Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Expertrekar (https://www.sharps.se/forums/expertrekar/)
-   -   Två starka favoriter! (https://www.sharps.se/forums/expertrekar/28067-tva-starka-favoriter/)

Lazlo 2017-01-23 23:17

Två starka favoriter!
 
Gårdagens spel på Jared Cook i Packers var spot on då han har flest targets i laget med 12 och även flest receptions med 7. Han landar på 78 yards och det var klart över linan på 55.5 som vi hade så skönt det.

Dock förlorar vi det andra långtidsspelet i tennisen när vi tillslut hade Thiem @ 3.40 i åttondelsfinalen mot Goffin eftersom vi plockade spelet innan turneringen att Thiem skulle nå kvartsfinal. Nu innan matchen var oddsen nästan helt jämna i denna matchen och man kunde lätt köpt ut sig med vinst innan denna matchen men jag valde att låta spelet stå.

Dagens utbud i NBA känns väldigt intressant och jag tycker mig ha ett solklart spel som jag rekar här:


Spel Nr1:

Hawks -2.5 @ 1.40
Cavaliers ML @ 1.40

Totalt odds: 2.02 @ bet365

Insats: 7 Units


Kort motivering:

Clippers får återigen klara sig utan sina två bästa offensiva spelare Griffin+Paul och man är helt enkelt ett mycket sämre lag utan dessa, har skrivit om detta flera gånger och att dra samma historia igen blir lite tjatigt. Ni som är intresserad kan såklart läsa tidigare rekar. Senast blev det förlust med 25 poäng borta mot Nuggets.

Dagens motståndare Hawks är mycket bättre än Nuggets och jag har svårt att se hur detta försvagade Clippers ska hänga med här. Hawks har 11 vinster på sina senaste 13 matcher och man ska ha mycket goda chanser att krossa ett kraftigt försvagat Clippers idag!


--------------------------------------------------------


Här har vi två lag som kommer från tunga förluster och läget här är riktigt fint enligt mig.

Dessa lagen möttes i Cleveland för 20 dagar sedan när Cleveland vann med 90-82 trots att man saknade superstjärnan Kyrie Irving i den matchen.

Sedan dess har Cavaliers spelat 9 matcher och har ett 4-5 record vilket är ganska uselt för regerande mästarna och topplaget Cavaliers. Dock så ska man komma ihåg att 3 av dessa förlusterna är mot topplag, borta mot Jazz, borta mot Warriors och senast förlorade man i OT mot Spurs. Cavaliers kan vinna alla matcher eftersom man är ett av ligans bästa lag men det är inte jättekonstigt att man förlorar såna här tuffa matcher vilket gör att recordet ser lite värre ut än vad det är i verkligheten.

Pelicans har spelat 8 matcher sedan lagen möttes och är 3-5 på den tiden men man har inte mött någon motståndare av absolut högsta nivån. Pelicans toppade det hela med sin kanske sämsta insats denna säsongen senast när man förlorade 114-143 på hemmaplan mot ligans sämsta lag Nets.

Linan här är generös för Cavaliers inte är i toppform sett till vinster/förluster på senare tid men flera av förlusterna är i tuffa matcher som det är fullt normalt att förlora. Det är ingen som helst tvekan om att Cavaliers är bättre än Pelicans och ska vara stora favoriter här.

Andra faktorer är att det ryktades om att Lebron James skulle vilas i denna matchen men vi har nu fått besked att han ska spela. Sedan så är ju Irving med i denna matchen också vilket han inte var när lagen möttes senast vilket gör att Cavaliers idag har ett större övertag än när lagen möttes för 20 dagar sedan och Cavs vann med 8 poäng.

Vill man vara hård mot Cavs så kan man säga att lagen har liknande form men jag anser flera av Cavs förluster är fullt förståeliga medans Pelicans har varit ganska usla. Även om man bedömer formen som likvärdig så är det ju ingen tvekan om att Cavaliers är bättre och nu när man ska spela med fullt lag idag och inte vila spelare så indikerar det att detta är en match som man verkligen vill vinna för att komma på rätt spår igen. Vill Cavs vinna så gör man det ofta väldigt enkelt mot lag i Pelicans kaliber och jag tycker dessa oddsen är väldigt generösa!


Ha en härlig måndag! :cheers:

maximalvinst 2017-01-24 17:17

Minst sagt överraskande omgång igår.


Jag hade också Cavaliers i en dubbel.

Ända favoriten som höll var Spurs, resten var för mej lite överraskande.

T.ex Miami slår Golden State, Knicks vaknar till och vinner borta mot Indiana.

Kul med sådana här resultat också ibland, mindre kul ifall man spelade på favoriter igår!!!!

Lazlo 2017-01-24 22:22

Citat:

Ursprungligen postat av maximalvinst (Inlägg 517813)
Minst sagt överraskande omgång igår.


Jag hade också Cavaliers i en dubbel.

Ända favoriten som höll var Spurs, resten var för mej lite överraskande.

T.ex Miami slår Golden State, Knicks vaknar till och vinner borta mot Indiana.

Kul med sådana här resultat också ibland, mindre kul ifall man spelade på favoriter igår!!!!

Ja det var onekligen en väldigt underlig NBA natt där väldigt många hade svårt att förutse att just allt detta skulle ske. Som du säger så är det väl roligt att det lite oväntade inträffar ibland men kanske desto mindre roligt för oss som spelar om man inte trodde på något som ingen annan gjorde. :)



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved