Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Expertrekar (https://www.sharps.se/forums/expertrekar/)
-   -   Två tisdagsrekar! (https://www.sharps.se/forums/expertrekar/27920-tva-tisdagsrekar/)

Lazlo 2017-01-03 21:51

Två tisdagsrekar!
 
Senaste reken här på sharps slutade med förlust.

Browns gjorde sitt mot ett reservbetonat Steelers och Browns borde väl ha vunnit den matchen men lyckades slarva bort segern ett antal gånger. Det blir tillslut Steelers som vinner med 26-23 i OT och det är ju aldrig någon fara för vårat spel på Browns +10.5.

Tyvärr så förloras parlayen eftersom Redskins inte klarar av att göra sitt och man missar därmed slutspelet. Otroligt klent av Redskins att inte kunna prestera bättre i denna måstematchen mot ett lag som inte hade något som helst att spela för men ibland så händer underliga saker i sportens värld och det är väl också det som är tjusningen.

En hel del matcher i NBA i afton och jag väljer att reka två spel idag med lite kortare motivering.



Spel Nr1:

Pacers +10 @ 1.40
Jazz +10.5 @ 1.41

Totalt odds: 2.03 @ bet365 (flervalsbonus inräknad i oddset)

Insats: 4 Units


Motivering:

Pacers har spelat bra i sina senaste matcher där man gjort vunnit med 117-104 mot Magic och 111-101 mot Bulls. Offensiven börjar allt oftare leverera på den höga nivån man kan och laget har nu gjort 100+ i 7 av sina 8 senaste matcher. Även om Pacers förlorar så brukar man i regel vara med och hålla matcherna jämna, senast man förlorade med minst 10 poäng var för en månad sedan borta mot omöjliga Warriors. Sedan dess har Pacers spelat 14 matcher utan att torska med 10+ poäng.

Pistons har ganska stora problem för stunden enligt mig och det är något som inte stämmer i laget känns det som. Man har endast tagit 2 segrar på sina senaste 9 matcher och det var segrar man nästan fick gratis. En seger var mot Cavaliers som då var B2B efter att ha slagit Warriors i en tuff match dagen innan och Cavaliers vilade flera stjärnor i den matchen och var nästan helt ointresserade. Sedan vann Pistons mot Heat som saknade hela sin startfemma i den matchen men ändå hade Pistons ganska stora problem att vinna mot Heats b-lag och då är Heats a-lag usla med 10-25 record så det är klent av Pistons att inte kunna städa av ett så dåligt lags reserver på ett enklare sätt.

Lagen möttes i Detroit den 18 december i en match som Pacers vann 90-105 och båda lagen var ordinarie i den matchen. Pacers spelar ganska bra för stunden samtidigt som det inte ser bra ut hos Pistons och Pacers hade ju ett klart övertag när lagen möttes för bara några veckor sedan.

I mina ögon känns denna matchen väldigt öppen där jag håller Pacers som det bättre laget och att då köpa upp linan till +10 gör att spelet känns ruskigt bra då vi även har råd med att Pistons får till spelet här men spelet kan ändå sitta.

----------------------------------------

Jazz hade en minislump för några veckor sedan där man förlorade 3 matcher i rad. 2 av förlusterna var förvisso mot topplag i form av Raptors och Warriors, det var väl endast den snöpliga 1 poängsförlusten mot Kings som var en rejäl plump. Sedan dess har man kommit igång igen och har nu 4 raka vinster och Jazz har på det stora hela spelat så bra som alla trodde senaste veckorna och detta är ett topplag i ligan.

Celtics är också dom ett topplag i ligan som är ungefär på Jazzs nivå. Celtics har dock inte täckt denna linan på sina senaste 12 matcher så även om man många gånger vinner så är det inte ofta man gör det med mer än 10 poäng.

Ifjol när lagen möttes 2 gånger så vann Celtics med 5 poäng hemma och Jazz vann med 18 poäng hemma. Båda lagen känns aningen starkare till denna säsongen och precis som matchen ovan så känns detta som en heljämn match som vilket lag som helst kan vinna.

Jag håller dock Jazz som det starkare laget och gillar detta höga hcp:et i en match som dom lika gärna kan vinna!



Spel Nr2:

Spurs - Raptors = OVER 198.5 @ 1.40
Lakers - Grizzlies = OVER 198 @ 1.40

Totalt odds: 2.01 @ bet365 (flervalsbonus inräknad i oddset)

Insats: 4 Units


Motivering:

Spurs offensiv fortsätter leverera och man har nu gjort minst 110 poäng i 5 raka matcher, i 11 raka matcher har man gjort minst 100 poäng och samtliga dessa 11 matcherna har gått över denna totalen vi får idag. Då har man ändå inte mött ett av ligans bästa offensiva lag som man gör idag.

Raptors fortsätter leverera en av ligans mest effektiva offensiver och lagets snitt på 111.2 poäng framåt är bäst i eastern conference och endast sämre än Warriors och Rockets i hela ligan. Raptors hade sin sämsta match denna säsongen när man förlorade med 91-99 borta mot Suns för några dagar sedan och man tog revansch direkt när man vann med 124-113 mot Lakers i senaste matchen.

Raptors är det laget som gör mest poäng från FT linjen med hela 21 poäng per match i snitt och Spurs är det laget som sätter flest av sina FT's med 83.2% som lag vilket bäddar för många enkla poäng från FT linjen.

Spurs har spelat väldigt offensivt på slutet och gör 100+ i nästan varande match. Raptors har en av ligans bästa offensiver som alltid får många enkla poäng från FT linjen så jag anser att det är goda chanser att båda lagen når 100+ här och linan klaras enkelt.

----------------------------------------------

Jag tycker återigen att bolagen är väldigt snett ute på totalen i Grizzlies match. Jag har tidigare talat om hur ett Grizzlies som på slutet fått tillbaka många skadade spelare är ett helt annat lag än det som vi såg för några veckor sedan. Grizzlies försöker ju även denna säsongen att frångå sitt defensiva spel från tidigare säsonger då man med ny coach i år ska spela mer offensivt. På slutet har vi sett hur Grizzlies spelar en mer offensiv basket. Senaste 5 matcherna när skadade spelarna har varit tillbaka så har Grizzlies gjort 100+ i samtliga 5 och snittet på dessa matcherna är 211.6 poäng per match. Här mot ett Lakers som läcker otroligt mycket bakåt så bör Grizzlies kunna nå 110+ för tredje matchen i rad.

Lakers spelar alltid med full fart framåt och noll koll på defensiven. Endast 1 gång på Lakers senaste 17 matcher har motståndarna inte nått 100+ och det var när man mötte usla 76ers. 15 gånger på dessa 17 matcher har totalen gått över denna linan vi får idag. Senast blev det 237 poäng mot Raptors.

Lakers kan leverera en hel del poäng framåt, framförallt på hemmaplan och ett starkt och mer offensivt Grizzlies ska ha goda chanser att nå en hög score i denna matchen!



Då är jag klar med spelen för idag men inom kort kommer en preview upp för lördagens inledande matcher i NFL slutspelet!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved