Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Expertrekar (https://www.sharps.se/forums/expertrekar/)
-   -   REK 2018-05-13 15:34 Husse Boko (Charlottenlund (V75-4)) (https://www.sharps.se/forums/expertrekar/32569-2018-05-13-15-34-husse-boko-charlottenlund-v75-4-a/)

AmaerildeRimfrost 2018-05-13 10:18

2018-05-13 15:34 Husse Boko (Charlottenlund (V75-4))
 
2018-05-13 15:34Charlottenlund (V75-4)Husse Boko 1 VINNARE 4 17.500
Unibet
Husse Boko, vinnarspel @ 17.50 (Unibet), insats 4 units (ca 2%)

Det här är ett spel jag måste syna då oddset är väldigt lockande. Visst är det mycket som inte är optimalt för att tro på kanonchans men i förhållande till oddset så måste det vara mycket mer minus tycker jag.

Vad talar för en vinst?
Det är en häst som följt med på 12.1 över lång distans till en tredjeplats i Svenskt Trav-Kriterium i höstas, dock från spår 1. Hästen har bl a via det loppet sprungit in mest pengar i dagens startfält, nämligen över 1.5 miljoner. Det är även den hästen som har tjänat näst mest i startfältet per start, och det är bara andrahandsfavoriten Tsunami Diamant som kan matcha det då det är 220K mot 158K.

Husse Boko har på sina 10 starter hittills vunnit fem lopp, varit tvåa två gånger samt tre en gång så den vet hur man placerar sig i toppen. Den är även travsäker då det bara blivit en galopp och det var i enda loppet som tvååring för nästan två år sen.

Joakim Lövgren som är både kusk och tränare vet hur man ser till så hästarna är redo att vinna direkt efter vila. Det såg vi med Racing Mange på Jägersro senast bl a.

Varför är oddset så högt då?
Spåret är ju första bidragande orsaken, då det är nr 12 och det är sämsta tänkbara här då motståndet är bra. Favoriten har spår 4 och kan nog få bestämma i täten och att vinna bakifrån eller från dödens (tveksamt om Lövgren kör där) kommer så klart bli tufft.

Andrahandsfavoriten är ju Tsunami Diamant från spår 7 och har som skrivits ovan mycket pengar på sig också och har 5-2-0 på sina sju starter vilket är fantastiskt.

Det har varit lång vila och den gör årsdebut vilket vi måste ha respekt för.

Summerat
De två förhandsfavoriterna borde göra upp om det här och antagligen vinner Björn Goop med Portland relativt enkelt men loppen ska köras och det kan hända mycket. En galopp hit eller dit och hästarna kan ha en sämre dag etc.

Hur Lövgren ska vinna kan jag inte räkna ut men det får kusken själv bestämma så länge den lyckas komma först i mål. Jag gissar på ett snällt lopp och eventuellt invändigt, men med lucka och stark avslutning är inget omöjligt.

Jag tror även Robin Bakker som kör andrahandsfavoriten inte tänker ge bort loppet till Portland. Kan detta möjligen bjuda in Husse Boko?

Oddset är oavsett för högt när vi pratar om hästar som har den kapaciteten som nr 12 Husse Boko besitter. Svårt sia om exakt vinstchans men nog skulle jag spelat ner till runt 12.00 tror jag.

Jag går in med hyfsat hög insats trots låg sannolikhet då jag ändå tycker vi måste syna med några dinarer när oddset är så högt och hästen har sådan kapacitet.

Jobba nu Lövgren och visa att vinterträningen utvecklat hästen flera nivåer! Knäpp de övriga på näsan!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved