Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Expertrekar (https://www.sharps.se/forums/expertrekar/)
-   -   REK 2018-04-07 18:30 Manchester City - Manchester United (Premier League) (https://www.sharps.se/forums/expertrekar/32075-2018-04-07-18-30-manchester-city-manchester-united-premier-league/)

AmaerildeRimfrost 2018-04-04 20:53

2018-04-07 18:30 Manchester City - Manchester United (Premier League)
 
2018-04-07 18:30Premier LeagueManchester City vs Manchester United 1 FT 8 2.000

Manchester City - Manchester United @ 2.00 (Marsbet), insats 8 units (ca 4%)

Har tidigt varit inne på att det här kan vara ett bra spel samt även en eventuell spik på Stryktipset om inte strecken drar iväg helt och hållet. Vad passar då inte bättre än att Liverpool i första halvlek kör över City? Oddset har nämligen höjts från runt 1.85 vilket jag bara synar utan att tveka.

Klart att det är lite oroväckande att det rasar helt bara några dagar före derbyt i Manchester. Men jag tycker inte det motiverar denna oddshöjning och jag tror det kommer vända ner snart igen när folk förstår vilken sida värdet ligger på - och övrigt spel så klart.

Ikväll mot Liverpool (borta) så saknades Aguero och det lutar åt att han ska spela till helgen verkar det som. Det är ju i så fall en enorm tillgång men frånvaron av skada så vet vi ändå inte hur formen är eller hur mycket han går in i dueller etc. Oavsett har de ett så stabilt lag att trots att det är ettan mot tvåan i ligan så är City på nästan alla sätt laget som ska vinna.

Dels tror jag det kan tagga spelarna extra mycket att avgöra ligan hemma mot just United som inte ens teoretiskt kan plocka in försprånget i så fall. Sen vet jag ju att när man måste vinna kan saker låsa sig och även i stunder som denna när de egentligen inte måste vinna men det vore "coolt" att avgöra ligan just här och nu.

Statistiskt så är ju City nästan oslagbara hemma. Det är idel segrar i ligan förutom i premiärmatchen mot Everton som slutade 1-1. Annars är det 50-9 i målskillnad på övriga matcher när det avgjorts på Etihad Stadium. Stabilt är väl bara förnamnet.

Vi ska dock inte glömma att United inte är en strykpojke och deras största tillgång är väl att Zlatan inte längre finns i klubben. På bortaplan har United åtta segrar, tre oavgjorda samt fyra förluster. 0-0 mot Liverpool och seger med 3-1 mot Arsenal är ändå imponerande även om en förlust på St James' Park mot Newcastle inte är lika imponerande.

Inbördes är det dock inget som styrker oddset 2.00 på City. I de fem senaste så har City två vinster, sen två oavgjorda medan United vunnit en. När City haft hemma är de fem senaste två segrar var, samt en mållös match. Men det här är inget jag tycker vi ska värdera för mycket utan det är här och nu som gäller klart mer.

Jag går in med en rätt hög insats och allt över 1.90 åtminstone har värde. Sög länge på den redan vid 1.85 men nu måste jag hoppa på tåget. Även om den fortsätter upp är det inte många punkter och jag tror mycket väl den kan vara på 1.90 på lördag kväll!

patrik_g 2018-04-07 19:30

Säger WOW vilken vändning av Unitedi andra halvlek. Vända 2-0 till vinst med 2-3 borta mot City är inte det lättaste. City spelarna får vänta på att fira. Vilken vecka City haft 2 förluster & 2-6 i målskillnad. Pogba gjorde nog säsogens bästa insats. Var på tiden att han vaknade. Sen skulle så klart City haft en straff vid 3-2.

Hade själv spel på City idag. Något som inte stämmer i Peps bygge just nu.

AmaerildeRimfrost 2018-04-07 19:35

FÖRLUST! 2-0 efter en halvtimmes spel och vad gäller målchanser var det 9-0 i halvtid för City. Oddsen på United var runt 120 gånger och City hade över 96% chans att vinna matchen. Resten är egentligen både historia och en censurerad &¤&¤# :D Konkret så hade United en bra kvart i andra halvlek som lyckades slakta mitt spel. Men formen är verkligen så här nu. Känns som City kunde lett med 4-0 och fem minuter kvar så hade något mirakel hänt. Usch!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved