Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Expertrekar (https://www.sharps.se/forums/expertrekar/)
-   -   Semifinaler ESL Cologne! (https://www.sharps.se/forums/expertrekar/29263-semifinaler-esl-cologne/)

Lazlo 2017-07-08 12:46

Semifinaler ESL Cologne!
 
Gårdagens rekar i e-sports slutade med lite plus då vi gick 1-1 men hade lite högre odds att jobba med.

FaZe gör sitt och vinner väldigt enkelt mot Liquid med 16-9 och 16-5 vilket är ganska övertygande siffror och det var inget snack om saken.

Då var det bara dagens största favorit i form av SK kvar som skulle göra sitt men tyvärr så lyckas Optic få till precis allting i den första mapen. Precis allt gick Optics väg på Mirage så dom gick upp till 8-0 ledning som sedan blev 12-1 innan det slutade 13-2 i HT. Att SK skulle vakna och Optics tur skulle försvinna var nästan helt säkert men tyvärr så var försprånget för stort så även om SK kommer tillbaka rejält så kommer man aldrig närmare än 10-15 och förlorar därför första mapen.

Vid det skedet så kände väl alla i hela världen att Optics skräll i den första mapen knappast kommer ha någon betydelse för utgången av denna bäst av 3 kvartsfinalen. Framförallt inte eftersom SK kom igång i andra halvlek.

Chansen att Optic skulle kunna sno en map var väldigt liten och nu fick man till precis allt inledningsvis på Mirage. Chansen att man skulle ha den turen igen är såklart minimal.

SK fortsätter så som man avslutade Mirage och visar sin dominans och vinner kommande 2 maps med 16-9 och 16-7 och det var liksom inget snack om saken.

Bara trist för vårat spel att Optic fick till det så otroligt på den första mapen för i slutändan så hade det endast en betydelse för spelet, inte för matchens utgång.


Idag är det dags för semifinaler och jag väljer att börja med följande spel:


Spel Nr1+2: ESL Cologne - planerad start kl 16:00

Natus Vincere (NaVi) vinner vs. Cloud9 @ 1.69 (pinnacle) ... Insats: 7 Units

Natus Vincere (NaVi) -1.5 maps vs. Cloud9 @ 3.07 (pinnacle) ... Insats: 6 Units


Motivering:

Navi imponerade rejält igår när man lyckades vinna kvartsfinalen mot topplaget G2 med 2-0 och Navis superstjärnor levererade verkligen på absolut högsta nivå. Navi har ett lag fyllt med superstjärnor men det var ganska länge sedan man fick till det ordentligt. Segern igår kan vara ett tecken på att laget återigen är på gång att bli ett av världens bästa, kapaciteten finns där utan tvekan.

Cloud9 kunde inte drömt om en enklare kvartsfinal då man ställdes mot NiP som varit urusla senaste tiden och gjort om en hel del i laget. Ändå hade man problem och lyckades bara vinna med 2-1. Cloud9 är precis som alla nordamerikanska lag en bra bit ifrån nivån på dom allra bästa och den "slarviga" spelstilen funkar mot sämre lag men brukar i regel straffa sig mot bättre motstånd.

Spelar lagen som dom gjorde igår så kommer det inte vara något snack om saken här. Navi har en betydligt högre nivå men problemet är att man kan ha svårt att nå upp till den. Med segern mot topplaget G2 i ryggen igår och en drömsemifinal mot klena Cloud9 så borde Navi verkligen kunna ha gott självförtroende och leverera igen tror jag.

Mapveto kommer också bli en enorm fördel Navi här vilket är den stora tungan på vågen för spelet enligt mig.

Cloud9 spelar varken Nuke eller Overpass men kommer bara kunna banna 1 av dessa kartorna. Båda dessa mapsen var det som Navi spelade igår när man lyckades slå tuffa G2 så det känns väldigt troligt att Navi väljer den mapen som Cloud9 inte bannar av Nuke och Overpass vilket ger en enorm fördel för Navi på den mapen. Igår var valet lite enklare för Cloud9 då man bannade Nuke eftersom det är en av NiPs bättre maps historiskt sett och man behövde inte riskera overpass för den spelar inte NiP heller.

Idag så är det omöjligt att veta hur Cloud9 kommer banna men hur dom än gör så kommer ju 1 map vara kvar när Navi ska välja och denna mapen kommer vara enorm fördel för Navi.

Navi bannar alltid Cache och kommer garanterat göra så denna gången också eftersom det är perfekt då Cache är en av Cloud9s bättre maps och man får bort ett av deras trumfkort.

Vad ska Cloud9 sedan välja? Man brukar gå för Train men det är den mapen som Navi har bäst vinstprocent på under senare tid då dom vinner 83.3% av matcherna på Train. Så det känns som ett dumt val. Cobblestone eller Inferno kanske blir valet för Cloud9 men även det är maps som Navi kan spela riktigt bra.

Så enkelt förklarat:

Navi kommer välja en map som Cloud9 aldrig spelar = stor fördel Navi

Cloud9 kommer tvingas välja en map där Navi är bra = ingen fördel Cloud9 alls


När sedan då Navi också är det bättre laget i grunden och känns rejält formtoppade nu så tror jag dom har mycket goda chanser att vinna denna matchen enkelt. Enklare semifinal än så här i en storturnering kan man inte få, bara kolla på den andra semifinalen där världsettan SK möter världstvåan FaZe.

Jag väljer att ta högre insats än normalt på -1.5 maps spelet då jag anser att mapsen som kommer spelas kommer vara enorm fördel för Navi och chanserna att dom vinner 2-0 är betydligt högre än oddsen indikerar. Skulle det gå till 3 maps så är det nog mer öppet på den tredje mapen än dom första 2.




Får se om jag fyller på med något från den andra semifinalen. Tycker oddsen på FaZe känns trevliga då man imponerade mer igår. Det är extremt jämnt mellan lagen och då är det ju ofta värde på underdogen. Blir det spel där så lägger jag in dom i tråden här lite senare!

Ha en fin lördag allesammans! :cheers:



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved