Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Expertrekar (https://www.sharps.se/forums/expertrekar/)
-   -   REK 2018-05-13 15:00 Djurgårdens IF - Dalkurd FF (Allsvenskan) (https://www.sharps.se/forums/expertrekar/32548-2018-05-13-15-00-djurgardens-if-dalkurd-ff-allsvenskan/)

AmaerildeRimfrost 2018-05-12 01:36

2018-05-13 15:00 Djurgårdens IF - Dalkurd FF (Allsvenskan)
 
2018-05-13 15:00AllsvenskanDjurgårdens IF vs Dalkurd FF 1 FT 8 1.800
Bethard
Djurgården - Dalkurd @ 1.80 (Bethard), insats 8 units (ca 4%)

Jag kan inte blunda för att oddset gått upp från runt 1.50 när det släpptes kring den 4 maj och nu är uppe på nivåer där brytpunkten ligger på låga 55.5% medan det vid runt 1.50 i odds krävs över 66.5% vinster. Jag kliver in här med känsla och förnuft kopplat samman.

Djurgården
De har ju inlett lite knackigt och nog borde de ligga högre upp i tabellen men ett oavgjort hemma mot Trelleborg och en förlust med 1-0 borta mot Brommapojkarna gör att de endast fått ihop åtta poäng. Men förlusterna borta mot AIK och Malmö är inte mycket att säga till om i grunden, framför allt inte AIK. Men även Hammarbyförlusten hemma är ju lite spökvarning så det har varit tufft motstånd helt klart.

Nu kommer de med en vinst i Svenska Cupen och så klart kan det ge en negativ reaktion och det har enbart varit två "vilodagar" mellan. Jag läser det dock som att det i det här fallet enbart gagnar Djurgården som vet att de kan vinna - och de spelade faktiskt bra fotboll dessutom - även om motståndet var Malmö som upplever en rejäl svacka.

De har ett material som är överlägset Dalkurd i grunden och i normalfallet skulle de här oddsen vara helt okej faktiskt. Nu är de riktigt bra!

Dalkurd
Laget inledde friskt och de var förhandstippade att hamna strax under mitten. Men när nykomlingar inleder starkt och sen börjar falla finns det oftast inget som får fallet att stanna upp - de hade behövt en fallskärm nu. Skillnaden mot t ex Brommapojkarna som inledde uselt med mycket insläppta är att de jobbar frenetiskt för att hålla ner siffrorna och till sist kommer de lyckas och nå de där lite "turliga" vinsterna.

Dalkurd går åt rakt motsatt håll dessvärre och borta är de inte starka för fem öre. Fyra matcher och fyra förluster med en målskillnad på 2-9. Visserligen mot helt okej motstånd men även en förlust hemma mot bortasvaga Kalmar med 2-1 gör att de kommer få en tuff vår och jag gillar att smida medans järnet är varmt - men här är det snarare motståndet som är iskallt och trenden pekar inte uppåt.

Summering och övrigt
Djurgården spelade ju 8-4-3 hemma i förra årets Allsvenska och då var det lag som Malmö, AIK och Sirius som lyckades vinna, där de sistnämnda inledde hur starkt som helst och var med i absoluta toppen hela våren (då de slog DIF). De oavgjorda kom mot slutet av serien i bl a tre raka mot Hammarby, Häcken och Jönköping. Kan ju ses som dåligt mot Jönköping men de förlorade faktiskt färre borta än de vann och spelade oavgjort (sju mot åtta).

Jag kanske är tokig nu men nog sjutton tycker jag brytpunkten borde gå på runt 60%, dvs 1.65 i odds och inte som nu med en brytpunkt på runt 55%. Men teorin att finalguldet ska stärka laget behöver väl stämma då men oavsett ser jag inget negativt i oddset här. Dalkurd är Dalkurd och nu kommer hissen snart tappa fästet helt och det är en tidsfråga innan de är i Superettan igen. Med marginal och felaktiga slutsatser så är det ändå spelbart till 1.80 minst men 1.70 är det ingen fara med påstår jag och 1.65 är mer troligt. Samtidigt är det svårt att slå marknaden så här stort men det här känns helt korrekt!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved