fnatic 2) Young Generation 3) Kaos Latin Gamers


Grupp D är helt klart jämnast där vi i mina ögon ser de 2 av de starkaste wildcardsen i Fenerbache + Rampage samt det sämsta seedade laget. Fenerbache går från klarhet till klarhet och är med i top 5 av play-ins lagen. Har införskaffat sig i 2 stycken koreanska stjärnor där de bygger laget runt sin mid, Frozen. Rampage är det bästa japanska laget och de övertygade mig mycket under Riftrivals tidigare iår. Jag hoppades på en bra lottning för Rampage och jag tror att de hade gått vidare ur alla grupper, förutom just en grupp med fenerbache. HK Attitude har i LMS gjort en fantastisk resa, lyckades kvala in på ett helt otroligt sett trotts att inte spela slutspel i varken våras eller somras. Hade jag rankat lagen så hade jag sagt fenerbache före hk attitude före rampage, men jag tror på skräll!
Mitt tipp: 1) Fenerbache 2) Rampage 3) HK Attitude

Viktigt att ha koll på när man bettar på LoL är att väldigt mycket är "pick-and-ban" baserat. DVS när spelarna börjar välja sina gubbar, det är då du får en uppfattning om hur lagen kommer spela matchen. Live är heltklart bästa möjligheten att hitta värde, men eftersom dessa lagen bara spelar mot varandra ca 1 gång per år så finns det lite datapunkter på området och oddsen är satta efter worldrank/ligarank/experter inom området. Det är även BO1 matcher så allt kan verkligen hända. Metan inom spelet, dvs vilka gubbar som är bäst/har bäst synergi ändras hela tiden. Vi har de senaste 6 månaderna haft en meta som gynnat tanks men den börjar nu snurra om till att gynna mer damage och leech gubbar, vilket vi alla tycker är trevligt. Det tar sin tid innan man förstår metan och jag brukar påbörja början av säsongerna med lite mindre insatser för att sedan växla upp när jag har kunskapen.

Jag tror alltså att TeamWE, Gambit, Cloud9, Dire Wolves, Fnatic, Young Generation, Fenerbache och Rampage gör upp om 4a platser till worlds gruppspel. Värt att nämna är att HK Attitude med säkerligen kommer att ta rampages plats så betta inte på detta.
Sen får vi se hur lagen lottas mot varandra så kommer jag med en uppdatering runt den 27e.


Update 26/9
Grupperna avslutade, några skrällar får man ändå säga att vi fick uppleva. Team oNe tog sig vidare från gruppen 2a efter C9. Övertygade knappast och att de lyckades slå ut DW är mer DWs fel än Team oNes skillz.
Fenerbache vann gruppen före HK Attitude i grupp D. Båda lagen överraskade positivt! Frozen i Fenerbaches mid hoppas jag kommer tillbaka till LCK såsmåningom.

Nästa steg spelas i Best of 5 (BO5) där vi fick lotterna :
TeamWE - Young generation
Cloud9 - Lyon Gaming
Fenerbache - Team oNe
Fnatic - HK Attitude

TeamWE ska inte ha några problem med Young Generation (YG). Detta trotts YG tog en match av fnatic. WE är dock en klass högre och får YG med sig en match så är dom nog nöjda i besvikelsen av att få möta bästa laget.
Cloud9 drog Lyon gaming, vilka övertygade possitivt under gruppspelet och hade chansen att ta sin första match mot WE. De sprang även över Gambit utan problem. Tror Lyon tar 1 match av C9 som inte riktigt testats än, då deras grupp förmodligen va den sämsta.
Fenerbache som idag tog första spotten i ett tiebreak före HK attitude lyckades dra hem drömlotten, mkt talar för att de ska vinna bo5en med 3-0.
Fnatic drog mardrömslotten, jag tror den serien kan gå i 5 matcher och utfallet är svårläst. Fnatic ska ses som favorit, men inte så stor favorit som oddsen säger.


Kul om ni följer,

P
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+10), Thuernman (+10)

Senast redigerad av Philjay den 2017-09-26 klockan 16:01.
Philjay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-22, 14:02   #2
 
Philjays avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 649
Sharp$: 3798


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Rekar inför play-in:
Gambit to qualify from grp A: 1.66 x 3u @365
Young Generation to qualify from grp C: 2.62 x 3u @365
Fenerbache to win grp D: 3.25 x 3u @365
Fenerbache to qualify from grp D 1.5 x 3u @365
Fenerbache - HK attitude: 2.75 x 3u @nordicbet
HK Attitude - Fenerbache 2.75 x 3u @nordicbet
Gambit - TeamWE: 7.1 x 1u @nordicbet

Jag har även lagt några special spel på 365.
Twitch most picked char 101 x 0.5u
Janna most picked char: 51 x 3u
Janna most assists: 15 x 1.5u
OM janna most banned kommer upp, så kommer jag även lägga det spelet (har önskat detta spel av 365)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5)

Senast redigerad av Philjay den 2017-09-22 klockan 14:15.
Philjay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-23, 09:32   #3
 
Philjays avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 649
Sharp$: 3798


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Efter att ha sett Lyon Gamings 2 första mathcer så backar jag dom i nästa match vs Gambit. 2.28 på marathonbet är marknadshögst, men finns även till 2.1 på nordicbet
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5)
Philjay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-23, 10:54   #4
 
Thuernmans avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 104
Sharp$: 1306
Standard

Mycket intressant, tack för att du delar med dig av dina tankar.
Thuernman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-23, 12:06   #5
 
Philjays avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 649
Sharp$: 3798


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Efter att ha sett Team oNes 2 första matcher, där de blev överkörda av båda C9 och DW och att oddsen är sjukt olika på sidorna så backar jag DW imorgon till 2.25 på nordicbet.. 365 har oddset 1.61 just nu. NB verkar inte vara så reaktiva i denna lilla bettingsport
Philjay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-23, 12:10   #6
 
Philjays avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 649
Sharp$: 3798


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Dag 1 är över. Där grupp A och B spealde hälften av sina mathcer
Lag som överaskade possitivt Lyon -
Lag som va sämre än väntat: Gambit + team oNe.

Janna är pickad i 3 av 6 matcher, bara av de bra lagen (teamWE samt c9). har svårt å se att jag kommer lyckas på most picked, men det är absolut ett ok spel. och i bo5 matcherna så vet man inte vad som kan ske.
Janna är också delad 2a i "most assists on 1 map" med 14st, ledaren har 15. nya chanser senare.

Gambit att gå vidare har jag svårt och se, så jag backade Lyon i deras match imorgon istället. Och som nämnt ovanför, Dire Wolves - Team oNe 1a till 2.25 på nordicbet är bra värde.

Tjiippp
Philjay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-25, 13:24   #7
 
Philjays avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 649
Sharp$: 3798


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Dag 3 avklarad och Grupp A samt B avgjord.
Team WE och C9 vann sina grupper med 4-0, de va aldrig något snack om saken vilka som va bäst!
Lyon och team One kom 2a i sina respektive grupper där Lyon va en väldigt possitiv överaskning medans team oNe förmodligen inte kommer vinna ngn match i sin bo5.

Grupp C och D började idag. Fnatic gick 2-0 likaså fenerbache. Rampage ser hopplösa ut i grupp D medans jag tror att Young Generation kan plocka Team Latin till en tiebreak imorgon em.

Bettingwise så har jag inte lyckats sofar, 6-10, men känns som jag har mer på fötterna nu och med stolpe-in istället för stolpe-ut i First blood betsen så kommer jag tillbaka. Har payback på worlds som mer eller mindre är +-0

Imorgon backar jag somsagt Young Generation till 2.75, har även fenerbache till 2.75 på kupongen sen innan worlds började, det oddset är slicat nu och du kan inte få bättre än 2.38, vilket jag inte rekommenderar er att lägga på.

Cheerio
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5)
Philjay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-26, 07:45   #8
 
Philjays avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 649
Sharp$: 3798


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

HK Attitude slog ut Rampage = Fenerbache har redan nu kvalificerat sig. Har Fenerbache att slå HK Attitude till 2.75 samt Fenerbache to win grp, fenerbache kommer få 2 chanser mot HK attitude att vinna gruppen:
utfall 1) HK attitude slår fenerbache = tiebreak mellan samma lag
utfall 2) Fenerbache slår HK Attitude = Fenerbache vinner grp.

Ska bli spännande och se matchen senare!

Young Generation slog precis kaos latin gamers, på ett mycket övertygande vis, vilket gör att det förmodligen kommer bli en tiebreak mellan dessa senare i em.

Jag kommer sitta i sharps-chatten med live-spel,

BOL
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5)
Philjay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-26, 16:02   #9
 
Philjays avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 649
Sharp$: 3798


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Uppdaterad första post.

Nästa steg spelas i Best of 5 (BO5) där vi fick lotterna :
TeamWE - Young generation
Cloud9 - Lyon Gaming
Fenerbache - Team oNe
Fnatic - HK Attitude

Lagt spel på HK attitude sofar till 4.33.
Oddsen har inte riktigt öppnats än men kommer 3-0 bache upp till ett bra pris tar jag det.

Hoppas på uppdatering imorgon kväll innan matcherna börjar på torsdag 05.00, gäsp
Philjay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-27, 14:33   #10
 
Philjays avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 649
Sharp$: 3798


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kollat på lite spel inför morgondagens start och tror inte jag kommer lägga något Pre-match inför imorgon. Tror på Live-spelandet på First blood (fb) samt first tower (ft) under pick and ban. sen First dragon (fd) beroende på hur lagen trycker på samt positionerar sig.
Ev så är det -2.5 på bache om oddsen förbättras från 2.3, söker helst odds runt 2.5-2,6 här.

Statisitken efter gruppspelet är egentligen relativt irrelevant, då olika grupper varit olika bra late/early osv osv. Men delar med mig av den anyway.

Lite stats inför Match 1: C9- Lyon
C9: Gold lead @ 15 min 2.687. 75% FB, 50% FT, 75%F3T, 75% FD.
Lyon: Gold lead@ 15 345. 75% FB. 50% FT. 75% F3T. 50% FD.
C9 har börjat bra, de har dock haft en lätt grupp. men i LCS så brukar de även där va relativt bra early med possitiva stats i alla parrametrar.
Lyon överraskada starkt i gruppspelet och ledde t.o.m. mot WE i först matchen. Ska bli intressant att försöka läsa av denna Bo5en. Väntar nog tills jag sett första matchen (om jag orkar mig upp till dess) innan jag bestämmer mig vad jag ska betta på. Compsen kommer vara avgörande också! Jensen på en early game champ = FB! Lyons junglare Oddie har även han varit mkt aggresiv i början-

Match 2: Fnatic - HKA.
Fnatic: Gold lead @15 på 1333. 50% FB, 50% FT, 50% F3T, 50% FD.
HKA: Gold lead @15 på 2.831. 80% FB, 100%FT, 100% F3T, 50% FD.

HKA har varit väldigt duktiga early, dock haft problem att closea matcherna de borde gjort mot fenerbache. Tog dumma 50/50 baroner och kändes inte hundra på lategame.
Fnatic är däremot ofta relativt dåliga early, även i LCS. Fnatic bygger sin comp på att svenska stjärnan ska få side-pusha, vilket han är top 3 i världen på!
Jag tror att HKA kan vinna denna serie just för att om de lyckas få en tillräckligt stor ledning i början så kommer inte fnatic kunna komma ikapp. Bra livespel kan vara FB, FT, FD på HKA, beroende på picksen de får. finns värde att hitta här tror jag! HKAs junglare Godkwai + mid M1ssion har varit bra early på aggresvia champs

Match 3: Fenerbache - team oNe
Fenerbache: Gold lead @ 15 på -874. 40% FB, 0% FT, 20% F3T. 40%FD.
team oNe: Gold lead @ 15 på -3324, 20%FB, 40% FT, 20% F3T, 60% FD.
Fenerbache bygger sitt lag kring mitten. De har en otroligt skillad mid, Frozen, en aggresiv jungle i Crash (som jag bara hoppas väljer de aggresiva champsen), en mkt stabil top och en till en början dålig bot (men där adcn Padden får ut mkt skada late). Just baches late-game har sett väldigt bra ut också! Deras earlt såg i gruppen sådär ut, men de hade också ett HKA i gruppen som är turrens bästa early game team sofar.
Team oNe gick vidare från en svag grupp och kommer inte ha mkt att hämta här, deras early + late är klent, ska mycket till om de plockar 1 map i mina ögon.
Tips på spel: beror helt på team compsen, hur de blir pickade. Jag avaktar på odds heltenkelt

Match 1, WE-YG:
YG har en gold lead @ 15 å 1202.75% FB, 50% FT, 100% F3T. 75% FD
WE: gold lead @ 15 på 1.672. 0% FB, 75% FT, 75% F3T. 50% FD

WE är "in-spelets" absolut bästa lag, kommer inte ha några större problem med YG om inte något väldigt konstigt händer. Absolut har YG chans på early game, men ju längre matcherna går ju mer fördel får WE. Drömscenario är att YG pickar en early game comp = man kan betta på YG för FB,FT för att sedan livea WE när (om) de ligger under.
Naul i YGs mid har varit mycket mycket stark early. Solo kills mot en av turneringens bästa mid i matchen mot WE.


Ska bli kul att följa,

P
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5), Gotland (+5)
Philjay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-29, 22:01   #11
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 142
Sharp$: 69
Standard

Kul med någon som kan league! Ska följa
nomasporfavor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-04, 15:08   #12
 
Philjays avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 649
Sharp$: 3798


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hej,

Går inte att redigera inlägg 1 längre så jag fortsätter här.
Play-ins är avslutat och inga större skrällar skedde, favoriterna höll mycket lättare än jag trodde de skulle göra, men det är en lärdom att ta vidare.

Grupperna är lottade, spelarna är taggad, och lagen är förhoppningsvis redo för utmaningarna som komma skall.

Grupp A: EDG, SKT, AHQ, C9
Grupp B: Longszhu Gaming, Immortals, GIGABYTE marines, Fnatic
Grupp C: G2, Samsung, RNG, Fenerbache
Grupp D: FW, Misfits, TSM, TeamWE

Ska vi se de Koreanska lagen dominera även iår? De har ju vunnit de fyra senaste världsmästerskapen.. Förra året så hade korea 3 lag i semin, EU ett. Pallar de kinesiska lagen pressen från publiken? Ser dom publiken som en fördel? Det vet vi inte ännu, men värt att veta är att Kina generellt har absolut mest publik på sina matcher under säsongen. Förra året hade finalen en attendence på 20 000 personer (fyllde Madison), detta året spelar finalen i fågelnästet (pekings nationalarena) och varje tillgänlig stol kommer säljas, och når ett kinesiskt lag finalen så kommer det vara ett jäkla live... Värt att veta att många av spelarna fortfarande är pojkar (17-19 år) och har inte spelat på den stora scenen. Att sitta i pojkrummet/träningshusen är långt ifrån samma sak som inför en fullsatt arena.

Oddsen är solklara, de 3 koreanska lagen är rankade 1,2,3. följt av de kinesiska lagen som är rankade 4,5,6. Därefter är det utsrpitt, TSM, FW,Fnatci, G2 är rankade 7,8,9,10.

Kommer top 10 se ut så? Absolut inte! kommer ett koreanskt lag vinna, förmodligen! Kommer TSM vara bästa LCS (EU/NA) lag? Med störst sannolikhet.

Om vi går igenom grupp för grupp och rankar lagen enligt mina tankar och förhoppningar:

Grupp A: 1) SKT, 2) EDG, 3) C9, 4) AHQ
SKT ser jag, trotts deras mediokra sommarsäsong samt förlust mot Longzhu i finalen som Worlds favorit. De har spelarna, rutinen samt kunskapen om spelet. De förlorade finalen mot LongZhu då de blev utspelade på top-lane (de blev outpickade). SKT har även en fantastiks förmåga att anpassa/lära sig metan. i gruppen slutar de 1a! I mina ögon är dock Peanut lagets bästa spelare, om metan är rätt för honom. Han är helt otrolig om han får händerna på Lee Sin/Elise/Nidalee. DVS han är bra med aggresiva junglare. inte alls lika bra på tankiga såsom sejuani, jarvan, reksai, gragas (vilka har varit metan den senaste tiden). Förvänta er 100% ban på lee sin mot SKT (om peanut får spela).
Plats 2 va tight mellan EDG och C9. Men jag valde EDG pga hemmaplan, men observera att jag tror de blir tight då C9 verkligen övertygade under Play-ins.
EDG, Seedade 1a från LPL då de vann sommarsäsongen. Spelat bra och har 17åriga supertalangen iBoy som ADC. Ska bli väldigt intressant å se om han kan axla ansvaret. Han har bara fått tävla sen 12 Juli och personligen tror jag inte att han kommer palla trycket. Deras top-lane Mouse får annars ses som det svaga kortet i laget och är det någonstans man ska utmana SKT så är det top.
C9, övertygade starkt i play-ins. diskutabelt motstånd men fortfaraden 7-0 i matcher. Stjärnan Jensen i mid sin är mycket mångsidig. väldigt duktig med orianna! Oddsen talar mot dom (5.5 på att sluta top 2) men jag tycker personligen att det är ett odds värt att seöver.
AHQ har jag rankat sist. En tuff lott, och jag tror inte de har mycket att hämta. seedat 2a från LMS, men dom är knappast bättre än HK attitude som vi såg åka ut med 3-0 i matcher mot Fnatic. Kan säkert vinna någon match, men inte mer än så.

Grupp B: 1) Longzhu 2) Immortals 3) Fnatic 4) Gigabyte Marines
Longzhu, solklar favorit i denan grupp. fick även en bra lottning. Ska inte ha några problem att vinna gruppen. BDD som spelar mid-lane är min favorit i LCK ligan. Han är 18 år och har hela framtiden framför sig. När Faker går ner från podiet som världens bästa spealre, så kommer BDD vara med och tävla om platsen tillsammans med SKTs jungler Peanut. Khan i top-lane, helt fantastisk han också! Dock så är han eventuellt lite för ung för att klara pressen.
Immortals, laget som bärs ab Xmithie i junglen tillsammans med Pobelter i mid. Får de en bra start, då blir de svårstoppade. Och om man då kollar på fighten om andra platsen, så är Fnatic ofta väldigt dåliga early game, och det kommer gynna Immortals starkt. NA vs EU testades även i somrmras, under mid-season, där NA va klart bättre på nästan allt. Håller Immortals högt!
Fnatic, Strugglade lite i Play-ins, övertygade dock mot HK Attitude (tycker dock de va HKA som spelade ut sig sjävla mer än att Fnatic va kings). Tror inte Rekkles tillsammasn med unge Caps 17 år, ska kunna bära laget. TYvärr så får vi inte se Fnatic efter gruppseplet.
Gigabyte Marines är väldigt svårlästa. Ett ALL-IN lag som ibland spelar i himmeln, ibland i helvetet. De kan om de får igång självförtorendet ha en chans att ta 2a platsen, men de kommer även att kunna doppa. Känslan är mer doppa än toppa, men håll en varningsflagg uppe för GAM. (hade svårt att bestämma mig vilka av fnatic och GAM som skulle sluta sist)

Grupp C: 1)Samsung 2) RNG 3) G2 4) Fenerbache

Samsung, tog KTs plats för worlds för andra året i rad. Slutade 2a förra året där de förlorade mot SKT i en mkt jämn 3-2 kamp där de ledde! i LCK brukar jag gilla kolla Samsung. De är aggresiva, stabila och tappar nästan aldrig en ledning. Därför passar RNG och G2 deras spelstil bra. RNG och G2 är bättre late än många lag i världen, men om de kommer dit med för stort underläge så kommer de inte klara av fighten.
RNG, Sitter inne på Uzi som ADC "Killen som aldrig vinner". Vet iinte hur många finaler han varit i senaste åren och även om han spelat bra så har hans lag halkat på ett bananskal. Sist mot EDG i LPL finalen, där de ledde och kunde avgöra men inte riktigt vågade och därmed förlorade.
G2, var ska man börja. Vunnit LCS EU 4 av 4 möjliga gånger. Har inte lyckats internationellt någon gång förutom Mid-season iår där de tog sig till final och förlorade mot SKT i finalen med 3-1. Har rutinen för att kunna gå långt, men frågan är om deras spelstil kommer räcka. Är jämnt skägg mellan G2 och RNG. 3.25 på G2 att gå vidare från grupp kan funka. men jag avvaktar och ser hur lagen presetar på scen innan jag lägger några spel
Fenerbache, Stora skrällen i årets upplaga av Worlds. De va väldigt bra i play-in, men här tar det stopp. Får Frozen Taliyah i mid-lane så kommer han dock kunna ställa till med problem. Ska bli kul och se hur de presterar mot de bättre lagen.

Grupp D: 1) TeamWE 2) TSM 3) FW 4) Misfits
WE såg bara "ok" ut i play-ins. Tror dock de har mycket ess i ärmen sparade inför worlds. I mina ögon LPLs bästa lag, trotts 3e seeden. Faller ibland på sin hybris, men i denna grupp så borde de inte behöva visa upp någon hybris. Blir en tight fight om 1a platsen med TSM. Avgör hemmaplan eller längre förberedelser?!
TSM, iår måste de bara prestera. de har rutinen och spelarna. De senaste 2 åren har de fått "Dödens-grupp" medans de förmodligen är väldigt nöjda med årets grupp. De slapp alla koreanska lagen och något kinesiskt lag kommer alltid att underprestera (det är lika säkert som att det regnar i Juni). TSM har dock ofta svårt för Best of 1s men om de bara lyckas ta sig till slutspel så har de chans på bra placering.
FW, LMS 1a seed och även största hopp. Har många år varit bra internationellt och jag har gillat deras spelstil. Men iår har de försökt anpassa sig efter metan och inte valt sina "comfort-picks" vilket har visat sig på spelet. Tror inte de kommer kunna anpassa sig efter metan som de andra lagen följer lika bra som de andra och om de inte kör på med sina egna knep, så tror jag inte de når slutspel. Deras support SwordArT är fantastisk, en superb shotcaller och bär ofta laget på sina axlar. Ge honom en aggresiv support!
Misfits, slog ut fnatic i EU semin innan de förlorade mot G2 i finalen. Spelat bra men i worlds kommer det inte räcka. Dock är dom ofta bra i Best of 1s (bo1).

Hoppas mina tankar har gett er någon insikt i lagen.

Jag har även grävt lite i data på pick and bans. Rekade janna till most picked during play-ins till 51x, det oddset är nu ändrat till 15x under "rikriga worlds". jag kommer nog avstå det, trotts att hon är i toppen i koreas soloq (som ofta bestämmer metan). Mest assist till 5x är dock intressant. Även de kinesiska lagen brukar nyttja Janna och deras matcher brukar ofta vara mer "grumliga" än resterande ligors. Heja Janna!
Av lagen som gick vidare från play-ins så såg man väldigt hög ban-prio på Jarvan4, 3x pengarna på most banned (without Kallista) är absolut ett trevligt odds.

Taggad på imorgon,

P
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5), Gotland (+5)
Philjay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-05, 14:22   #13
 
Philjays avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 649
Sharp$: 3798


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Dag 1 av gruppspelet över och matcherna slutade:
RNG - Fenerbache 1-0
G2 - Samsung 0-1
LZ - IMT 1-0
FNC- GAM 0-1
SKT - C9 1-0
EDG - AHQ 0-1

Rnga slog bache ganska lätt. de byggde late å vann stabilt.
G2 försökta med några luringar som att banna bort alla sköldsupports, gick ok i början med samsung är klasser bättre.
Longzhu och framförallt BDD hade lektstuga mot IMT. Xmithie i imts jungle förlorade matchen i pick and ban.
GAM lyckades slå fnatic i en hetsig och rolig match. Fnatic som generellt är kända för sina late-game skills gick för en ealy-game comp och det straffade dom hårt. Skrev att GAM kan toppa eller doppa, här hade dom verkligen en topp och fortsätter de såhär kan de utamana immortals om 2a platsen.
SKT visade sin dominans vs c9, Faker spelade fantastiskt för att ge laget fördelar!
AHQ slog EDG under dagens sista match, i en lång och ovis match. Ska EDG bli laget som floppar?

Most assist of the day: Lulu 15, Janna 12, Janna 11, Janna 10, Karma 9, Taric 7. Av min rek å dömma så är jag fortfarande nöjd, trotts att janna inte leder atm.

Most bans: Sejuani/xayah/rakan 5/6. Jarvan4 4/6. jarvan hakar med toppen och i matcherna han inte är bannad är han 100% First pick samt 100% vinst. ser ok ut här.

generellt så kändes bettingen bra, har bättre koll på dessa lagen än play-ins lagen och känner mig mer trygg i live-bettingen. ¨

Nya matcher imorgon 09!
Philjay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-05, 15:02   #14
 
Philjays avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 649
Sharp$: 3798


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Immortals - Fnatic, 1a till 2.00 @ bet365 är helt klart ett värdespel i mina ögon. lägg det innan det sänks
Philjay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-09, 09:45   #15
 
Philjays avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 649
Sharp$: 3798


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Godmorgon,

Måndag och paus i gruppspelt fram tills torsdag.
Några få men inte superstora skrällar efter halva gruppspelet:

Grupp A:
SKT 3-0
C9 2-1
AHQ 1-2
EDG 0-3

Hemma hoppet edg ligger 0-3, jag har rankat dom 2a i gruppen ("Det blir tight mellan EDG och C9 om 2a platsen. Men jag valde EDG pga hemmaplan, men observera att jag tror de blir tight då C9 verkligen övertygade under Play-ins.") De ledde mot SKT med 9k guld, kan jämföras med 3-0 i fotboll i minut 75 men lyckades ändå förlora. Spealde dåligt mot C9 och AHQ och behöve nu gå 3-0 för att ta sig vidare. SKT övertygar inte, de har problem med early-game och de känns lite ostabila, dock har dom ett mentalta övertag på motståndarna. SKT måste höja sig för att vinna Worlds. C9 spelar på deras maxnivå och lär komma till kvartsfinal och hoppas på en bra lott! AHQ övertygar inte.
Gruppen lär sluta SKT, C9, EDG, AHQ i den ordningen.


Grupp B:
LongZhu 3-0
Immortals 2-1
Gigabyte Marines 1-2
Fnatic 0-3

LZ har sprungit igenom gruppen och har en väldigt stabil 3-0 ledning. Immortals har inte övertygat, struglade mot LZ där de torskade. Låg under mot Fnatic (där fnatic borde vunnit matchen om inte svenske stjärnar rekkles gick bort sig) och vann mot Gigabyte med lite struggle. Kampen om 2a platsen är öppen, doch är både fnatich och gigabyte dåliga och lär inte kunna komma ifatt immortals. Mkt kan hända med 3 dagars ledigt och jag hoppas att det blir en jämn kamp om 2a platsen.
Lär sluta: LZ, IMT, GMA, FNC

Grupp C:
RNG 3-0
Samsung 2-1
G2 1-2
Bache 0-3

RNG är laget som på mig övertygat absolut mest. De har byggt laget kring en offensiv junglare i mlxg samt en hardcarry i Uzi. Vann lätt mot både bache och samsung. jämn kamp mot g2 där rng drog längsta stråt då g2 gick bort sig. Bache va nära, och borde, slått Samsung. Samsung som jag trodde kunde vara med å slåss om titeln har visat att de inte riktigt förstått metan och kanske underskattat sina motståndare. Hård kamp om 1a och 2a platsen där jag personligen hoppsa på G2, men vi lär se tabellen sluta:
RNG, SSG , G2, Bache

Grupp D:
TSM 2-1
Team WE 2-1
Misfits 2-1
FW 0-3

TIGHT! FW har spelat så dåligt att ögonen blöder. Misfits har efter första matchen där de torska mot WE övertygat starkt och slog TSM på alla fronter. Early, late, macro, teamfights. Om misfitsi spelar som de gjorde mot TSM så vinner de gruppen! Vore kul å se ett EU lag gå vidare från gruppspelt! TSM och WE har blandat å gett. de spelar kanon vissa matcher, katastrof andra. Vidöppen grupp men tror att TSM och WE kniper platserna. FW kommer behöva gå 3-0 för att ha chans, tror inte de lyckas.

Sidobett sen innan:

RNG bästa LPL lag 3x. Ser bra ut. Lär gå till en kvartsfinal tillsammans med 1 annat LPL lag och då får man hoppas på lotten.

Janna flest assist på 1 karta: hon leder inte nu, Lulu 15 leder. Men hon har flest assists på 12 av 24 matcher (bannad 8) så det spelet lever absolut. Har som flest 14 assists på en karta. Får hoppas att hon kliver upp å kammar hem priset.

Most banns jv4: just nu är ställningen Galio 16, jv4 15, Rakan 13, Xayah 12, Sejuani 11. DVS jv4 är en ban bakom Galio. Är vidöppen och ju längre turren går ju mer ändras spelstilarna. Spelet lever i högst grad.

SSG vinna worlds: Lär gå vidare från gruppen, men som de spelar nu vinner de inte worlds.

Har även lagt in ett spel till: UZI turnerningens spelare 21x. Har sofar varit turrens stjärna i mina ögon. 9-0-2, 3-1-4, 6-0-4. DVS en KDA på 28. Bara RNGs support Ming och mid Xiaohu har bättre (33x resp 30x). Dock skulle de aldrig ge priset till en support när väl turnerigen är över (tyvärr lika tråkigt som fotboll där målis + back aldrig kan få priset oavsett hur bra dom är). Många matcher kvar att spela men RNG bygger sitt spel kring Uzi. Är en tv-peng då jag fått lite förkärlek för hur bra RNG spelat.

Nya matcher på torsdag 06, lär inte orka upp till första matchen men hoppas på andra. Spelen sofar har gått bra, va dock ute både fre + lör så mina spel lör + sön blev inte lika bra som jag tänkt. nöjd med vm sofar och jag känner att jag fått en mycket bra förståelse om hur metan fungerar:
Drakspelen är jag 11-1 på (gruppsplet, Wards, positionering, early pushes är stora faktorer i detta spel.
Firstblood 11-3. Pick&Ban, flashes och pushs viktiga faktorer här.
Tower 1 4-3, bara NB som erbjuder detta spel och är limiterad där så ofta små bets som kommer här. Jag tycker jag borde ha bättre koll på detta spel då top + botlane är de 2 absolut största fakoterna här, ska försöka bättra mig på detta.
Livespel på vinnare är svårare att ta fram stats på. jag brukar försöka leta efter "comeback lag" till ett högre odds och sedan gröna ut när de leder. Har av ngn anledning också svårt att vinna spelen när jag höjer insatsen.

Ser fram emot fortsättningen. Åker dock iväg lörd+sönd denna v så missar nog alla matcher i grupp c och d framöver.

Ha de gött!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5), Gotland (+5)
Philjay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td