Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-03-24, 01:34   #1
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

2018-03-24 16:00 Malmö FBC - IKSU (SSL)


2018-03-24 16:00SSLMalmö FBC vs IKSU -4.5 FT 5 1.850

Malmö FBC - IKSU -4,5 @ 1.85 (Coolbet), insats 5 units (ca 2.5%)

Dags för andra matchen i kvartsfinalserien mellan Malmö och IKSU. Detta är en match som bara kan sluta på ett sätt (låt mig inte få äta upp hatten nu tack) för det är klasskillnad rakt igenom! Malmö gjorde sin tredje säsong i damernas SSL och tog sig för andra året i rad till slutspel som åttonde och sista lag med 33 poäng, precis före lagen under.

Det i sig är en stark bedrift tycker jag att de lyckades etablera sig där och redan andra säsongen ta sig till kvartsfinal! Väl där fick de möta just IKSU och det blev förlust hemma med 1-8 i första matchen och därefter i de båda mötena i Umeå blev det 8-2 samt 10-6 och förlust med 3-0 och respass direkt. Ingen överraskning precis.

Årets säsong upprepade sig relativt lika, med den skillnad att IKSU inte vann grundserien överlägset utan kom tvåa. Men kommer det göra någon skillnad? Nej, det är topplagen som är jämnare, inte Malmö som blivit bättre. Speciellt inte när de ska kampa mot topplagen!

Malmö har mött IKSU totalt tio gånger och det är föga överraskande 10-0 till IKSU. Minsta segermarginalen har varit med fyra bollar, förra årets ena kvartsfinal. Annars är det fem matcher som slutat med fem måls skillnad, en med sex mål, en med sju mål och två matcher med nio måls marginal. Så varför ska inte IKSU fortsätta på den inslagna vägen?

Visst, Malmö har hemma nu men i de fyra mötena tidigare är det 7-33 i målskillnad, ett snitt på 1.75-8.25, en skillnad på 6.5 mål. Nej, detta är inte en 50/50 som Coolbet menar. Även om Malmö vill tänka försvar och de har faktiskt varit med i början av flera matcher inbördes men förr eller senare så visar det sig vilka som både är bäst fysiskt men framför allt mentalt tror jag! Vinnare vs icke vinnare!

Faran ligger väl i att IKSU inte maler på och kanske nöjer sig med en knapp seger men jag tror Malmö faller mentalt och det ändå gynnar IKSU som självklart inte kommer sluta göra mål.

Senaste matchen var det förvisso många PP mål där det blev 12-3 till umeålaget. Men det var enkla mål överlag. Snabba pass mot ett förvirrat och stillastående Malmö. Jag tvivlar att de fått ordning på särskilt mycket och självklart spelar vi till 1.85 vilket betyder en brytpunkt på 54%.

Jag tycker statistiken talar sitt klara språk men klasskillnaden mellan lagen gör att fem mål är vardagsmat om IKSU måste prestera. Sen är det ju klart att vinner de bara med 3-7 så var det på målsnöret det föll och de där 40% lyckades vinna mot våra 60% som jag vill ha det till. Men jag vill ha marginal och spelar så klart inte ner till 1.67 i odds men nog ska vi spela allt över 1.80 tycker jag. Håller dock ner insatsen till medel.

Har dock ej själv spelat det ovan, då jag ej har Coolbet men rekar det ändå och hoppas fler bolag kommer med samma odds! Jag ger er dock reken ändå för det är ett bra odds tycker jag!

För den som istället vill värdera själv finns det -3,5 till 1.48 hos flera bolag och det borde också vara värde, men det är för lågt odds för mig generellt!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-24, 16:45   #2
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

VINST! "Jinxar" den här nu för efter halva sista perioden gjorde IKSU 8-0 och det är klasskillnad mellan lagen. Enkelt efteråt men borde haft högre insats och även haft än mer värde i beräkningen, men ibland blir jag lite feg tror jag. Ser spöken trots att de inte finns! Ingen slump att samtliga resultat varit som de varit sen Malmö äntrade SSL. Det satt enkelt iaf - om nu inte Malmö gör fyra snabba på nio minuter...
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td