Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Expertrekar (https://www.sharps.se/forums/expertrekar/)
-   -   REK 2017-11-14 22:00 Intel Extreme Masters - Highest T-side win% (Counter Strike) (https://www.sharps.se/forums/expertrekar/30761-2017-11-14-22-00-intel-extreme-masters-highest-t-side-win-counter-strike/)

Lazlo 2017-11-14 17:13

2017-11-14 22:00 Intel Extreme Masters - Highest T-side win% (Counter Strike)
 
2017-11-14 22:00Counter StrikeIntel Extreme Masters vs Highest T-side win% 1 FT 9 5.000

Spel Nr1:


Intel Extreme Masters - Highest T-side win% = Cobblestone @ 6.50 (bet365) ... Insats: 9 Units


Motivering:


Nästa spel är ett riktigt superspel, dock är det 5 gånger pengarna så givetvis kommer det inte sitta 95% av gångerna men det sitter garanterat oftare än oddset indikerar.

På frågan om vilken karta som är den mest T-sidade i mappoolen så skulle nog dom allra flesta svara Cobblestone och det är därför jag reagerar på att oddsen är hela 5 gånger pengarna på att den kartan ska bli den mest T-sidade här.

Cache klassas som en av dom mest jämna kartorna i spelet just nu men ändå är oddset galna 1.59 på att Cache ska bli mest T-sidad.

Ser man till statistiken så är det på Cache och Cobblestone som lagen vinner flest T-rundor på, den ser ut enligt följande:

Cache = 50.8% vs. 49.2% till T's fördel
Cobblestone = 50.7% vs. 49.3% till T's fördel

En skillnad på 0.1% mellan dessa kartorna totalt enligt statistiken men skillnaden i odds är från 1.59 på Cache till 5.00 på Cobblestone vilket är helt galet.

Cobblestone har också en tendens att bli mer T-sidad på dessa högre nivåerna av spelet eftersom man kan göra många executions (set plays) på framförallt B-siten där man kan kasta tidiga och långa smokes som skärmar av CT försvaret och ger stor fördel till T. På lägre nivå så är lagen inte lika duktiga på dessa sakerna vilket gör att det blir mer chansspel som ofta gynnar CT-sidan som kan hålla sina fasta positioner.

Givetvis så tar man 5 gånger pengen på Coobblestone oavsett nivå då jag utan tvekan håller den kartan som den mest T-sidade utav dom 7 som finns med.

BOL! :cheers:

Philjay 2017-11-14 17:35

denna som finns till 6.5 x på bet365?

Lazlo 2017-11-14 17:36

Citat:

Ursprungligen postat av Philjay (Inlägg 551069)
denna som finns till 6.5 x på bet365?

Ja där ser man, det hade jag inte sett. Svårt att hitta alla specialspel på alla sajter när det inte finns någon oddsjämförelsesajt för denna typen av spel. Så stort tack för tipset! Bara langa in lite mer där då! :)

Lazlo 2017-11-14 17:44

Hos bet365 är oddsen dock mer relaterade till varandra än på pinnacle så det är mer rimliga skillnader odds där även om jag inte alls håller med om deras värdering.

Train, Nuke och Overpass förväntas vara CT sidade enligt oddsen hos bet365 och således inte T sidade.

Mirage och Cobblestone är i mitten av båda enligt oddsen.

Cache och Inferno förväntas vara T-sidade enligt oddsen.

ChippN 2017-11-14 17:51

Inte följt cs:go speciellt noga det senaste året men så vitt jag vet så är väl cobble den enda kartan som det generellt anses vara fördelaktig att spela på t-sidan på? Övriga saknar en favorit eller är ct-dominerade. Trodde t-vinst% på cobble var något högre än 50% men har som sagt inte följt spelet på ett tag. 5 och 6.5 för den delen låter väldigt högt även i mina öron.

Lazlo 2017-11-14 18:02

Där var oddset på pinnacle nerspelat till 3.22 men finns fortfarande till 6.50 hos bet365 då som är ett guldodds. Vi kan nog räkna med att det också spelas ner inom kort!

Lazlo 2017-11-14 18:09

Citat:

Ursprungligen postat av ChippN (Inlägg 551074)
Inte följt cs:go speciellt noga det senaste året men så vitt jag vet så är väl cobble den enda kartan som det generellt anses vara fördelaktig att spela på t-sidan på? Övriga saknar en favorit eller är ct-dominerade. Trodde t-vinst% på cobble var något högre än 50% men har som sagt inte följt spelet på ett tag. 5 och 6.5 för den delen låter väldigt högt även i mina öron.

Precis. Den generella uppfattningen är att Cobble är den klart mest T-sidade kartan av alla som finns och man skulle nog spontant känna att det borde vara mer än 50.7% vinst på T-sidan på den kartan.

Dock så är statistiken från precis alla gånger som kartan spelats på proffsnivå vilket är otroligt många, 4786 gånger för att vara exakt. När det som sagt blir på lite lägre nivåer så är ju i regel CT-sidan mycket enklare att spela för man behöver bara hålla sina positioner och försvara.

På toppnivå känns det helt klart som att vinstprocenten på Cobbles T-sida är betydligt högre än 50.7% och det här är ju en toppturnering så spelet känns riktigt starkt.

SK som är världsetta ligger t.ex. på 64.6% vinst på T-sidan av Cobble vilket är deras klart starkaste T-sida av alla maps.

Philjay 2017-11-14 21:19

snyggt, drämde in en tuss å hoppas på fin avkastning, tack för snyggt hittat odds!

Lazlo 2017-11-14 22:13

Efter 4 spelade kartor så har 2 varit Cobblestone.

Totalt har det spelats 71 rundor på dessa 2 Cobblestonematcherna och 46 av rundorna har vunnits av T-sidan vilket ger en vinstprocent på 64.79% så här inledningsvis.

Kan uppdatera resultaten här i tråden under turneringens gång om någon är intresserad av det!?



Övriga 2 kartor som spelats är:

Overpass där CT sidan vann med 15-12 = 44.4% vinst för T-sidan

Mirage där CT sidan vann med 14-11 = 44% vinst för T-sidan


Långt långt kvar och många matcher ska spelas men iaf en bra start!

Philjay 2017-11-14 22:25

aah nice Lazlo, tänkte precis fråga om det fanns ngn stats sida. men du får mer än gärna uppdatera här om du vill =)

Philjay 2017-11-14 22:28

Vet inte hur ditt unit-system fungerar i form av insats. men borde du inte ha ökat från 9 units till 10 (antar max) när du hittar oddset på 30% högre än det du först högg? Värde > allt :D

Lazlo 2017-11-14 22:55

Citat:

Ursprungligen postat av Philjay (Inlägg 551086)
aah nice Lazlo, tänkte precis fråga om det fanns ngn stats sida. men du får mer än gärna uppdatera här om du vill =)

Yes, det går att hitta på hltv men jag kan uppdatera här i tråden.


Citat:

Ursprungligen postat av Philjay (Inlägg 551087)
Vet inte hur ditt unit-system fungerar i form av insats. men borde du inte ha ökat från 9 units till 10 (antar max) när du hittar oddset på 30% högre än det du först högg? Värde > allt :D

Du har givetvis rätt att jag borde utökat från 9 till 10 units med det högre funna oddset men jag tänkte faktiskt inte på det.

Ska väl dock nämnas att unitssystemet inte säger så mycket om hur jag spelar på diverse sporter eller ligor då det varierar, framförallt när det kommer till e-sports där limitsen många gånger kan vara klena.

Jag la in en del på Pinnacle men fick inte in i närheten av mina vanliga 9 units där. Jag fyllde sedan på med mer när du tipsade om oddset på bet365.

Men självklart är det så att ett spel som jag värderar till 9 units @ 5.00 ska maxspelas till oddset 6.50.

Kanske dock var bra att det inte blev så ändå, finns ju folk som finner fel med att man lägger maxspel på e-sports också så det får duga med 9-units denna gången. :)

Philjay 2017-11-14 23:14

Mjo, e-sport eller mindre marknader i synnerhet har ju en stor påverkan på ens limits!

Nice, ser fram emot att följa bettet, ser att cache är över 75% nu

trance_error 2017-11-15 10:38

Har spelat CS sedan 1.3
Tidigare var det på Dust 2 som T hade bäst dominans av alla maps, nu har det precis kommit ny Dust 2 map, känns som det är 50% 50%.
Men håller med angående Cobble, fint odds.

Philjay 2017-11-15 12:20

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 551106)
Har spelat CS sedan 1.3
Tidigare var det på Dust 2 som T hade bäst dominans av alla maps, nu har det precis kommit ny Dust 2 map, känns som det är 50% 50%.
Men håller med angående Cobble, fint odds.

Dust 2 är inte med i turneringen om jag förstått det rätt?
men ja, 6.5 va nog ett par punkter för högt för att inte spela på iaf!
Kollade lite inatt, ny känsla att bara hålla på T under Cobble å på CT under alla andra matcher :gun_bandana:



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved