Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Expertrekar (https://www.sharps.se/forums/expertrekar/)
-   -   Tunga avbräck! (https://www.sharps.se/forums/expertrekar/27978-tunga-avbraeck/)

Lazlo 2017-01-10 22:29

Tunga avbräck!
 
Senaste rekarna här på sharps slutar med 4 vinster på 6 spelval med köpta linor vilket leder till 1 vinst och 2 förluster på våra dubblar.

NFL reken sitter enkelt då Steelers har lekande lätt mot Dolphins och vinner med 18 poäng men det känns som segern kunnat blivit större om det behövts. Packers har inte dom heller några problem att vinna enkelt med 38-13 mot Giants vilket ordnar vinsten åt oss på dubbeln.

Wild card weekend innehöll 4 spel med köpta linor för vår del fördelat i 2 dubblar.

Seahawks -1.5 vinner sin match med 20 poäng.

Steelers -6.5 vinner sin match med 18 poäng.

Packers ML vinner sin match med 25 poäng.

Raiders +9.5 förlorar sin match med 13 poäng.

3 solklara vinster, 1 lite tajtare förlust och vi får nöja oss med 1 vinst och 1 förlust på våra dubblar som inleder playoffs för våran del.


Senaste NBA rekarna förlorade båda efter att det blev 1 vinst och 1 förlust i båda dubblarna.

Over 206.5 i Nets - 76ers stannar på 200 och förlorar parlayen så vi fick inget för att Over 204 i Wizards - Bucks går in då den stannar på 209.

I nattspelet så sätter vi Warriors -6 som vinner med 11 men torskar parlayen då överspelet aldrig var nära mellan Grizzlies - Jazz som fick till en sån här sällsynt lowscoring match som slutade 88-79.


Igår var utbudet klent med endast 3 matcher i NBA så därför blev det ingen rek från min sida. Nya tag idag där vi har många intressanta matcher och jag rekar följande:



Spel Nr1:

Wizards -5.5 @ 1.41
Spurs -5.5 @ 1.41

Totalt odds: 2.06 @ bet365

Insats: 7 Units




Motivering:

Bulls kommer idag få klara sig utan sina två bästa spelare, Jimmy Butler samt Dwyane Wade och jag har mycket svårt att se hur man ska kunna hänga med i denna matchen. Bulls är också B2B efter att man igår förlorade som favorit på hemmaplan med hela 94-109. Bulls är alltså inte bara kraftigt försvagade i kvalitet, man är också slitna efter match igår och är kort om folk eftersom lagets 2 mest tongivande spelare inte kommer till spel idag. Bulls har många gånger problem att få till sin offensiv och det kan bli riktigt illa idag när man inte har någon naturlig scorer i laget.

Wizards hade en liknande uppgift senast då man mötte Bucks som då saknade sin bästa spelare. Wizards var trots det underdog på förhand inför den bortamatchen men man vann den med 107-101. Man spelar sin kanske bästa basket för säsongen just nu då man har 11 vinster på sina senaste 16 matcher. Man är också ruskigt starka på hemmaplan med 9 raka segrar hemma och totalt har man ett 14-6 record hemma kontra 4-12 på bortaplan.

Lagen har mötts 2 gånger denna säsongen med varsin vinst, båda gångerna har Bulls haft hemmaplan. Senast man möttes var straxt innan ju och då vann Wizards enkelt borta med 97-107. I den matchen var det precis som vanligt Butler och Wade som var bäst i Bulls och gjorde mest poäng men ändå hängde man inte med Wizards som spelade bra då och har fortsatt spela bra det sedan dess.

Hemmaplan är viktig för dessa lagen, jag skrev Wizards rekord ovan och man är klart starkare på hemmaplan där man också har 9 raka segrar. Bulls är 7-11 på bortaplan och läget idag är ju värre än i någon av dom matcherna.

Wizards får andra raka matchen mot ett kraftigt försvagat lag och bör därför veta att man inte kan ta lätt på uppgiften. På hemmaplan är man urstarka och enligt mig är det väldigt liten chans att Bulls dels ska kunna ha kvalitet för att hänga med här men även orken kan saknas för Bulls i B2B med få spelare tillgängliga.

Det är endast underskattning som hindrar Wizards från att vinna denna med 10+, sånt sker såklart men jag anser att chansen till det är liten. Jag tror Bulls får mycket svårt att vara nära här och spelet känns riktigt bra!


---------------------------------------------------


Bucks som jag nämnde ovan fick klara sig utan sin bästa spelare senast, mannen med ligans krångligaste efternamn Giannis Antetokounmpo. Han har egentligen burit Bucks helt på sina axlar denna säsongen då han varit fullkomligt lysande mest hela säsongen. Ingen spelare betyder så mycket för sitt lag som Giannis och han leder egentligen varenda viktig statistik för sitt lag denna säsongen. Giannis gör mest poäng, tar flest returer, har mest assist, mest steal, mest blocks och bäst FG% av alla spelare i Bucks. Innan han missade senaste matchen hade han gjort 22+ poäng i 14 raka matcher. När en sådan spelare saknas så är det ett enormt avbräck.

Hans status inför nattens match är mycket tveksam och dom senaste rapporterna jag har fått är att det inte ser bra ut och han kommer missa även denna matchen. Giannis var först probable men har nu blivit downgraded till questionable och det indikerar att han inte är frisk än och det är väl tveksamt om Bucks chansar med en sån här viktig spelare. Det kan även bli så att han precis som Butler igår testar att spela men det funkar inte för han inte är frisk än.

Så handlar allt om Giannis här eller? Är det inte två lag som ska mötas? Jo visst är det så men det som enligt mig är den stora edgen här är att Giannis inte kan spela för fullt, antingen så missar han matchen helt eller så spelar han sjuk och kan säkerligen inte prestera i närheten av normalt.

Spurs är lysande som alltid. På hemmaplan är man ännu bättre. 9 raka hemmasegrar och det har varit stor segermarginal. Senast slog man Hornets med 17 poäng, innan det slog man topplaget Raptors med 28 poäng. 16 pts vinst mot Blazers, 21 pts mot Suns och 19 mot Bulls.

Om Bucks ska kunna vara i närheten av ett så brutalt mycket bättre lag som Spurs på bortaplan så måste man ha fullt lag och sedan göra en 110% prestation, så kanske kanske man kan undvika att förlora med 10+. Med Giannis sjuk så luktar det överkörning från Spurs lång väg.

Spurs har också haft mycket lätt för Bucks under en väldigt lång period då Spurs vunnit 9 raka matcher mot Bucks.

Spurs är också helt utvilat till denna matchen då man inte spelat sedan i lördags på hemmaplan så man ska vara fullt friska och fit for fight inför denna matchen. Ett Bucks med Giannis ska normalt vara glada om man kan hålla sig inom 10 poäng mot Spurs borta, nu när Giannis är tveksam så kan det enkelt bli överkörning här!




Då är jag klar för idag! Lycka till!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved