Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Expertrekar (https://www.sharps.se/forums/expertrekar/)
-   -   Comeback! (https://www.sharps.se/forums/expertrekar/27802-comeback/)

Lazlo 2016-12-12 19:32

Comeback!
 
Efter några dagar med magsjuka från helvetet som gjort att det inte blivit några spel för min del så börjar jag nu må bättre och är redo att köra vidare igen.

Senaste rekarna slutade med 2 klara vinster och 2 mindre klara förluster på 4 spelval med köpta linor. Tyvärr så landade dom två förlusterna i varsin parlay så det blir 0-2 på våra dubblar trots att vi var mer rätt än fel på våra spel.

Under 211 i Hornets - Magic stannar på 197 så den sitter ganska klart men Over 199.5 i Celtics - Raptors stannar på 195 efter att Celtics skjuter sämre än 30% i andra halvlek och dubbeln förloras därmed.

Under 218.5 i Kings - Knicks stannar på 203 så ganska klar vinst där men parlayen förloras eftersom Suns - Lakers bombar i 65 pts i 4Q så det blir 6 poäng för mycket för vårt underspel.

Bara att jobba vidare med nya tag idag. Jag har nu skapat ett spreadsheet med alla mina rekar här på sharps och här hittar ni det:

https://www.sharps.se/spreadsheet/lazlosexpertrekar

Starten har väl inte varit flygande med 2-5 så här långt men det är inte så många spel heller. Det gäller att jobba långsiktigt och förhoppningsvis trillar det in 2 vinster redan i nattens comeback.

Dagens utbud innehåller 7 NBA matcher och jag hade lite svårt att välja vilket spel jag skulle reka så därför väljer jag inte utan rekar båda dom som jag anser är bäst för dagen.

Det här blir dagens 2 spel:



Spel Nr1:


Pacers - Hornets = OVER 202 @ 1.40
Raptors - Bucks = OVER 202 @ 1.40

Totalt odds: 2.01 @ bet365 (flervalsbonus inräknad i oddset)

Insats 4 Units


Motivering:

Pacers är min dark horse i east denna säsongen då jag ansåg att laget såg klart intressantare ut denna säsongen. Med ett 12-12 record så här långt har det väl inte varit lysande men man är ändå med i racet.

Det var dock ingen som helst tvekan om att Pacers skulle bli betydligt mer high scoring denna säsongen. Man bytte coach från defensiva Frank Vogel som numera håller till i Magic där han direkt satte sin prägel då Magic är ligans lowest scoring lag denna säsongen. Pacers bytte även ut centern Mahinmi och defensivt duktige point guarden Hill mot unge Turner som skulle få chansen som starter och så värvade man en duktig all-star scorer i form av Teague från Hawks.

Pacers snittar 212.6 poäng per match denna säsongen vilket är mer än 10 poäng mer än ifjol och mer än 18 poäng mer än för 2 säsonger sedan. Scoring power finns det i massor hos Pacers och kan bara en fortsatt underpresterande Monta Ellis komma upp till normal nivå här i Indiana så kan laget bli riktigt vasst.

Just Ellis saknas dock till nattens match men det är nästan bara positivt för ett eventuellt överspel eftersom spelarna som ersätter honom, Stuckey (9.1 ppg) och Miles (11.7 ppg) nästan är bättre scorers än Ellis (9.7 ppg) för stunden eftersom Stuckey och Miles snittar 10 minuter mindre per match men gör lika många eller fler poäng ändå. Med mer tid på dessa spelarna så kan det bli ännu mer poäng framåt. Nu börjar det bli långt bara på det ena laget här.

Pacers form då? Jodå den är highscoring, 6 raka matcher har gått över denna linan, snittet på dessa 6 matcherna är 224.5 poäng per match och Pacers har gjort minst 103 poäng i alla matcherna.


Hornets skrev vi om för några dagar sedan. Det är ett lag som kan spela på många sätt och vis och är riktigt duktiga också. Vi spelade då under när man mötte Vogel och hans Magic som är ligans mest defensiva lag och det landade på en 109-88 seger för Hornets.

Nu möter Hornets istället Vogels gamla lag som numera är riktigt highscoring och det finns mycket som talar för att denna ska gå över. Hornets snittar 206.6 poäng per match denna säsongen och dessa lagen har redan mötts 1 gång denna säsongen då Hornets vann med 122-100.

Pacers öser på och är riktigt offensiva och Hornets är det bättre laget så man ska inte ha några problem att hänga med. Jag tror båda lagen når 100+ och detta spelet sitter med god marginal.

---------------------------------------------------------

Raptors har vi snackat en del om på slutet, lagets offensiva form är helt enkelt lysande och det finns inte så mycket mer att säga där utan mycket kan läsas i tidigare rekar för er som missade det. Ser inget som indikerar att det skulle bli någon förändring här idag.

Bucks är ett lag som hade en tung försäsong då man fick en jobbig skada på lagets klart bästa scorer Khris Middleton som kommer missa nästan hela säsongen. Vi alla undrade då var poängen skulle komma från i detta Bucks lag?

Försäsongens resultat bådade inte gott då laget endast fick till 89.8 poäng per match framåt vilket var klart sämst av alla lagen i ligan. När säsongen sedan drog igång så visade Bucks att det visst finns massor att hämta i detta laget även utan Middleton. Snart en tredjedel in på säsongen så kan man konstatera att Bucks är ganska highscoring med sitt snitt på 206.9 poäng per match. Offensiven i år är hela 5 poäng bättre än fjolåret så Middleton saknas inte nämnvärt på lagets prestation utan andra har istället klivit fram och levererat.

Dessa lagen möttes i slutet av november när Raptors vann på bortaplan med 99-105. Sedan dess har Raptors snittat närmare 120 poäng per match framåt och haft kanske ligans bästa offensiv och Bucks har på samma period haft minst 200 poäng i 7 av 8 matcher varav 4 av dom senaste 5 har haft minst 215 poäng.

Jag tror inte Bucks kan stänga ner Raptors offensiv men visst kan dom springa med och göra en hel del poäng själva. Känns som denna har goda chanser att kliva långt över 210!




Spel Nr2:


Raptors -2.5 @ 1.40
Lakers +14 @ 1.39

Totalt odds: 2.00 @ bet365 (flervalsbonus inräknad i oddset)

Insats: 4 Units


Kort motivering:

Motiveringen till första reken blev ganska lång så försöker hålla mig lite kortare här. Vi spelade exakt en sån här parlay för några dagar sedan som då gick in enkelt, skillnaden idag är att det är Lakers +14 istället för 76ers +14 som är med Raptors -2.5.

Som jag skrev i tidigare så är Raptors form riktigt bra med 8 segar på sina senaste 9 matcher, enda förlusten med ynka 4 poäng mot Cavaliers som är bästa laget i East. Man slog också Bucks borta med 6 poäng för några veckor sedan och är nu i ännu bättre form.

Bucks form är dock ganska tveksam just nu med 3 förluster på sina senaste 4 matcher. Förvisso förluster mot en del tuffa lag med Raptors är också det bland det tuffaste motståndet man kan ha.

Bucks är betydligt sämre på bortaplan och med den formen som Raptors är nu så ser jag inte hur man ska kunna vara nära segern här. Att köpa ner linan så här långt ger en ganska bra marginal anser jag då jag tror det är goda chanser att Raptors vinner med minst 10 poäng och detta spelet kan sitta även om matchen skulle bli tajt.

------------------------------


Lakers fick igår tillbaka sin startande guard duo i form av Russell och Young men man förlorade trots det en tajt match mot Knicks med 6 poäng. Idag är motståndet på en mycket lägre nivå i form av Kings som är 8-15 denna säsongen och har 5 förluster på sina senaste 6 matcher.

Dessa lagen möttes för en månad sedan och då vann Lakers med 10 poäng på bortaplan i en match som Kings var 5.5 poängs favoriter i på förhand. Jag ser ingen rimlig anledning till att Kings nu ska vara 8.5 poängs favoriter vilket är oddsen vi får idag.

Visst har även Lakers klen form men det är till stor del tunga skador som gjort att man förlorat matcher på slutet och 4 av 6 förluster i Lakers loosing streak har varit förluster med 6 poäng eller mindre trots alla skador.

Lakers har ett bättre record än Kings denna säsongen, man har fått tillbaka 2 viktiga spelare som kommer lyfta laget och Lakers vann enkelt när lagen möttes i samma arena för en månad sedan.

Finns inget som motiverar att Kings är så här stora favoriter utan det här är en match som bör bli mycket jämn och Lakers kan likväl vinna. Så att köpa upp linan till +14 känns som ett mycket bra spelval!





Då är jag klar för idag!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved