Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Feedback & Frågor (https://www.sharps.se/forums/feedback-fragor/)
-   -   Förbättringar V2.0 (https://www.sharps.se/forums/feedback-fragor/913-foerbaettringar-v2-0-a/)

KP 2010-03-25 20:08

Citat:

Ursprungligen postat av Zultanen (Inlägg 25087)
Tycker ni borde lägga till en flik som heter "Vad har ni på kupongen?" så fixar ni till så att det automatiskt skapas en ny tråd där varje dag med datumet som namn.

Om det går att ordna dvs, för det känns som det skulle bli mycket mer rekar/tips lagda där än dagens rekar. Man visar helt enkelt vad man har spelat på för dagen och behöver inte ha en jättelång motivering som spelet kanske skulle behövt för att ligga på dagens rekar.

Har lagts upp sånna trådar i fotbollsfoumet vissa dagar och många verkar gilla det så tänkte ge det som ett förslag till V2.0 :)

Har funderat i liknande banor men tankegångarna slutade när jag ställde frågan, ska man ha en tråd för varje sport eller ska man ha en slags gemensam tråd för alla sporter på något logiskt ställe?
Brainstorma på

Zultanen 2010-03-25 21:13

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 25110)
Har funderat i liknande banor men tankegångarna slutade när jag ställde frågan, ska man ha en tråd för varje sport eller ska man ha en slags gemensam tråd för alla sporter på något logiskt ställe?
Brainstorma på

Tänkte mer att man kör ett gemensamt ställe då jag tror dom flesta spelar på dom flesta sporter. Möjligtvis att man delar upp dom amerikanska sporterna för sig. Tror det blir bäst för alla.

RobinD 2010-03-25 23:42

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 25110)
Har funderat i liknande banor men tankegångarna slutade när jag ställde frågan, ska man ha en tråd för varje sport eller ska man ha en slags gemensam tråd för alla sporter på något logiskt ställe?
Brainstorma på

Tycker det känns som att det är bra att forumet är uppdelat i en tråd per sport.

Jag skulle inte läsa en "sticky" tråd som bombas av 1000 speltips utan motiveringar från Kalle och Pelle. Ända gången det är givande är ju om picksen kommer från säkra källor som visar positivt ROI över tid. De som vill får ju gärna starta "Vad har du på kupongen idag?"-trådar, men jag vill inte se forumet svämma över med trådar om speltips.

Så tycker jag.

KP 2010-03-26 05:11

Kan inte vårat spread komma upp snart!!! För då skulle en sån funktion faktiskt vara värdelös att ha :)

papak 2010-03-26 07:48

Hur ser det ut med spreadsheetet? Anställt någon ny kodare?

KP 2010-03-26 08:13

Citat:

Ursprungligen postat av papak (Inlägg 25177)
Hur ser det ut med spreadsheetet? Anställt någon ny kodare?

Boone har ansvaret över det så bäst att fråga honom, har varit away själv ett tag IRL och kommer vara det lite framöver med.
Ta gärna alla spreadsheetfrågor i den tråden är ni snälla så vi håller denna ren från det

olof86 2010-03-26 23:31

Det vore fint om vi kunde få bort alla idiotfrågor från forumet och jag har en idé till lösning.

1. Nya konton måste läsa spelskolan innan de får aktiveringslänk.
2. Aktiveringslänken leder till ett formulär med slumpvis utvalda kontrollfrågor som ska besvaras korrekt, all info ska har man självklart lärt sig genom att ha läst spelskolan ordentligt.
3. Först vid typ 4 av 5 rätta svar på kontrollfrågorna får man börja skriva i forumet.
(4. Läsrättigheter kan ju dock beviljas utan passerat test om ni så vill.)

Kommentarer? Vettigt?

Nian 2010-03-27 13:30

Tycker det där låter lite hårt, då ska ju forumet enbart vara riktat till experter om man inte kan få fråga saker. Tror inte det där med kontroll frågor och dylikt är något som skulle hålla i längden.

Alla är ju nya någon gång, jag tror säkert du också Olof har ställt någon fråga i något forum när du var ny där någon säkerligen ansåg dig vara en idiot.

olof86 2010-03-27 14:47

Inser att det lät lite hårt (ordvalet "idiotfrågor" var väl tveksamt också) men jag menade inte att vara fascist :) Utan bara ett förslag för att ta bort frågorna som inte behöver ställas, för att höja nivån på forumet utan att för den skull vara elitistisk.

kingscania 2010-03-29 17:27

Är det bara jag som enbart får en svart sida när jag försöker gå in på chatten?

Methodwaste 2010-03-31 09:57

Citat:

Ursprungligen postat av olof86 (Inlägg 25553)
Inser att det lät lite hårt (ordvalet "idiotfrågor" var väl tveksamt också) men jag menade inte att vara fascist :) Utan bara ett förslag för att ta bort frågorna som inte behöver ställas, för att höja nivån på forumet utan att för den skull vara elitistisk.

Tycker din ide är bra, kanske modifieras till något lite barmhärtigare men det är sant, det vore schysst att gallra lite utan att stänga ute allmänheten. Provet behöver ju inte vara svårt, typ tre frågor.

Vad motsvarar oddset 2.00 i procent?
A: 20%
B: 50%
C: 80%

När vinner man om man spelar följande spel på lag A: Asian Handicap -1.0
A: Om lag A vinner med ett mål
B: Om lag A spelar oavgjort
C: Om lag A vinner med två mål eller mer

Vilken är den huvudsakliga anledningen till att använda flera olika bookmakers?
A: Man ökar möjligheterna att hitta det högsta oddset
B: Man sprider ut sina pengar och sprider risken för eventuell konkurs
C: Man får tillgång till att spela på fler sporter


eller något liknande...

1nce 2010-11-04 07:33

Går det att ordna så att spelen under "Dagens populäraste spel" på framsidan försvinner efter att spelstoppet passerat?

Just nu är hela dagens lista fylld med spel från andra sidan pölen som redan är avgjorda.

ALA 2010-11-04 08:37

Jag har ett önskemål om att utfallet syns i texten. Färger följer inte med när man kopierar till Excel.

Donald 2010-11-04 16:09

Citat:

Ursprungligen postat av EKAALA (Inlägg 75710)
Jag har ett önskemål om att utfallet syns i texten. Färger följer inte med när man kopierar till Excel.

På resultatet får du +/- framför. Sen är det ju bara att ställa in cellerna på att att visa grönt på positiva resultat och rött på negativa.

Eller jag kanske inte förstod det inlägg.

ALA 2010-11-04 16:21

Hjärnsläpp av mig. Sorry



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved