Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Expertrekar (https://www.sharps.se/forums/expertrekar/)
-   -   REK 2018-04-04 19:00 Linköping IBK - IBF Falun (SSL) (https://www.sharps.se/forums/expertrekar/32067-2018-04-04-19-00-linkoeping-ibk-ibf-falun-ssl/)

AmaerildeRimfrost 2018-04-04 15:56

2018-04-04 19:00 Linköping IBK - IBF Falun (SSL)
 
2018-04-04 19:00SSLLinköping IBK vs IBF Falun 1 FT 5 2.810

Linköping IBK - IBF Falun @ 2.81 (Leonbets), insats 5 units (ca 2.5%)

Mot allt normalt förnuft väljer jag att spela hemmalaget till hyfsat trevliga 2.81 i odds. Så över 36% av matcherna behöver Linköping vinna. Var ett tag inne på att spela ah+0 istället men känslan säger att det inte blir en match där det oavgjorda känns så troligt.

Den största anledningen varför jag väljer hemmalaget är för att de vann första semifinalmötet borta mot Falun och hade ledning med 8-2 i början av andra perioden. Nu tillhör absolut inte det normalfallet och matchen slutade 5-9 efter en liten upphämtning av "de rosa". Men jag tror det är fördel Linköping i det mentala och jag smider medan järnet är varmt. Laget är också enligt mig ett av de bättre på att kriga och det är viktigt när vi pratar hjärta.

Att Falun är det bättre laget är nog de flesta överens om men oddsen är inte alls attraktiva på bortalaget - just pga ovissheten var matchserien tar vägen. Det är nog fullt möjligt att Falun spelar final även om de förlorar ikväll men jag hoppas de inte redan nu hittar låset bakåt och utjämnar matchserien.

Statistiken pekar åt alla möjliga håll men det som känns mest intressant att nämna är att Falun vann nio av sina 16 bortamatcher i grundserien medan Linköping segrade i tio av sina lika många hemmatcher. Inbördes möten så vann Linköping i höstas med 8-5 medan Falun vann sin hemmamatch i sista omgången med 7-3. Nu i slutspelet tog som nämnt ovan Linköping segern på bortaplan. Lite längre tillbaka är det fördel Falun men yesterdays news är inte det jag fokuserar mest på nu - utan ett momentum.

Övrigt säger känslan mycket mål men jag väljer att avstå spel på det, då jag inte alls har mycket statistik med mig i bagaget som styrker att oddset skulle vara fördelaktigt.

Till sist tycker jag att Falun hade större problem (trots 4-0 i matcher) med Dalen i sin kvartsfinalserie än vad Linköping hade mot Växjö i sin och det tycker jag också talar för att "formtoppen" är hos laget från Östergötland mer än hos dalmasarna.

Det är ett stort spann i sannolikheten för att det ska inträffa och med marginaler och allt skulle jag spela det ner till 2.50-2.70 någonstans. Dags det vänder nu för mina röda siffror som tog över den fina gröna streaken.

AmaerildeRimfrost 2018-04-04 21:23

FÖRLUST! Nu hamnar jag fel på allt och det börjar ju bli irriterande de lux. Känslan nu är ju att Falun tar tre raka till när de väl tog den här vinsten. Men det återstår att se, spännande ska det bli åtminstone!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved