Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Feedback & Frågor (https://www.sharps.se/forums/feedback-fragor/)
-   -   EM-tävling på Sharps i sommar? När Var Hur? (https://www.sharps.se/forums/feedback-fragor/11688-em-taevling-pa-sharps-i-sommar-naer-var-hur/)

RobinD 2012-05-29 08:31

Citat:

Ursprungligen postat av fireas (Inlägg 187579)
Undrar varför det var netto i förra tävlingen? Dels så kan ju den med 5 kr insats ha mycket bättre ROI och hitrate medans den som bettar med 500 kommer att ha en fördel (dock också lite nackdelar med förlust).

Sedan var det problem jag mest tänkte på att folk kan ju ljuga? 50kr spelaren kan skriva 500 i sheetet? Eller måste man kanske bevisa sina spel (mkt jobb dock)?

Låsta spel innan spelstopp är svåra att manipulera.

fireas 2012-05-29 08:39

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 187581)
Låsta spel innan spelstopp är svåra att manipulera.

Jag menade mer om t.ex jag satsar 50 kr på ett spel (i verkligheten) men låser mitt spel i sheetet med 500:-.

Då kommer ens netto vara högre än den egentligen är om man nu har gröna siffror.

Jag undrar helt enkelt bara varför man valt netto ist. för ROI, ren nyfikenhet

Rehn108 2012-05-29 08:58

Citat:

Ursprungligen postat av fireas (Inlägg 187583)
Jag menade mer om t.ex jag satsar 50 kr på ett spel (i verkligheten) men låser mitt spel i sheetet med 500:-.

Då kommer ens netto vara högre än den egentligen är om man nu har gröna siffror.

Jag undrar helt enkelt bara varför man valt netto ist. för ROI, ren nyfikenhet

Vad jag läste så spelade det ingen roll om du spelade det i verkligheten. Eftersom du kan skriva in låtsassummor blir det ju bra om alla har samma förutsättningar, med max 500 kr på ett spel. Men resten av din fråga får någon annan svara på...

fireas 2012-05-29 10:56

Citat:

Ursprungligen postat av Rehn108 (Inlägg 187584)
Vad jag läste så spelade det ingen roll om du spelade det i verkligheten. Eftersom du kan skriva in låtsassummor blir det ju bra om alla har samma förutsättningar, med max 500 kr på ett spel. Men resten av din fråga får någon annan svara på...

Förstår vad du menar men då hade jag tyckt att det hade varit bättre om alla bara körde :

1-5u (inga summor alltså)

Där har alla samma förutsättningar och man kan jämföra rakt av.

EDIT:

När jag tryckte på Posta Snabbsvar så förstod jag vad RobinD, Rehn108 och resten menade.

Det är ju i princip ett 1-5u system (där 5u = 500).

Sorry, tar tillbaka allt jag sa hehe

forbannat 2012-05-29 11:41

Citat:

Ursprungligen postat av fireas (Inlägg 187579)
Undrar varför det var netto i förra tävlingen? Dels så kan ju den med 5 kr insats ha mycket bättre ROI och hitrate medans den som bettar med 500 kommer att ha en fördel (dock också lite nackdelar med förlust).

Sedan var det problem jag mest tänkte på att folk kan ju ljuga? 50kr spelaren kan skriva 500 i sheetet? Eller måste man kanske bevisa sina spel (mkt jobb dock)?

VM tävlingen var med fiktiva pengar. Maxinsats 500 sedan fick man lägga upp det hur man ville så länge man höll sig till reglerna. Vill man betta alla sina spel får man givetvis göra det, men som jag fattade det var de inget krav.

Vore grymt kul med en em tävling! Bring it on norrmän! Lite statister är aldrig fel i tävlingarna :evilgrin39:
2a i vm tävlingen men i år tar jag guld! :KO:

Edit: Nu hade du visst fått frågan besvarad :whoco5:

fireas 2012-05-29 14:11

Citat:

Ursprungligen postat av forbannat (Inlägg 187602)
VM tävlingen var med fiktiva pengar. Maxinsats 500 sedan fick man lägga upp det hur man ville så länge man höll sig till reglerna. Vill man betta alla sina spel får man givetvis göra det, men som jag fattade det var de inget krav.

Vore grymt kul med en em tävling! Bring it on norrmän! Lite statister är aldrig fel i tävlingarna :evilgrin39:
2a i vm tävlingen men i år tar jag guld! :KO:

Edit: Nu hade du visst fått frågan besvarad :whoco5:

hehe förstod det sen, så dumt av mig :skamsen:

Kommer bli kul!

FrankieJr 2012-05-31 15:47

OK. Men vet vi om det blir någon eller antar vi bara?
Personligen tycker jag upplägget på förra var bra. Dock kommer jag ihåg att det var någon bugg där man kunde lägga bets på inofficiella linor?

Pilkast 2012-05-31 16:33

Tycker crew borde bemöda sig med att i alla fall svara på om ett intresse från er sida finnes? Intresse från medlemmarna finns ju helt klart! :yes:

KP 2012-05-31 18:41

Citat:

Ursprungligen postat av Pilkast (Inlägg 187914)
Tycker crew borde bemöda sig med att i alla fall svara på om ett intresse från er sida finnes? Intresse från medlemmarna finns ju helt klart! :yes:

Det kommer :)

Pilkast 2012-05-31 18:46

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 187945)
Det kommer :)

Kanoners, det ser vi fram emot! :cheers::cheers:

Sprite 2012-05-31 18:56

Riktigt rolig tävling efter att ha läst en del ur tråden om VM 2010. Hoppas det blir av :)

_A_ 2012-06-03 11:14

Ser fram emot det! Verkligen! Hoppas det blir av

Boone 2012-06-03 17:43

Kommer nyhetspost senare idag. Håll ögonen öppna. :)

Strateg 2012-06-03 22:31

Citat:

Ursprungligen postat av Boone (Inlägg 188374)
Kommer nyhetspost senare idag. Håll ögonen öppna. :)

Vi ser med spänning fram emot detta. :popcorn:

FrankieJr 2012-06-04 19:39

Citat:

Ursprungligen postat av Strateg (Inlägg 188424)