Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Fotboll (https://www.sharps.se/forums/fotboll/)
-   -   Lazio-MFF 1:a @ 1,44 (https://www.sharps.se/forums/fotboll/12808-lazio-mff-1-1-44-a/)

Memnon 2012-08-16 06:51

Lazio-MFF 1:a @ 1,44
 
Lazios sista hemmamatch innan serien börjar. Kommer att mönstra vad jag har sett, läst o hört bästa möjliga lag. Har ni hört något annat skriv gärna! Kommer bli mitt maxspel om inte det dyker upp något som kan ändra på den tanken. Över 2,5 mål går också att hitta till fina 1,70. Frågan är hur pass mycket det kommer att ösas på ikväll? Kommer Lazio gå på KO eller kommer der spela strategiskt och inte släppa till för mycket bakåt? Om man ändå visste det på förhand vilket man inte gör i en träningsmatch. Därav går jag på den raka 1:an. MFF kan ju inte skrälla här? Allsvenskan är för viktig och de bästa spelarna lär inte få 90 min ikväll. Inte enligt Norling heller (se nedan).

Från MFF´s hemsida

"Malmö FF har under onsdagseftermiddagen genomfört ett träningspass i Rom och man har även tagit ut startelvan till matchen mot SS Lazio som kommer att bestå av:



Dahlin

Concha, Sudic, Helander, Ricardinho

Nilsson, Nazari, Figueiredo, Thern

Ranégie, Rantie

På bänken:

Olsen, Andersson, Pekalski, Kroon, Stenström, Larsson, Rexhepi, Konate och Cibicki.

Friberg kommer att stå över.

Rikard Norling låter sig hälsa att man troligvis kommer att ge alla speltid.

För Lazios del så är detta deras sista hemmamatch innan Serie A drar igång så räkna med att man kommer ställa upp med bästa lag och ge MFF ett rejält motstånd.

Matchen spelas imorgon kl 21.00 på Stadio Olimpico och kommer att streamas gratis på Lazio:s hemsida"

Några tankar om denna matchen folket?

//Memnon

KP 2012-08-16 08:32

Jag sitter bara och tänker tillbaka till när Malmö junisar mötte Milan vid samma tidpunkt förra året. Ni minns väl hur den matchen slutade?
Junisarna sprang som aldrig förr. Tänk att få möta ett Italienskt lag och få visa sina fötter. Kanske lockar tanken av att bli scoutad eller nå upp till ordinarie 11?

Tycker att 1.44 är i klenaste laget och jag hade hellre spelat -1.5 än ettan isåfall till 2.30-2.35 hos nöjesbookies då asien inte har släppt sina linor än. Troligtvis lär -1.0 ge runt 1.95 och det är imo ett bättre spel. Om Lazio spelar till sitt fullo och Malmö floppar så kommer de vinna med marginal. Däremot om Malmö ger motstånd samtidigt som Lazio underpresterar så är raka ettan även den osäker.

tavus 2012-08-16 08:50

Nordicbet har Lazio @7.10
Tror det kan vara lite tokigt.

Memnon 2012-08-16 09:04

Bra tanke KP. Under har hänt förr! Det vet alla som spelar mycket/ofta eller följer fotobll intensivt. Har dock lärt mig (personlig tanke) att inte vara för girig och gapa efter för mycket. Säg nu att Malmö gör en kanon match och det står 0-0 eller 1-1 med 15 min kvar. Med -1,5 så lever du i stort sett inte. Ska ganska mycket till då om Lazio ska hänga 2 baljor. Däremot så lever du mycket bra på raka 1:an. Allt som behövs är ett mål. Vi kan väl alla komma överens om att MFF inte kommer leda matchen med 10-15 min kvar (personlig tolkning av det du skrev. Kan vara fel). Om nu Malmö överpresterar så tror jag att de som mest kan hålla ett X relativt länge men att de inte orkar hålla emot i 90 minuter. Skulle nu Lazio som du säger bomba på och leda med 2,3-0 så är vi försäkarade på raka 1:an om de skulle släppa in ett skitmål eller två i slutet av matchen. Men som sagt. Vi alla tänker/spelar på olika sätt. Skönt att bolla lite om det dock! :) Hoppas att ditt handikapp sitter med goda marginaler för då sitter mitt maxspel med goda marginaler..:)

Har du ingen spread KP?

KP 2012-08-16 10:00

Citat:

Ursprungligen postat av Memnon (Inlägg 196999)
Bra tanke KP. Under har hänt förr! Det vet alla som spelar mycket/ofta eller följer fotobll intensivt. Har dock lärt mig (personlig tanke) att inte vara för girig och gapa efter för mycket. Säg nu att Malmö gör en kanon match och det står 0-0 eller 1-1 med 15 min kvar. Med -1,5 så lever du i stort sett inte. Ska ganska mycket till då om Lazio ska hänga 2 baljor. Däremot så lever du mycket bra på raka 1:an. Allt som behövs är ett mål. Vi kan väl alla komma överens om att MFF inte kommer leda matchen med 10-15 min kvar (personlig tolkning av det du skrev. Kan vara fel). Om nu Malmö överpresterar så tror jag att de som mest kan hålla ett X relativt länge men att de inte orkar hålla emot i 90 minuter. Skulle nu Lazio som du säger bomba på och leda med 2,3-0 så är vi försäkarade på raka 1:an om de skulle släppa in ett skitmål eller två i slutet av matchen. Men som sagt. Vi alla tänker/spelar på olika sätt. Skönt att bolla lite om det dock! :)

Har du ingen spread KP?

Samtidigt får du även väga in att oddset är 2.35 på -1.5. Vilket betyder 3x bättre än 1.44. Dvs satsa 100 för att vinna 135 istället för att satsa 306 för att vinna 135kr.

Du får helt enkelt göra oddsbedömningen vart du finner mest värde. Klarar Lazio av att vinna med 2 bollar 3x oftare än vad de klarar av att vinna med en boll?

Om du är rädd för att förlora din insats så är asiatiska handikapp bättre. Du kan isåfall spela -1.0 eller -1.25 och få iaf push om nu Lazio endast vinner med 1 mål. Jag väljer att hålla uppe mitt snittodds istället då jag ändå träffar 55-60% även på låga odds och därmed blir det förlorande i längden för mig. Endast min reflektion till sådana lågoddsare.

Nej har ingen public spread då över 90% spelas via ett interface och den bokför åt mig redan samt att jag även ryggar betaltjänster och de spelen får inte offentliggöras.

Memnon 2012-08-16 10:17

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 197002)
Samtidigt får du även väga in att oddset är 2.35 på -1.5. Vilket betyder 3x bättre än 1.44. Dvs satsa 100 för att vinna 135 istället för att satsa 306 för att vinna 135kr.

Du får helt enkelt göra oddsbedömningen vart du finner mest värde. Klarar Lazio av att vinna med 2 bollar 3x oftare än vad de klarar av att vinna med en boll?

Om du är rädd för att förlora din insats så är asiatiska handikapp bättre. Du kan isåfall spela -1.0 eller -1.25 och få iaf push om nu Lazio endast vinner med 1 mål. Jag väljer att hålla uppe mitt snittodds istället då jag ändå träffar 55-60% även på låga odds och därmed blir det förlorande i längden för mig. Endast min reflektion till sådana lågoddsare.

Nej har ingen public spread då över 90% spelas via ett interface och den bokför åt mig redan samt att jag även ryggar betaltjänster och de spelen får inte offentliggöras.

Vet hur asian-hcp fungerar. Hade det varit lånade sms pengar så hade jag varit mer nervös än jag är nu. Kalla mig slarvig eller oförsiktig men eftersom det är vinstpengar jag spelar för och inte min egna surt förvärvade lön så kanske det omedvetet gör att jag tänker lite mindre försiktigt. Jag vet ej. Men som sagt. Jag tror och hoppas på Lazio ikväll och förväntar mig att de levererar. Klart vi alla förlorar på spel. Men tricket med det är ju som alla vet att gå med vinst över en längre period. Sen kan man räkna hur mycket man vill tills man blir galen. Alla aspekter ska tas in och man ska hitta en bra match. Sen är det bara till slut magen som avgör (iaf för min del). Aldrig och åter aldrig spelat på ett spel som inte känts bra i magen. Oavsett vad andra säger. Likadant är det med detta spelet. Det känns bra i min magen men inte i någon annans. That´s life och det är det som till slut skapar en bra "produkt" när man bollar och snackar om matcher innan man spelar.

Tips som jag följer stenhårt! RYGGA aldrig en match som du inte känner att det kan gå vägen. Skit samma vem som rekat, vad folk säger osv. För det är lättare att ta den smällen när man själv trodde på spelet innan slutresultat än att rygga någon som skriker maxspel och sen åker de pengarna åt he****e. Det gällar även här idag. Bara för att jag är övertygad innebär det inte att jag har rätt. Däremot så bollars det fram och tillbaka vilket gör att man får antingen mer feeling att man e på rätt väg eller att det inte var ett så bra spel som man trodde från början. Rätta mig gärna om ni tycker jag har fel. Vi alla som sagt tycker olika eller skriv ner vad ni tycker om temat.

Rygga på egen risk!..:KO:

DD 2012-08-16 10:47

Detta läste jag:
"only 800 tickets were sold for this match since yesterday. Lazio without Radu, Diakite, Ederson, Klose, Cana, Lulic, Gonzalez and less imortant Kozak and Alfaro. In the team will be Cavanda, that in my opinion is the worst serie A player since Gaddafi’s son played in Perugia."

Memnon 2012-08-16 10:53

Citat:

Ursprungligen postat av DD (Inlägg 197005)
Detta läste jag:
"only 800 tickets were sold for this match since yesterday. Lazio without Radu, Diakite, Ederson, Klose, Cana, Lulic, Gonzalez and less imortant Kozak and Alfaro. In the team will be Cavanda, that in my opinion is the worst serie A player since Gaddafi’s son played in Perugia."

Kanon DD. Har ej hittat ifo om laget ännu. Vem var det som skrev detta? Är det officiella uppgifter? Har du länk till artikeln?

(Sist jag kollade så har väl MFF aldrig dragit ngn publik?)

//Avd Kämpa stolta AIK!

Daniló 2012-08-16 11:00

***

DD 2012-08-16 11:03

Citat:

Ursprungligen postat av Memnon (Inlägg 197006)
Kanon DD. Har ej hittat ifo om laget ännu. Vem var det som skrev detta? Är det officiella uppgifter? Har du länk till artikeln?

(Sist jag kollade så har väl MFF aldrig dragit ngn publik?)

//Avd Kämpa stolta AIK!

Det var shawshank som skrev det på sin hemsida. Inga officiella uppgifter vad jag vet. Intressant information dock :)

KP 2012-08-16 11:26

http://www.svenskafans.com/fotboll/I...rg-451676.aspx
http://www.kickoff.com/news/29887/to...-shirt-tonight
http://www.skanskan.se/article/20120...arven-startar-
http://www.sydsvenskan.se/sport/fotb...-banken-ikvall

Citat:

Till sist, den obligatoriska slutfrågan, hur slutar matchen?

– Lazio är ett bättre lag än Malmö och hade det gällt något under Lazios ordinarie säsong borde man ha vunnit klart, med 3-0 eller mer. Malmö lär dock vilja knäppa ett lag från Serie A på näsan, som man på ett högst imponerande sätt nästan lyckades med mot Milan förra sommaren, och lär verkligen gå in för uppgiften (särskilt de lite yngre spelarna). Jag tror hur som helst att Lazio vinner med 2-1. Förhoppningsvis slipper båda lagen onödiga skador, och förhoppningsvis blir det en trevlig tillställning. Lycka till!

Memnon 2012-08-16 11:55

Citat:

Ursprungligen postat av DD (Inlägg 197009)
Det var shawshank som skrev det på sin hemsida. Inga officiella uppgifter vad jag vet. Intressant information dock :)

Absolut. Men efter att ha läst länkarna som KP la ut så känner jag ingen direkt oro. Ska vara om Malmös nya forward får fnatt och hänger 2-3 baljor. Vilket vi inte hoppas på! Nytt forwardspar som ska bli samspelta kan ta tid. Ger oftast INTE effekt i första matchen (Se Zlantan o Lavezzi i PSG). Känner ni minsta lilla oro rygga INTE detta spel. Följ det bara och ris/rosa efter matchen...:)

// Spelet är inlämnat

Memnon 2012-08-16 12:35

Info från en stor Lazio supporter. Skrev till mig på twitter.

"Marchetti, Konko, Biava, Dias, Cavanda, Onazi, Ledesma, Candreva, Hernanes, Mauri, Zarate - Blir det alltså

De är så här det har sett ut mestadels i träningsmatcherna, är ju Klose , Ederson, Radu och Diakite som fattas... Petkovic förväntar sig svar från Zarate och Hernanes om de kan spela har han sagt, förväntar mig att dem höjer sig till denna match !! "

Tack för de orden Andreas!

Ni kan läsa allt han skrev på min twitter: https://twitter.com/#!/_Memnon

//Fan va tiden går sakta. Glöm inte att den streamas på Lazios hemsida.

KP 2012-08-16 15:06

Tog över 2.5mål till 1.76

http://www.goal.com/it/news/2/serie-...c-non-siamo-al

översatt
Citat:

Against the Swedes will miss six players: Klose, Cana, Lulic, Gonzalez, Kozak and Alfaro. Likely chance by 1 'for the young and Cavanda Onazi. Disappointing so far the response from the audience: just over 800 tickets sold.
Jag resonera som så att ju fler junisar på plan desto mer öppnare och mindre strukturerat spel = fler defensiva misstag

http://www.lenovae.it/lazio-malmoe-l...li-formazioni/

Memnon 2012-08-16 16:04

Efter snack med min Lazio kontakt så kör jag även Lazio leda i HT @ 1,90. 2/5 Units. Det känns bra idag och allt talar för en vinst. Det är väl då man ska passa sig kanske. Blir väl tvärt om?

//Memnon



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved