Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Expertrekar (https://www.sharps.se/forums/expertrekar/)
-   -   REK 2017-12-08 19:00 Misfits - Hellraisers (Counter Strike) (https://www.sharps.se/forums/expertrekar/30978-2017-12-08-19-00-misfits-hellraisers-counter-strike/)

Lazlo 2017-12-08 12:45

2017-12-08 19:00 Misfits - Hellraisers (Counter Strike)
 
2017-12-08 19:00Counter StrikeMisfits vs Hellraisers 1 FT 7 2.550

Spel Nr1+2:

Misfits vinner vs. Hellraisers @ 2.55 (pinnacle) ... Insats: 7 Units

Misfits -1.5 maps vs. Hellraisers @ 5.00 (bet365) ... Insats: 2 Units


Kort motivering:

OBS. Starttiden är preliminär då denna matchen kommer dra igång ca 30 minuter efter att den första kvartsfinalen är färdigspelad.

Även här en mycket jämn match men jag anser att värdet är riktigt bra på Misfits här.

Misfits är rankade 23:a i världen och Hellraisers är 22:a i världen så det kan inte bli mycket jämnare än så här.

Det är lite av en överraskning att båda dessa lagen gick vidare från gruppspelet och det kommer bli helt annan press nu när man ska spela inför publik.

Denna pressen är Misfits mer vana vid då man spelat tillsammans längre och man har också varit med i några större turneringar likt denna.

Hellraisers har gjort om nästan hela laget på senare tid och dom flesta av spelarna har aldrig varit med på den här nivån tidigare.

Vetoprocessen är ganska svårt att räkna ut här.

Hellraisers bör banna Nuke för den spelar man inte samtidigt som Misfits är ganska bra på den.

Misfits kan nästan banna vad som helst och det beror nog mest på vad dom anser sig passa sämst mot just Hellraisers, jag tror dom bannar Mirage.

Overpass är ett troligt pick av Misfits då man spelade den mycket under gruppspelet.

Hellraisers väljer säkert Inferno där man trivs.

Känns som båda lagen har en ganska bred mappool där man egentligen inte är dominanta på någon karta.

Jag tycker dock att Misfits har det stabilare spelet av dessa två vilket är väldigt viktigt under pressen på en stor scen som det blir idag inför publik.

Alldeles för höga odds på Misfits då jag anser att man borde vara favorit här även om det är väldigt jämnt. Oavsett är 2.55 på tok för högt och ett ganska nykomponerat Hellraisers ska aldrig vara så här stor favorit mot ett jämnbördigt lag med mer rutin.

BOL! :cheers:

trance_error 2017-12-08 12:56

HR har skickliga spelare, kanske blir svårt för Misfits är min känsla. Men men man har ju haft fel förr.

Lazlo 2017-12-08 14:28

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 553298)
HR har skickliga spelare, kanske blir svårt för Misfits är min känsla. Men men man har ju haft fel förr.

Båda lagen har skickliga spelare men Hellraisers färska blandning av spelare från lite alla möjliga ställen i världen har inte alls samma rutin eller erfarenhet av den här typen av stora matcher inför publik på en stor arena. Dom har heller inte spelat ihop speciellt länge vilket gör att det där intränade lagsamarbetet inte sitter så bra ännu och dom vet aldrig riktig vad ens lagkamrat kommer göra i en viss situation. Misfits har spelat tillsammans längre och har en stor efge gällande just detta.

Matchen känns på det stora hela jämn och således är allt värde på Misfits till höga odds enligt mig då jag håller dom som liten favorit.

Visst kan Hellraisers vinna men chanserna att dom gör det är betydligt mindre än oddsen indikerar tror jag!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved