Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Expertrekar (https://www.sharps.se/forums/expertrekar/)
-   -   REK 2018-08-06 19:00 GIF Sundsvall - IFK Norrköping (Allsvenskan) (https://www.sharps.se/forums/expertrekar/33297-2018-08-06-19-00-gif-sundsvall-ifk-norrkoeping-allsvenskan/)

AmaerildeRimfrost 2018-08-06 14:14

2018-08-06 19:00 GIF Sundsvall - IFK Norrköping (Allsvenskan)
 
2018-08-06 19:00AllsvenskanGIF Sundsvall vs IFK Norrköping +0 FT 7 3.400
Unibet
GIF Sundsvall +0 - IFK Norrköping @ 3.40 (Unibet), insats 7 units (ca 3.5%)

Här väljer jag Sundsvall som jag tycker har fått ett alldeles för högt odds till sist. 3.40 med push på det oavgjorda måste jag bara plocka.

Sundvall mötte Djurgården borta senast och fick då med sig 1-1. Spelet såg kontrollerat ut och de saknade inte farligheter men ju längre matchen led mot slutet så var det mer en poäng som var i fokus än att gå för en seger. När de väl hamnat i underläge så började de åter spela fotboll och när de väl gör det syns det vilka kvalitéer de har i sitt passningsspel som kan öppna upp de flesta försvar hos motståndarna.

Nu är det hemmaplan och här tror jag man kommer kriga på även mot slutet vid ett oavgjort resultat. Klart det kan straffa sig lite bakåt men de spelar på ett förnuftigt sätt så det är inte full fart framåt där motståndarna kan få riktigt bra kontringar.

Sundsvalls spel har faktiskt sett bra ut hela säsongen även om de tidigt hade en lite för bra tabellplacering, men det var just eftersom de hade klart fler hemmamatcher och det är där de är som starkast.

Hittills i år har de spelat åtta stycken uppe i Norrland och har ett facit på 4-2-2 (12-7). Förlusterna har kommit senast mot AIK på övertid där siffrorna skrevs till 0-1 samt var det mot Östersund med siffrorna 2-3. Visst, de har inte sprungit på och segrat mot de bästa lagen ännu på hemmaplan men det är ju därför vi får ett så bra odds här.

Inbördes ser det heller inte så smickrande ut och vi måste tillbaka ända till 2009 och Superettan innan vi hittar en seger för Sundsvall. Därefter elva raka matcher men på slutet är de bättre siffermässigt. Förra säsongen blev det 0-0 borta och 2-2 hemma samt har de förlorat bortamötet i våras med 1-0. Dags att vända det här nu helt enkelt!

Sundsvall har ett bättre spel än tabellplaceringen avslöjar och vid en seger här avancerar de upp och förbi Malmö som ligger på sjätteplats.

Jag tycker Sundsvall max ska ha ett odds runt 2.75 här alltså. Så värdet är bra och en relativt hög insats rekommenderas. För den lite fegare som även vill ha vinst på det oavgjorda finns 2.16 på 1x i matchen eller ah +0,5.

BOL! :cheers:

martinsson 2018-08-06 14:47

Vet inte om du missat det, men Ciercoles och Batanero är avstängda. Väldigt stora avbräck som bör motivera det rätt så låga oddset på Norrköping.

AmaerildeRimfrost 2018-08-06 15:14

Citat:

Ursprungligen postat av martinsson (Inlägg 579090)
Vet inte om du missat det, men Ciercoles och Batanero är avstängda. Väldigt stora avbräck som bör motivera det rätt så låga oddset på Norrköping.

Oftast väger jag in det väldigt lite då jag menar att marknaden är benägen att överdimensionera sådana saker. Sen kan jag säkert missa vikten av en del av dessa skador/avstängningar eller andra saker som påverkar. Men överlag låter jag ofta udda vara jämnt då spelare som kommer in har mer energi etc. Nu finns det ju inga linjer som är konstanta så klart men enligt mig så svänger marknaden för mycket på sådant här. Men det är mitt synsätt på det hela.

Gött att du lyfter det åtminstone! Det tål åtminstone att debatteras.

I övrigt såg jag att jag missat att lägga till +0 i "textrubriken".

AmaerildeRimfrost 2018-08-06 19:09

Sundsvalls två innermittfältare verkar ha varit viktigare än jag vägde in. Oavsett om det är det här det beror på så känns det ängsligt och passivt i laget. Möjligen sitter det mentalt att de inte vågar lika mycket nu för så här dåliga har jag inte sett Sundsvall innan. Ser tufft ut att få en push nu ens.

Kan varit en miss av mig även om jag inte ska såga det enbart pga utfallet men just att bägge innermittarna var borta så... blir att värdera om detta sen!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved