Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Expertrekar (https://www.sharps.se/forums/expertrekar/)
-   -   3 rekar idag! (https://www.sharps.se/forums/expertrekar/27780-3-rekar-idag/)

Lazlo 2016-12-08 19:14

3 rekar idag!
 
Det var väl inget snack om saken på gårdagens spel där Warriors snabbt gick upp till en 10 poängs ledning som sedan var 18 redan efter 1 quarter. Clippers kom aldrig riktigt nära igen och ledningen var som mest 27 poäng för Warriors som slutligen vinner matchen med 17 poäng vilket räcker gott och väl för vårat spel på -5. Skön och enkel vinst, härligt!

Idag öppnade Warriors återigen som 5 poängs favoriter i sin bortamatch mot Jazz och det känns nästan som -5 på Warriors är ett bra spel alla gånger man kan få det. Nu har linan stigit en aning till -7 och Jazz är ett lag som är i betydligt bättre form än Clippers vilket gör att dagens match kan vara svårare. Warriors är också B2B med resa i benen så detta kan vara en lurig situation där en sällsynt plump visar sig för ligans bästa lag. Därför vänder jag mina blickar åt ett annat håll idag och idag blir det 3 rekar där motiveringen därför blir lite kortare till var och en. Som vanligt har jag gått igenom allting för matcherna men för att spara lite tid, både för er och mig så skriver jag inte ut all info för varje rek idag utan försöker hålla det lite kortare:


Spel Nr1:

Spurs -5 @ 2.09 (pinnacle) ... Insats: 4 Units

Kort motivering:

Bulls fick förtroendet senast mot Pistons men kom inte alls upp i nivå igen vilket gör att man nu har 4 förluster på senaste 5 matcherna och spelet ser inte speciellt bra ut. Spurs å andra sidan ångar på som man är van vid och har nu 13 segrar på sina 14 senaste matcher. Återigen får vi ett ganska lågt hcp på det klart bättre laget som har en klart bättre form vilket gör att jag anser att spelet känns riktigt bra. Spurs liksom Warriors har sån kvalitet så dom kan vinna spelet åt oss till denna låga linan även om Bulls skulle vända på sin trend och spela lysande idag. Mycket tyder på att Spurs fortsätter ånga på och då kan inte ett Bulls i klen form sätta något emot.



Spel Nr2:

Raptors -2.5 @ 1.39
76ers +14 @ 1.40

Totalt odds: 2.01 @ bet365 (flervalsbonus inräknad i oddset)

Insats: 4 Units

Kort motivering:

Raptors avslutar sin 6 matcher långa hemmasvit ikväll och man har spelat lysande så här långt. Visst man förlorade senast mot fjolårsmästarna Cavaliers med 112-116 och det är ingen skam att förlora mot Cavaliers som är bäst i East. Dom tidigare 4 matcherna vann Raptors enkelt med minst 15 poäng per match och man har gjort minst 112 poäng framåt i alla 5 matcherna. Segrarna har förvisso kommit mot ganska lätt motstånd men dagens motstånd är också ganska lätt. Wolves kom in i denna säsongen som allas dark horse då många trodde att laget skulle kunna ta nästa steg med duktiga coachen Tom Thibodeau bakom rodret men så har icke blivit fallet. Wolves har ett 6-15 record och har förlorat 5 av sina senaste 6 matcher, enda segern kom på i en match som gick till OT. Raptors är i bra form och öser in poäng framåt, jag tror det blir mycket svårt för ett uselt och underpresterande Wolves att hänga med i denna matchen och köper vi ner den här linan så här långt så har vi väldigt god marginal då vi kan sätta spelet även om matchen mot min förmodan skulle bli jämn.

Det må kännas lite konstigt att spela på 76ers som är riktigt usla och har nu förlorat 8 raka matcher men om man tittar lite längre så känner man helt klart att denna linan är alldeles för hög. 76ers har varit med i väldigt många matcher och senaste 3 matcherna har förlorats med 5, 8 och 1 poäng. Idag får man också tillbaka viktige Centern Joel Embiid till laget efter att han vilade senast och det är ett riktigt bra tillskott. Dagen motståndare är Pelicans och det finns inget som motiverar att man ska vara storfavorit här. Pelicans har också usel form med 5 förluster på senaste 6 matcherna och lagets record på 7-15 är ju inte jättemycket bättre än 76ers på 4-18. Visst ska Pelicans vara favoriter i form av hemmaplan men att man ska vara totalt överlägsna 76ers anser jag är helt fel. Detta kan mycket väl bli en jämn match där +14 känns som ett riktigt bra hcp, framförallt nu när Embiid är med i 76ers igen!




Spel Nr3:

Wizards - Nuggets = OVER 210 @ 1.40
Raptors - Wolves = OVER 206 @ 1.40

Totalt odds: 2.01 @ bet365 (flervalsbonus inräknad i oddset)

Insats: 4 Units


Kort motivering:

Vi spelade på Under i Wizards senaste match när man mötte ligans mest defensiva lag i form av Magic som snittade 190.3 poäng och då blev det 240 poäng. Idag är motståndet helt annorlunda i form av high scoring Nuggets som snittar 215.8 poäng per match. Nuggets har nästan alltid matcher där båda lagen når 100 poäng och när nu Wizards öste på så mycket mot Magic senast och hade även 231 i matchen innan det mot Nets så det jag inte hur denna matchen skulle kunna bli low scoring. När lagen möttes ifjol så blev det 216 och 230 poäng och lagen är ungefär likadana denna säsongen så det ska vara goda chanser att Wizards fortsätter ösa på och det gillar Nuggets också vilket öppnar för massor av poäng och klent försvar.

Som jag skrev i den tidigare motiveringen så är Raptors offensiv glödhet för stunden. I sina senaste 5 matcher så har man snittat 119 poäng per match framåt och mot klena Wolves så bör man fortsätta leverera framåt. Wolves är även dom highscoring, i 5 av dom senaste 6 matcherna har båda lagen nått 100+ i Wolves matcher vilket gör att jag tror denna kommer gå klart över linan vi har här. Raptors bör kunna närma sig 120 igen och även om dom inte gör det så kan vi få in spelet med denna låga linan.



Lycka till vid rygg!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved