Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Expertrekar (https://www.sharps.se/forums/expertrekar/)
-   -   REK 2018-10-31 19:00 IF Brommapojkarna - IFK Norrköping (Allsvenskan) (https://www.sharps.se/forums/expertrekar/34074-2018-10-31-19-00-if-brommapojkarna-ifk-norrkoeping-allsvenskan/)

AmaerildeRimfrost 2018-10-29 12:13

2018-10-31 19:00 IF Brommapojkarna - IFK Norrköping (Allsvenskan)
 
2018-10-31 19:00AllsvenskanIF Brommapojkarna vs IFK Norrköping UNDER U 3 FT 7 1.900
Bet365
Brommapojkarna - Norrköping U 3 @ 1.90 (Bet365), insats 7 units (ca 3.5%)

Oerhört intressant match som svänger mycket beroende på vilken statistik man väljer att väga tyngst kontra form och övrigt. Jag väljer underspelet av flera anledningar här. Dels är det viktigaste värdet så klart men jag tror i blir hjälpta i att Brommapojkarna är urusla och att folk både förväntar sig och älskar att spela över. Men vi ska veta att det måste hända en hel del för att det ska upp i fyra mål här.

Börjar vi med det statistiska för Norrköping på bortaplan den här säsongen i Allsvenskan så är det endast i en match det gått över linan och det var borta mot AIK, mot all logik! Då slutade det 3-3, annars är det i tre matcher som det blivit push. I hela åtta matcher har det slutat med exakt två mål och en nådde endast upp till ett enkelt mål. Så övervägande delen av Norrköpings matcher borta har gått under tre mål. I procent räknat 64.3 stycken vilket omvandlat till ett odds borde vara 1.55, om vi inte fått push på oavgjort. Så än lägre i realiteten. Men nu är det ju även ett motståndarlag som är med i leken.

Brommapojkarna har på sina tretton hemmamatcher lyckats gå under linan hela sju gånger vilket är imponerande då man snabbt ser målrika matcher med laget, men det är mest borta de släppt in alldeles för mycket mål. Endast tre matcher har gått över linan för Brommapojkarna hemma och jag tycker det känns väldigt tryggt även om kommande utfall så klart kan vara helt annorlunda, då det är en del slump involverat i när första mål kommer etc.

Men matchen är viktig för bägge lagen då Brommapojkarna vill knipa varje poäng de kan för att gå förbi Dalkurd som just nu har den åtråvärda kvalplatsen, på målskillnad. Norrköping kämpar för att äta in både målskillnad men framför allt poäng på AIK. Åtminstone vill de säkra upp andraplatsen i tabellen. Segern och tre poäng är det viktiga här och borta kommer de antagligen spela kontrollerat och jag hoppas Brommapojkarna kan orka hålla i hela vägen till 90 minuter även vid underläge. Det kan lätt se uppgivet ut i det laget när det väl går dem emot.

Jag litar på statistiken här i kombination med att matchen betyder en del och det defensiva borde ha fokus. Spelbart ner till 1.80 vilket har en brytpunkt på 55.5% medan oddset vi får har en brytpunkt på 52.6%. Tänk på att det är push på tre mål, vilket gör att nog ska det här sitta! Jobba statistiken! BOL! :cheers:



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved