Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Expertrekar (https://www.sharps.se/forums/expertrekar/)
-   -   Vi tror på heta Raptors igen! (https://www.sharps.se/forums/expertrekar/27813-vi-tror-pa-heta-raptors-igen/)

Lazlo 2016-12-14 17:18

Vi tror på heta Raptors igen!
 
Gårdagen landar tyvärr på 0-2 även om det var riktigt nära att vi gick plus.

Parlayen var väl aldrig riktigt nära och Magics totaler får nog vila några matcher innan man kan lita på dom igen. Var en ganska lång period när Magic var solida och lowscoring och man visste vad man fick ut av dom, ganska väntat med Frank Vogel som coach. Nu på slutet har det varit lite berg och dalbana vilket gör att man har svårt att veta vad man ska tro om deras matcher. Senaste 5 matcherna har man slagit säsongsbästa i antalet poäng 2 gånger, först 240 mot Wizards och sedan 251 igår mot Hawks, ingen av dessa matcherna gick till OT men hade ändå en sån otrolig score för ligans mest defensiva lag Magic som snittar kring 194 poäng per match. Magics score senaste 5 matcherna har varit, 124, 87, 88, 113 och 131. Det är svårt att veta om det blir mindre än 90 poäng eller mer än 120 och då blir det svårt att få till spelen. Således var underspelet aldrig nära i denna gårdagens match och då gjorde det inte heller något att vi förlorade den andra delen i parlayen med liten marginal för spelet var ju redan kört.

Det ser dock ut som vi ska gå mot plus för natten ändå när Knicks kommer igång tillslut i 4Q och med 3 minuter kvar så leder Knicks med 6 poäng. Tyvärr så gör inte Knicks några mer poäng i 4Q men Suns gör 6 så matchen går till OT. Väl i OT så har Knicks ledningen med 3 poäng en kort stund men förlorar tillslut och således torskar vi spelet på Knicks -3. Nära nära men icke och det är bara att jobba vidare!


Så över till dagens utbud där vi har ganska många matcher och jag väljer återigen att reka 2 stycken spel där Raptors får fortsatt förtroende:



Spel Nr1:

76ers - Raptors = OVER 198 @ 1.40
Heat - Pacers = OVER 196 @ 1.40

Totalt odds: 2.01 @ bet365 (flervalsbonus inräknad i oddset)

Insats: 4 Units


Motivering:

Raptors har vi talat om en hel del på slutet och gått med dom flera gånger utan att dom gjort oss besvikna så därför väljer jag återigen att gå med laget som är ett av dom hetaste i NBA just nu. Raptors gör 120+ poäng på löpande band och när man mötte just 76ers för ett par veckor sedan så vann man med 122-95 och det kan mycket väl bli liknande siffror här idag. 76ers spelar dock helt okej just nu och ska därför kunna göra sitt för totalen här och det vore väldigt konstigt om Raptors offensiv inte fortsatte leverera höga siffror idag mot ett klent motstånd. Raptors kan mycket väl närma sig 120 ännu en gång, 76ers ska säkert kunna närma sig 100 också vilket gör att vi har en god marginal till denna linan.

--------------------------------------------------------

Pacers skrev vi om väldigt genomgående för bara någon dag sedan och att dra allt det igen blir ju väldigt tjatigt, ni som missade det kan ju gå tillbaka och läsa allt som jag skrev då kring detta laget. Då ordnade dom in ett överspel åt oss och jag väljer att fortsätta spela över i deras match. Snittet för Pacers denna säsongen ligger på höga 212.3 och på slutet är offensiven i riktigt god form då man snittat 221.6 poäng per match över senaste 7 matcherna där samtliga gått över 200 poäng.

Heats säsongssnitt sänker denna linan en aning eftersom det ligger på 198 men spelet över dom 10 senaste matcherna har varit betydligt mer high scoring då man snittat 208 poäng på dessa 10 matcherna och 9 av dessa har gått över denna linan. Heat har en hel del skadebekymmer vilket gjort att man till stor del fått frångå sitt defensiva spel och spela en mer öppen och fartfylld basket som passar ersättarna bättre.

Heats mer offensiva spel i kombination med Pacers konstanta highscoring tempo gör att jag anser att överspelet är det bästa i denna matchen!



Spel Nr2:

Raptors -3.5 @ 1.40
Spurs -2.5 @ 1.40

Totalt odds: 2.01 @ bet365 (flervalsbonus inräknad i oddset)

Insats: 4 Units


Motivering:

Raptors har vi talat om en hel del på slutet och gått med dom flera gånger utan att dom gjort oss besvikna så därför väljer jag återigen att gå med laget som är ett av dom hetaste i NBA just nu. Raptors gör 120+ poäng på löpande band och när man mötte just 76ers för ett par veckor sedan så vann man med 122-95 och det kan mycket väl bli liknande siffror här idag. 76ers spelar dock helt okej just nu men motståndet här är på en helt annan nivå. Plattmatcher kommer alltid och detta kan ju vara Raptors plattmatch som kommer från ingenstans men det finns inget som tyder på det. Offensiven är så het för stunden och ett lag i 76ers kaliber ska inte kunna stoppa dom och då ska inte denna låga spreaden inte ha några problem att sitta enkelt. 76ers unge stjärncenter Joel Embiid kommer också få begränsat med speltid i nattens match eftersom man inte vill pusha honom för hårt efter skada så han kommer spela max ungefär halva matchen och det minskar 76ers chanser att kunna hänga med mot tuffa Raptors i denna matchen.

------------------------------------------------------------

Det här är en match där man nästan skulle kunna köpa spreaden åt vilket håll man önskar och ändå ha ett ganska bra spel men det klart bästa enligt mig är att köpa ner Spurs till detta låga hcp:et. Jag brukar köpa spreaden 5 poäng vilket gör att man får ett 10 poängs intervall beroende på åt vilket håll man vill köpa den. Här kan vi då få Spurs -2.5 eller Celtics +12.5. Känns som det är goda chanser att slutscoren blir inom denna 10 poängs ramen och att det landar omkring där bolagen satt sin grundlina.

Många klassar bolagen som riktigt vassa och duktiga på att sätta linorna i NBA och när vi då köper linorna så här som jag brukar göra så kommer vi sätta 100% av spelen där bolagen är någotsånär rätt ute med sina grundlinor. Är bolagen helt fel ute så har vi mint 50% chans att dom är helt fel åt det hållet som vi köpt linan och då får vi ändå in spelet. :)

Vi spelade på Spurs för 2 matcher sedan då dom hade 13 vinster på sina 14 senaste matcher och givetvis kom plattmatchen då när man förlorade med 4 poäng mot Bulls. Laget reste då hem och har sedan dess vunnit med 130-101 mot Nets och sedan dess har Spurs kunnat vila batterierna i hela 3 dagar på hemmaplan inför nattens match. Vi får därför se ett av ligans bästa lag som är helt utvilade på sin hemmaplan och det ska därför mycket till om detta blir ännu en plattmatch.

Celtics har väl varit okej så här långt denna säsongen med sitt 13-11 record men det är trots allt en stor besvikelse för laget som förväntades vara 2:a i East. Celtics har 2 raka förluster och 3 förluster på sina senaste 4 matcher så formen är inte heller lysande. Man har även sin bästa scorer och lagets offensiva dirigent skadad nu då Isaiah Thomas dras med en skada i benet som gjort att han missat senaste matcherna och han förväntas inte heller vara tillgänglig inatt.

Celtics är ett lag som kan hänga med mot många lag men jag har svårt att se att man ska vara med och hota om segern mot ett så bra lag som Spurs, framförallt inte nu när Thomas saknas och Celtics verkar sakna honom en hel del då formen på slutet när han saknats dalat en del. Celtics kan säkert hålla denna matchen inom 10 poäng om dom spelar bra men ett utvilat och fräscht Spurs ska inte ha några problem att hålla dom på komfortabelt avstånd när vi närmar oss slutet på matchen. Så om man ska köpa denna linan så anser jag det är klart bättre att göra det till Spurs -2.5 än till Celtics +12.5 då det enligt mig är betydligt större chans att Spurs får till det rejält och vinner stort än att Celtics ska kunna hota om segern här. Det mest troliga är dock att Spurs vinner med ungefär 10 poäng vilket gör att båda spelvalen är okej men mitt har betydligt godare marginal i mina ögon!



Då är jag klar för idag!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved