Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Expertrekar (https://www.sharps.se/forums/expertrekar/)
-   -   REK 2018-07-06 20:00 Brasilien - Belgien (World Cup) (https://www.sharps.se/forums/expertrekar/33047-2018-07-06-20-00-brasilien-belgien-world-cup/)

AmaerildeRimfrost 2018-07-05 17:09

2018-07-06 20:00 Brasilien - Belgien (World Cup)
 
2018-07-06 20:00World CupBrasilien vs Belgien 1 FT 6 2.170

Brasilien - Belgien @ 2.17 (Pinnacle), insats 6 units (ca 3%)

Jag har sugit och värderat ett tag nu och det fick till sist bli ett spel då det finns mycket som talar för att det här bör vara över 50% chans för Brasilien. Jag håller dock ner insatsen mest för att Brasilien inte heller fullt ut imponerat men jag väljer spelet på grunderna.

Visst har Belgien bra spelare på ett flertal positioner och enligt många är det ett världslag men jag menar att traditionen har en mycket större inverkan än vad folk tror. Vidare så är Belgien faktiskt överreklamerade. Som lag är de inte lika bra som folk i allmänhet vill ha det till.

Belgien hade det lättaste gruppspelet av alla lag och tog sig pliktskyldigt till en åttondelsfinal. Vinsten mot England betyder ingenting då bägge lagen helst ville förlora. Sen möter man Japan där allt utom en enkel seger var en skräll i sig. Japan hade dock gjort det bra hittills under turneringen och haft en tuffare grupp men tog sig vidare på ett bananskal. Sen bjuder Japan upp till bra kamp i åttondelsfinalen, framför allt i början av andra halvlek där de var bättre laget. Belgien lyckades via mycket tur och en del skicklighet ta sig vidare trots allt efter en fenomenal vändning. Tror dock det mesta satt i huvudet här och Japan fick vika ner sig.

Nu kommer Brasilien stå på andra sidan som hittills har 7-1 i målskillnad i jämförelse med Belgiens 12-5. Ett Brasilien som inte har gått för fullt riktigt utan hankat sig fram och vunnit pliktskyldigt även om Costa Rica gjorde en bragdmatch men likväl föll på övertid. Mot Schweiz i inledningsmatchen blev det bara 1-1 men i avslutningsmatchen säkra 2-0 mot Serbien.

Jämför vi Belgiens motståndare, Panama, Tunisien och Japan (England räknas inte med pga vad matchen betydde) mot de som Brasilien haft, Schweiz, Costa Rica, Serbien och Mexiko ser vi enkelt vilka som haft den tuffaste vägen.

Ju mer jag funderat på det tror jag dessutom det kan bli en seger med flera mål för Brasilien som har ett riktigt bra lag och som dessutom levererar. Så vill man höja oddset gör man det. Även överspelet tror jag kan vara intressant här men det matchar inte värdet som vi får på Brasilien.

Drygt 46% behöver Brasilien vinna för att ha värde här men jag tror de vinner över 50% av dessa matcher. Det är möjligt att även en högre insats här kan vara korrekt, just då det inträffar relativt ofta. Spelbart ner till dubbla pengarna anser jag. Traditionens makt kommer hålla i sig och Belgien kommer "underprestera" igen.

Galeocerdo cuvier 2018-07-05 22:04

Brasilien finns till 2.55 hos Betfinal, för den som är intresserad. (Maxinsats är £200, ca. 2300 SEK).

AmaerildeRimfrost 2018-07-05 22:20

Citat:

Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier (Inlägg 575933)
Brasilien finns till 2.55 hos Betfinal, för den som är intresserad. (Maxinsats är £200, ca. 2300 SEK).

Det är ett grymt bra odds!

AmaerildeRimfrost 2018-07-06 20:51

Usch vad fel jag hamnade här! Överspelet hade känts mycket bättre. Möjligen skulle jag vägt att Belgien haft en enklare väg fram och mindre slitna spelare. Möjligen att det spelar in. Nej, usch uselt uselt!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved