Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Feedback & Frågor (https://www.sharps.se/forums/feedback-fragor/)
-   -   Inför FÖRBUD mot tackposter! (https://www.sharps.se/forums/feedback-fragor/13473-infoer-forbud-mot-tackposter/)

Overkill 2012-10-08 17:21

Inför FÖRBUD mot tackposter!
 
Varje dag så ligger det MASSVIS av trådar på Nya inlägg längst upp, man klickar sig in diverse tråd för att förhoppningsvis få se något matnyttigt, antingen information eller tankegångar. Man blir lika bestulen varje gång, för det enda man ser är TACK bla bla bla bla bla osv osv.

Kan inte Sharps Crew införa eller åtminstone föra en diskussion om ett förbud mot tackposter i alla dess former. Forumet skulle bli SÅ mycket bättre, fräschare och mer stilrent utan dessa inlägg.

Om det känns för magstarkt att införa ett fullständigt förbud så vill jag åtminstone se ett förbud mot tackposter i Service Play-delen.

Jag vet att väldigt många är för detta, för det har varit irriterande en längre period, men jag har inte fått tummen ur innan nu att starta en tråd AKA diskussion angående detta.

Så, hur blir det? :smoke:

kusagwa 2012-10-08 17:26

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 206815)

Om det känns för magstarkt att införa ett fullständigt förbud så vill jag åtminstone se ett förbud mot tackposter i Service Play-delen.

:smoke:

Tycker detta räcker. I till exempel en dagbok så får dagboks innehavaren bestämma reglerna, lämpligen i sitt första inlägg. I dagens fotbollstråd, rekar med mera så ska det gälla samma regler som för service plays.

Shell Peppe 2012-10-08 17:27

Citat:

Ursprungligen postat av kusagwa (Inlägg 206817)
Tycker detta räcker. I till exempel en dagbok så får dagboks innehavaren bestämma reglerna, lämpligen i sitt första inlägg. Likadant i dagens fotbollstråd, rekar med mera.

Exakt!
Ännu mer exakt nu :)

RobinD 2012-10-08 17:29

Mitt förslag är att alla trådar som läggs i Serivce Plays är stängda direkt vid postning. Det kan alltså bara få sharps eller bli redigerade. Problem solved.

marvel 2012-10-08 17:30

Tack!

Overkill 2012-10-08 17:30

Alltså, jag tycker nästan att ett förbud mot tackposter borde gälla överallt förutom i speldagböcker.

Service-play forum samt dagens-trådar. Där MÅSTE det till ett stopp för det blöder för helvete ut tack tack tack tack tack KONSTANT. Och det värsta? Det finns INGET stopp på det. :D

Overkill 2012-10-08 17:32

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 206821)
Mitt förslag är att alla trådar som läggs i Serivce Plays är stängda direkt vid postning. Det kan alltså bara få sharps eller bli redigerade. Problem solved.

Ett briljant förslag. Kan ju inte vara alltför svårt att integrerar i forumet, eller har jag fel? :)

RobinD 2012-10-08 17:42

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 206826)
Ett briljant förslag. Kan ju inte vara alltför svårt att integrerar i forumet, eller har jag fel? :)

Det är fråga som mars får svara på, men i teorin låter det enkelt för en lekman som mig själv.

Wagner 2012-10-08 17:45

Sakta i backarna nu. Alla poster som genererar trafik är bra för forumet. Trådar där varje svar generar flera följdfrågor, så kallade troll https://www.sharps.se/forums/206707-post1581.html, är naturligtvis dom bästa. Men det här är gott nog.

boored 2012-10-08 17:47

För de som envisas med sitt tackande så har väl inte upptäckt att det går att bevaka trådar av intresse med rss-läsare, webbläsar plugin eller varför inte forumets inbyggda mail-funktion så man får ett alert vid nya inlägg utan att ständigt manuellt titta in och hamra på F5.

Man vill knappast tio gånger på rad vid alert läsa "tack".
Funktionerna har liksom ingen nytta om de kommer icke relevanta bajs inlägg som nu mitt tex. :rant:

Gäller ju på alla ställen i forumat(utom off topic).
Nån gillar någons dagbok, nån annan vissa seviceplays osv. Lika mycket nervfel får man om man bevakat en tråd som mer ser ut som en chat än ett forum med relevanta inlägg.

Sprite 2012-10-08 17:50

Tack!


(driver såklart bara ;) bort med de jävla tack-posterna i service play-trådarna)

henke111 2012-10-08 18:03

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 206821)
Mitt förslag är att alla trådar som läggs i Serivce Plays är stängda direkt vid postning. Det kan alltså bara få sharps eller bli redigerade. Problem solved.

Ibland är det bra frågor som kommer upp även i Service Plays trådarna så att stänga den tycker jag inte varit bra.

I övrigt håller jag med TS. Fruktanvärt irriterande med tackposter. Ännu mer irriterande när det är samma alias man ser varje gång som ger dem. Som verkligen inte kan ta till sig av kritiken och sluta med de. :ful:

RobinD 2012-10-08 18:08

Citat:

Ursprungligen postat av henke111 (Inlägg 206851)
Ibland är det bra frågor som kommer upp även i Service Plays trådarna så att stänga den tycker jag inte varit bra.

I övrigt håller jag med TS. Fruktanvärt irriterande med tackposter. Ännu mer irriterande när det är samma alias man ser varje gång som ger dem. Som verkligen inte kan ta till sig av kritiken och sluta med de. :ful:

Problemet är att vi moderatorer inte kan stänga av folk till höger och vänster, plus att det skapas massa merjobb med moderering.

marvel 2012-10-08 18:12

1. Visa din uppskattning genom sharp$
2. Ge ut varningar.
3. Tre varningar = 1 veckas ban.

fondell 2012-10-08 18:14

Är detta verkligen ett så stort problem? Känns som det endast på sporttjänstens serviceplay.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved