Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Expertrekar (https://www.sharps.se/forums/expertrekar/)
-   -   Ligans sämsta lag! (https://www.sharps.se/forums/expertrekar/28696-ligans-saemsta-lag/)

Lazlo 2017-04-19 22:56

Ligans sämsta lag!
 
Gårdagens MLB rek slutade med förlust då Rays vaknade till liv samtidigt som Tigers inte alls fick till det. Var inte mycket som tydde på det på förhand men matcherna ska ju spelas också och när väl bollen är i rullning så kan ju allt hända.

Nya tag idag med ett riktigt stort utbud precis som det brukar vara nästan varje dag i MLB där det snittar ca 12-13 matcher per dag över säsongen som sträcker sig från vår till höst. Så för oss som gillar hög aktivitet är ju MLB och dess spelschema lite av en dröm.

Det här väljer jag att reka från nattens utbud:


Spel Nr1:

D'backs ML @ 1.81 (5dimes) ... Insats: 7 Units


Motivering:

Dagens bästa spel tycker jag att vi har i San Diego där alla viktiga parametrar talar för bortalaget enligt mig.

Zack Greinke som startar för D'backs här har varit en av ligans bästa pitchers över en längre period. Under 2015 var han bäst i hela ligan med 0.84 WHIP och 1.66 ERA över 222.2 innings för Dodgers. Under offseason så signade han med Arizona och sedan dess har han inte riktigt stått att känna igen. Han hade varit säkerheten själv under 10+ år men första året i D'backs ifjol var hans sämsta sedan första åren i Royals 2004-2005. Frågan är ju därför om Greinke är "slut" eller om han kommer kunna hitta tillbaka till den höga nivån som vi är vana att se honom vid. Jag tror helt klart det finns en hel del kvar i tanken hos Greinke och även om han kanske inte blir bäst igen så är han en pitcher som är bättre än medel.

Det kan man knappast säga om dagens motståndarpitcher Jhoulys Chacin som har svårt att hitta nått lag som vill ha honom. Padres är nu hans 4:e lag senaste 2-3 säsongerna och anledningen till att han får chansen här är för att Padres är tveklöst ligans sämsta lag och det är nästan så att dom inte bryr sig vem som pitchar. Chacin har ändå rutinen vilket är något som Padres saknade och därför så får han chansen i laget. Starten på säsongen har inte varit bra för Chacin och det är nog inte säkert han får så många chanser till om hans ERA fortsätter ligga kring 7.80 som den gör nu.

D'backs har inlett säsongen lysande med ett 10-5 record och har också en mycket fin form med 3 raka vinster varav den senaste var igår då man krossade Padres i första matchen i denna serien med hela 11-2 i en match där pitchingduellen på förhand var betydligt jämnare än dagens.

Padres rankades som ligans sämsta lag inför säsongen och det är lätt att hålla med. Inledningen har också varit klen då man är 5-10 nu och formen är urusel med 5 raka förluster.

Tycker det är konstigt jämna odds här då det mesta talar för D'backs i denna matchen enligt mig. Visst finns det fortsatt en viss osäkerhet kring Greinke men osäkerheten är betydligt större kring Chacin. Så D'backs går in i denna matchen med klar fördel i pitchingduellen, klar fördel i battingordern, klar fördel i form och en 11-2 seger mot Padres från igår. Luktar enkel seger för D'backs igen!



Ha en härlig onsdagskväll! :cheers:



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved