Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Fantasy Sports (https://www.sharps.se/forums/fantasy-sports/)
-   -   Premier League Fantasy Draft! (https://www.sharps.se/forums/fantasy-sports/36550-premier-league-fantasy-draft/)

AmaerildeRimfrost 2019-07-26 10:10

Premier League Fantasy Draft!
 
Observera att det här är en Draftliga! Det betyder att antalet platser är begränsade samt att ingen spelare kan ha samma spelare som någon annan!

Jag körde en sådan här med fyra vänner förra säsongen och det var väldigt uppskattat! Så av den anledningen kör jag en ny liga i år. Möjligen ändrar jag lite på upplägget beroende på hur många som vill vara med. Men det kan bli någon form av "slutspel" där det blir en ny draft efter halva säsongen med de som lyckats bäst i respektive grupp. Ifall det blir många anmälda dvs.

Upplägget är inte helt klart men redan nu kan de som är intresserade visa sitt intresse här så jag vet på ett ungefär hur läget ser ut. Ligan startar om exakt två veckor så det finns gott om tid för det hela.

Vilken tidpunkt som draften sker är inte heller klart ännu men ska försöka ha alla detaljer klara i mitten av nästa vecka.

Vi kommer köra max åtta personer i en grupp. Åtminstone ser det ut så nu för att det ska finnas hyfsat vettiga spelare att välja mellan. Vi var fem förra året och det var rätt lagom på något sätt. Blir vi fler än åtta så ska jag försöka hitta ett sätt att köra två grupper. Hur vet jag inte ännu men det är också klart i mitten av nästa vecka.

Förra säsongen körde vi med fyra etapper där vinnaren fick en mindre summa samt att den som stod som slutsegrare sen tog hem en "större" summa. Det blir något liknande den här säsongen.

Min tanke är att köra 500 kronor per person så att det betyder lite förutom själva äran.

Hur ser intresset ut för att hänga på? Finns det några tankar, förslag eller idéer på något speciellt? Upp med allt i tråden så kör vi igång sen!

Inlägget uppdateras efter hand som beslut tas!

AmaerildeRimfrost 2019-08-03 20:14

Högt intresse :D

Hahaha, får se vad som sker helt enkelt :D

viking90 2019-08-03 20:40

Aldrig testat draft innan, kanske kan vara skoj :)

AmaerildeRimfrost 2019-08-04 01:08

Citat:

Ursprungligen postat av viking90 (Inlägg 631403)
Aldrig testat draft innan, kanske kan vara skoj :)

En spelare kan ju bara vara i ett lag, det är fria byten varje omgång men den som ligger sist väljer först, och efter alla har valt så är resterande spelare fria...

Man börjar med en lottning där alla väljer sina spelare i en viss ordning och den som väljer sist i runda ett väljer först i runda två och så vänder det så hela tiden...

:D Jag tröttnar iaf alltid på vanlig fantasy.. där man ska ha en kapten etc... här är det verkligen spelare mot spelare.. gör mina spelare bra ifrån sig så får inte alla andra också poäng här och där :D



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved