Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Expertrekar (https://www.sharps.se/forums/expertrekar/)
-   -   Två måndagslir! (https://www.sharps.se/forums/expertrekar/28222-tva-mandagslir/)

Lazlo 2017-02-13 23:15

Två måndagslir!
 
Riktigt stort utbud inatt där det finns en hel del intressant. Blir lite kortare motiveringar idag då det är lite ont om tid.

Vårat earlybirdspel har inte rört sig så mycket som jag trodde men det är nog mestadels för vi fått lite nyheter som motverkat det. Warriors klättrade upp någon poäng innan det kom fram att Thompson ska vilas i nattens match vilket gjorde att linan gick ner till -12 igen vilket ändå är en halvpoäng mer än vad vi spelade till. Kommer det senare fram nyheter kring Nuggets många tveksamma spelare så kan linan röra sig ännu mer.

Överspelslinan har inte rört sig allt trots att alla är på över i den matchen. En av anledningarna kan vara att Deron Williams nu är tveksam till matchen på grund av sjukdom, personligen tror jag inte det spelar någon roll om han missar matchen eftersom han ändå varit borta mycket på slutet och laget klarat sig utmärkt utan honom. Kan dock vara en anledning till att linan inte rört sig då bolagen blir tveksamma när hans medverkan är osäker.

Det här blir mina rekar:


Spel Nr1:

Suns - Pelicans = UNDER 229 @ 1.40
Jazz - Clippers = OVER 197 @ 1.40

Totalt odds: 2.01 @ bet365

Insats: 7 Units

Kort motivering:

Fjärde och sista mötet mellan Suns - Pelicans denna säsongen där dom tidigare 3 har haft 204, 220 och 217 poäng efter 4Q. Dom första 2 gick till OT varav en gick över den linan vi får idag men spelar man under så spelar man också lite på att det inte ska bli OT eftersom då kan det vara svårt att sätta spelet. Det är inte ofta det blir OT och man får ta den smällen om det blir så. Efter ordinarie tid så har man inte varit nära en så här hög lina vilket gör att jag tycker den är alldeles för hög.

Senaste mötet var också för en vecka sedan då det blev 217 poäng med fullt normalt skytte trots en otroligt highscoring avslutning på matchen. Pelicans spelade igår och bör därför vilja dra ner på tempot idag för att orka med. Suns är usla och gör sällan en score som kan spräcka denna linan och idag när Pelicans bör försöka dra ner tempot så tror jag inte vi närmar oss 230 utan det blir närmare 200!


--------------------------------------------------------

Skrev nyligen om Jazz och deras fina offensiv då jag skrev följande:

"Jazz har en av ligans bästa defensiver men har verkligen släppt på bromsen senaste matcherna när man gjort 120+127 i sina senaste 2 matcher och i 4 raka har man gjort 104+ poäng."

Man fick då till 217 poäng i den matchen och följde upp det med 216 senast mot Celtics. Ingen tvekan om att Jazz offensiv fortsätter leverera och mot dagens motståndare borde det inte bli någon skillnad.

Clippers har spelat otroligt offensivt på slutet. 6 raka matcher har båda lagen gjort minst 102 poäng i matchen och 14 raka matcher har gått över denna linan.

Jazz offensiva spel på slutet i kombination med Clippers nyvunna offensiva form med Griffin tillbaka i laget gör att jag tror denna går klart över linan!



Spel Nr2:

Blazers - Hawks = OVER 209.5 @ 1.40
Heat - Magic = OVER 200.5 @ 1.40

Totalt odds: 2.01 @ bet365

Insats: 6 Units


Kort motivering:

Blazers har jag också skrivit om en del på slutet och man har en fin offensiv i kombination med en klen defensiv vilket gör att det är väldigt ofta som båda lagen når 100+ i deras matcher. Senaste 2 matcherna har haft 227 och 231 poäng och nästan alltid går man över 200 poäng.

Hawks har spelat mer offensivt på slutet vilket fungerat ganska bra och mot Blazers klena defensiv så tror jag inte man har svårt att göra vad som krävs för denna linan.


----------------------------

Heats långa vinststreak rök sist när man förlorade 109-117 mot 76ers när man vara B2B. Nu har man fått vila och är redo för ett Florida derby mot Orlando och jag ser ingen anledning till att Heats så formstarka offensiv ska avta mot klena Magic.

Magic håller sällan motståndarna under 100 poäng och mot formstarka Heat lär det bli mycket svårt att få till defensiven så Magic måste ösa på framåt för att hänga med här.

Lagen har mötts 2 gånger denna säsongen, båda matcherna har gått över denna linan!


Ha en härlig måndag! :cheers:



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved