Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-05-23, 12:02   #1
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Motivation slår klass?


Gårdagens CS rekar slutar tyvärr med förlust efter att Chrome förlorar en tajt tredje avgörande map med 12-16 efter att lagen var lika vid 12.

KPIs pick blev Train precis som jag trodde eftersom Chrome bannade Nuke. Dock så hade inte Chrome en chans denna gången utan KPI vinner första mapen busenkelt med 16-3.

Chrome väljer Mirage som sitt pick och går snabbt upp till en stor ledning med 9-2 innan KPI kommer tillbaka en aning men det är ändå Chrome som utjämnar till 1-1 i maps efter 16-11 seger på Mirage.

Sista mapen blev tyvärr Inferno vilket är Chromes svagaste map av dom 3 som fanns kvar, Overpass eller Cache hade nog passat laget bättre. Det blev ändå riktigt jämnt på map 3 där lagen var lika på 12 innan det tyvärr för vår del är KPI som drar ifrån och avgör.

Nya tag idag där jag vänder blickarna mot en match där jag tror motivation väger tyngre än klass och skrällchanserna är betydligt högre än oddsen indikerar på grund av flera olika anledninar:


Spel Nr1+2+3+4+5: ESL Southeast Europe - planerad start kl 17:00

Map 1 = HoP +6.5 rundor vs. Binary Dragons @ 1.91 (pinnacle) ... Insats: 6 Units

Map 2 = HoP +6.5 rundor vs. Binary Dragons @ 1.91 (pinnacle) ... Insats: 6 Units

HoP +1.5 maps vs. Binary Dragons @ 3.40 (bet365+betway) ... Insats: 4 Units

HoP vinner vs. Binary Dragons @ 11.00 (coolbet) ... Insats: 2 Units

HoP -1.5 maps vs. Binary Dragons @ 23.00 (bet365) ... Insats: 1 Unit


Motivering:

Till att börja med vill jag vara noga med att poängtera att det blir många units på samma lag här vilket innebär en större risk/reward fördelning än normalt. Jag har personligen inga som helst problem med att det blir så då jag tål en stor varians men det gäller att ni är noggranna när ni tar ert beslut. Känner ni er inte bekväma med att spela flera spel på samma lag och match så ska ni ju givetvis inte göra det utan bara rygga något av spelen. Dom sista två är ju rejäla högoddsare som jag tycker det är roligt att ha någon unit på och jorden går ju inte under om dom missar. Jag anser iaf att det finns bra värde i oddsen och skulle bli irriterad om jag inte satsade en liten slant även på högoddsarna om dom skulle gå in eftersom jag nu ändå tycker att det finns bra värde på HoP i denna matchen.

Så över till varför jag spelar som jag gör.

Binary Dragons är ett lag precis som Outlaws som matchats väldigt hårt på slutet med många gånger flera matcher samma dag. Så är också fallet idag då man har flera matcher och den som betyder minst är denna mot HoP. Binary Dragons har vunnit samtliga matcher i ESL Southeast Europe vilket innebär att man redan säkrat förstaplatsen i gruppen som ger en plats till LAN finalen senare i år. Denna matchen saknar således helt betydelse för Binary Dragons och när man matchas så pass hårt som laget gör så är det omöjligt att vara på topp i varje match. När då denna matchen saknar betydelse så ökar ju risken för att just denna blir en sämre prestation då man inte behöver lägga någon större energi på att plocka hem segern här. Binary Dragons hade en otrolig streak på 17 raka mapvinster i mitten av maj men formen har nu på slutet dalat en del då man är 4-5 på sina senaste 9 maps.

HoP ligger mitt i getingboet i gruppen där det är många lag slåss om platserna 2-3-4 som leder till vidarekval till LAN finalen. Således så är denna matchen otroligt viktig för laget för att man ska ha chans att kunna gå vidare i turneringen. Formen är för stunden den bästa på mycket länge då man har vunnit 6 raka maps där segermarginalen i matcherna varit förkrossande, 16-12, 16-6, 16-9, 16-2, 16-4, 16-3 så självförtroendet måste vara på absoluta toppen efter dom fina insatserna på slutet. Även om HoP inte vinner denna matchen så kan "målskillnaden" bli avgörande vilket innebär att det är viktigt att inte förlora stort. Därför bör HoP kämpa även om man ser ut att förlora vilket talar för att ett så här högt +hcp har ännu större chanser att sitta. Normalt kanske man tappar nappen när man märker att man förlorar en map och ger upp tidigt för det spelar ingen roll om det blir 6-16 eller 11-16 eftersom en förlust är en förlust. I dagens läge så kan det vara direkt avgörande om man förlorar med stor eller liten marginal så HoP kommer kämpa hela vägen in i kaklet och Binary Dragons behöver inte bry sig alls hur det går här.

Lagen har mötts 3 gånger denna säsongen men då med helt andra förutsättningar eftersom Binary Dragon då gått för fullt. HoP har förlorat samtliga 3 maps men 2 av dom har stannat inom detta hcp:et vi får här och den tredje missade precis. Resultaten har varit 11-16, 9-16 och 11-16.

Vetoprocessen när mapsen ska väljas i denna turneringen går till som så att lagen bannar 2 maps vardera i turordning innan det sedan återstår 3 maps som blir med i matchen. Dom bättre lagen har oftast en bredare mappool vilket innebär att dom kan prestera bra på fler maps än dom dåliga lagen. Denna vetoprocessen gynnar i regel underdogen eftersom det kommer vara 3 maps kvar som laget känner sig bekväma med eftersom man får banna så många maps innan någon väljs och skillnaderna mellan lagen kan då bli mindre än normalt.

En annan aspekt som man bör ha med i beräkningen och som kanske är lite känsligt att prata om efter röran angående spelskandalen i allsvenska är ju risken för matchfixning. Spelarna på denna låga nivån från ganska fattiga länder i östeuropa har det knappast gott ställt ekonomiskt. Prissumman för hela ESL Southeast Europe ligger totalt på 5500 dollar och för att vinna krävs det enormt många matcher och många nerlagda timmar för att ens ha en chans. Säg att vinnarlaget får 30k svenska kronor som då ska delas på 5 spelare efter att organisationen har tagit sin del av kakan. Uppskattningsvis så kanske spelarna i bästa fall får 5000kr var för en seger i denna turneringen.

Uppgjorda matcher och medvetna förluster är tyvärr förekommande inom alla sporter och så även esports. Ni kan ju tänka er själv hur lockande det kan vara för Binary Dragons att i denna för deras del betydelselösa matchen få in några tusenlappar på att HoP ska vinna med 2-0 till 23 gånger pengarna och du har på ett par timmar tjänat mer än vad du gjort under hela ditt liv. Nu säger jag absolut inte att så är fallet i just denna matchen men risken finns ju alltid där och framförallt i såna här matcher där storfavoriten inte har något alls att spela för.

Visst är Binary Dragons det normalt bättre laget av dessa två men eftersom matchen saknar helt betydelse för dom samtidigt som HoP måste ge allt här så tror jag att det är goda chanser att matchen blir betydligt jämnare än vad oddsen indikerar. Skulle det sedan vara så att spelarna i Binary Dragons planerar för en lite extra dyr semester i år och behöver lite pengar till resekassan så kan det ju bli jackpot i denna matchen, både för oss och för dom.



Ha en fin tisdag!
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td