Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Expertrekar (https://www.sharps.se/forums/expertrekar/)
-   -   Klar fördel bortalagen! (https://www.sharps.se/forums/expertrekar/28144-klar-foerdel-bortalagen/)

Lazlo 2017-02-01 23:25

Klar fördel bortalagen!
 
Ingen lycka på gårdagens rekar då båda 2 förloras. Wizards gör sitt och vinner enkelt mot Knicks men Horets förlorar med för stor marginal mot Blazers så parlayen med köpta linorna förloras.

Nuggets hade ledningen med 7 poäng i den 4Q men tappar det till förlust med 4 poäng så vi torskar även singeln.

Dagens utbud är enormt i NBA och jag har fastnat för två bortalag med låg lina som ska ha betydligt större chans att vinna än oddsen indikerar anser jag.

Det här blir mina 2 rekar idag:


Spel Nr1:

Grizzlies -4.5 @ 2.17 (pinnacle) ... Insats: 6 Units

Kort motivering:

Kommer motivera denna reken med lite andra faktorer än vad jag brukar och det är den speciella situationen med B2B match i den tunna luften som finns i Denver. Grizzlies är det klart bättre laget, det kan man slå fast utan tvekan.

Nuggets förlorade igår i den sena matchen mot Lakers och är idag därför B2B och man ska hem och spela på den höga höjden hemma i Denver vilket innebär tunn luft och sämre ork för spelarna. När man då är B2B så blir det ännu tuffare i dom här förhållandena. Nuggets är också usla i B2B situationer denna säsongen då man har många stora förluster i B2B situation. Låter det löjligt att skriva om tunn luft som en faktor? Fråga spelarna själva så får ni se vilken enorm skillnad det är och det finns ingen värre situation än att vara B2B med andra matchen i Denver.

Nuggets har också enorma skadeproblem till denna matchen. Jokic kommer helt säkert saknas, Mudiay är också troligen borta, sedan är Chandler, Barton och Faried alla tveksamma till spel inatt. Det innebär att 5 av lagets 6 bästa spelare kan saknas. Ännu värre att ha så många spelare borta när man nu är B2B vilket gör att man kan vara kort om folk inatt.

Grizzlies är det bättre laget som spelat riktigt bra i sina senaste matcher och man ska enkelt kunna vinna mot ett slitet Nuggets som nästan alltid faller ihop i B2B och framförallt med rådande förutsättningar där det är många skadade spelare samt B2B + resa och nu match på höga höjden i Denver.



Spel Nr2:

Pacers -3 @ 2.11 (pinnacle) ... Insats: 6 Units

Kort motivering:

Pacers är min darkhorse i East vilket jag sagt tidigare och spelet börjar bli bättre och bättre vilket gör att man närmar sig toppositionerna i tabellen. Laget har 10 vinster på sina senaste 14 matcher och senas så slog man topplaget Rockets med 120-101 vilket var otroligt imponerande.

Magic har tappat formen helt då man förlorat 11 av sina senaste 14 matcher vilket gör att man dalat till att ligga näst sist i east för stunden. Laget har också matchats riktigt hårt på slutet och detta är 3:e matchen på 4 dagar där man senast fick kämpa i OT men förlora mot Wolves.

Lagen har mötts 2 gånger denna säsongen och Pacers har vunnit båda matcherna enkelt med 19 poäng i början av säsongen och 13 poäng för 1 månad sedan.

Pacers är det klart starkare laget och när man då också har den klart bättre formen samt stor fördel i inbördes mötena så anser jag att det är mycket goda chanser att bortalaget vinner enkelt idag!



Ha en härlig onsdagskväll! :cheers:



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved