Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Fotboll (https://www.sharps.se/forums/fotboll/)
-   -   Sharps Stryktipsbolag (https://www.sharps.se/forums/fotboll/12818-sharps-stryktipsbolag/)

patriknil90 2012-08-17 09:47

Sharps Stryktipsbolag
 
Hej Sharps!
Jag är 22 år gammal och brinner för fotboll i allmänhet och brittisk fotboll i synnerhet. Stryktipset är en stor hobby och jag lägger ned några timmar i veckan på att läsa intervjuer och "previews" samt kolla skadelägen och statistik för att få så mycket på benen som möjligt inför helgens omgång.

Äntligen
...drar de engelska ligorna igång och vi säger hej då till stryktipsomgångar innehållande lag som Gauthiod och Frej. Därför tänkte jag nu kolla om det finns några likasinnade som mig här på Sharps, som tar stryktipset lite mer seriöst än snittspelaren och som är öppen för att börja spela med andra Sharps i jakten på miljonerna.

Bolaget
Det jag tänker mig är ett bolag på 4-7 personer på svenskaspel.se med insatser på ca 200-250 kronor per person och omgång. Självklart kör vi reducerat(läs: egna rader). Jag ser gärna, och tror det blir roligast, att du har för avsikt att stanna i bolaget över hela Premier League/Championsship-säsongen. Om du någon gång mitt i känner att detta inte var något för dig ska du självklart lägga ned, men det är trevligt om de som går med snarare har inställningen att köra på säsongen ut än att man bara vill vara med några omgångar.

Tillvägagångssätt
Tillvägagångssätt får vi diskutera. Jag har två förslag. Det kan vara en person per omgång som har helt fria tyglar att göra en kupong att registrera i bolaget(omgången efter är det nästa man på tur att göra spelkupongen). Alternativet är att de som vill får lämna in ett förslag till den som ska göra omgångens kupong och att denna person kan(om han vill) göra sina val utifrån de förslag han fått in. Enligt mina erfarenheter är det väldigt svårt att komma överens om en kupong om det är fler än en som ska bestämma hur den ska se ut, samtidigt blir det roligare om man får diskutera omgången och dess möjliga utgångar med andra. Därför tror jag alternativ två är värt att testa.

Jag personligen tycker inte heller att var och en ska behöva motivera sina val till de andra i bolaget utan att man helt enkelt får acceptera hur de andra väljer att spela sina kuponger utan att ifrågasätta.

Om det finns folk här som vill vara delaktiga i ett bolag men som inte delar min uppfattning om hur detta ska skötas så är jag självklart öppen för diskussion.

Skriv här eller skicka PM vid intresse. Jag hoppas vi kommer igång redan imorgon!

Memnon 2012-08-17 10:00

Det hade absolut varit intressant att slaska iväg lite deg på detta. Det bästa sättet måste vara att skapa ett bolag på en svensk spelsida som alla vet vilken det är(Röd/vit logga). Där sätter alla in pengar och vinner man pengar så fördelas de upp på alla som är med i bolaget. Inget kan gå fel. Säkert och enkelt. Dock måste ju alla ha ett konto på denna sidan.

Tankar?

patriknil90 2012-08-17 10:10

Kanske utelämnade detta. Men självklart kör vi ett bolag på svenskaspel.se!

djungelhjul 2012-08-17 10:58

Jag har hört rykten om att bolagen i Maijadonas spelbok kommer att återuppstå vid start av den engelska fotbollen. Ni kan väl hålla utkik där om ni är intresserade :)

patriknil90 2012-08-17 11:31

Varför bolag på Svenska Spel?
Som Memnon skrev så fördelas eventuella vinster upp lika mellan de som är med i bolaget. Man har alltid kontroll över sina egna pengar, dvs sätter man in pengar i bolaget är det bara du och ingen annan som kan ta ut dem.

Varför "Egna rader"?
Det blev en livad och underhållande debatt i en tråd här på Sharps för ett tag sedan. Jag rekommenderar att ni läser den, även om stora delar av tråden består av irrelevanta inlägg så finns det en del guldkorn. Framför allt detta inlägg.

Kortfattat kan man säga att man vill reducera sina stryktipsrader för att ha större chans till de större vinsterna och rensa bort rader där 13 rätt skulle ge småsummor. Min förhoppning är att de som vill vara med på detta är åtminstone lite bekanta med egna rader och har kunskaper om hur man skapar dessa.

patriknil90 2012-08-17 11:37

Citat:

Ursprungligen postat av djungelhjul (Inlägg 197187)
Jag har hört rykten om att bolagen i Maijadonas spelbok kommer att återuppstå vid start av den engelska fotbollen. Ni kan väl hålla utkik där om ni är intresserade :)

Har helt missat att det redan finns Sharps-bolag. :whoco5: Maijadonas spelbok har jag inte följt och den består av nästan 500 sidor så jag får nog lite svårt att hitta någon info om det alls...

Du får gärna skicka ett PM eller skriva här om hur många ni är, när ni kan tänkas dra igång, vad det handlar om för insatser och om man är välkommen att joina. :)

KP 2012-08-17 11:37

Vilken utdelningsnivå kommer ni lägga er på vid reduceringarna? 200k+ eller 200k-?
och finns inget som hindrar att det finns fler bolag :)

patriknil90 2012-08-17 11:58

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 197192)
Vilken utdelningsnivå kommer ni lägga er på vid reduceringarna? 200k+ eller 200k-?
och finns inget som hindrar att det finns fler bolag :)

Ska jag vara helt ärlig har jag i mina tidigare bolag aldrig gjort sådana uträkningar likt de som hatten skriven i det inlägget jag länkade till. När jag gör stryktipsrader har jag lagt ned tid på att få fram fakta om form, skador, statistik och på vintern har vi inom mina tidigare bolag haft diskussioner om hur stor del vädret påverkar. Wigan kanske har större chans att kriga sig till ett X borta mot Arsenal vid ösregn och råkyla... Men det har ju kanske hänt någon enstaka gång vid extrema väderförhållanden att man tagit med detta i beräkningarna.

Jag har aldrig varit med i något bolag där vi innan bestämt att vi ska satsa på minst 200 000 vid tretton rätt varje omgång. Huvudsyftet har varit att man får tretton rätt, fast inte endast med storfavoriterna som vinnare. Som svar på din fråga: Detta är något som får diskuteras bland mig och de som vill haka på. Men om vi är mellan fyra och sju pers som var och en satsar 200-250 tycker i alla fall jag att ribban måste läggas lägre än 200 000 kr. Detta utesluter väl dock inte att man kan vinna mer än det?

Grobarbn 2012-08-17 12:28

Jag har kvar gammla R-4-6-432; R-0-11-192; R-9-0-1324; R-5-5-648; R-7-2-648; R-7-0-189 alla med 12 rättsgaranti

KP 2012-08-17 12:49

Citat:

Ursprungligen postat av patriknil90 (Inlägg 197200)
Ska jag vara helt ärlig har jag i mina tidigare bolag aldrig gjort sådana uträkningar likt de som hatten skriven i det inlägget jag länkade till. När jag gör stryktipsrader har jag lagt ned tid på att få fram fakta om form, skador, statistik och på vintern har vi inom mina tidigare bolag haft diskussioner om hur stor del vädret påverkar. Wigan kanske har större chans att kriga sig till ett X borta mot Arsenal vid ösregn och råkyla... Men det har ju kanske hänt någon enstaka gång vid extrema väderförhållanden att man tagit med detta i beräkningarna.

Jag har aldrig varit med i något bolag där vi innan bestämt att vi ska satsa på minst 200 000 vid tretton rätt varje omgång. Huvudsyftet har varit att man får tretton rätt, fast inte endast med storfavoriterna som vinnare. Som svar på din fråga: Detta är något som får diskuteras bland mig och de som vill haka på. Men om vi är mellan fyra och sju pers som var och en satsar 200-250 tycker i alla fall jag att ribban måste läggas lägre än 200 000 kr. Detta utesluter väl dock inte att man kan vinna mer än det?

Nä anledningen till att jag undrar är att man vill att alla ska vara medvetna om vilka förutsättningar bolaget ges. Iom att alla har olika åsikter/tankar. Så inte deltagare hoppar av och på titt som tätt.

Dvs högre utdelning=man kan gå lottlös tre månader utan en krona inspelat. Medan lägre utdelning = man siktar på att pricka fler omgångar men reducerar bort skrällomgångar.

Bara så att alla är med på vad tanken med bolaget är.
Jag är intresserad av att vara med i ett bolag med lägre insatser (200-500/andel och max 5-7pers) men då ska inte omgångens 3 största favoriter spikas osv. Utan jag vill hellre ha en liten chans på stora potten än en stor chans på liten pott.

Om det är något ni kommer satsa på är jag intresserad av att vara med.

patriknil90 2012-08-17 13:11

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 197210)
Nä anledningen till att jag undrar är att man vill att alla ska vara medvetna om vilka förutsättningar bolaget ges. Iom att alla har olika åsikter/tankar. Så inte deltagare hoppar av och på titt som tätt.

Dvs högre utdelning=man kan gå lottlös tre månader utan en krona inspelat. Medan lägre utdelning = man siktar på att pricka fler omgångar men reducerar bort skrällomgångar.

Bara så att alla är med på vad tanken med bolaget är.
Jag är intresserad av att vara med i ett bolag med lägre insatser (200-500/andel och max 5-7pers) men då ska inte omgångens 3 största favoriter spikas osv. Utan jag vill hellre ha en liten chans på stora potten än en stor chans på liten pott.

Om det är något ni kommer satsa på är jag intresserad av att vara med.

Okej, jag är med dig! Om vi tar denna första omgång som exempel och som streckfördelningen ser ut just nu: Arsenal (74%), Fulham (63%) och Birmingham (69%). Så hade jag personligen garderat alla tre. Sen kommer den stora frågan! Om man ska reducera så att max en eller två av dessa favoriter vinner? Ska man reducera så att minst en av dessa vinner eller går det bra även om ingen skulle vinna...

Detta är ju en smaksak som handlar precis som du säger vilken nivå man inom bolaget vill lägga sig på angående utdelning. Det känns åtminstone som att vi har liknande tankar om hur denna nivå ska läggas. Jag har absolut inga problem med att få tretton rätt med en utdelning på 30 000-50 000...

Fast självklart inte med en utdelning på 200k-10 millar heller ;)

peozz 2012-08-17 13:13

Är åxå intresserad om insatserna är runt 200kr/vecka, även om jag kanske inte är nån fena på egna rader, men det löser sig säkert.

KP 2012-08-17 13:33

Citat:

Ursprungligen postat av patriknil90 (Inlägg 197212)
Okej, jag är med dig! Om vi tar denna första omgång som exempel och som streckfördelningen ser ut just nu: Arsenal (74%), Fulham (63%) och Birmingham (69%). Så hade jag personligen garderat alla tre. Sen kommer den stora frågan! Om man ska reducera så att max en eller två av dessa favoriter vinner? Ska man reducera så att minst en av dessa vinner eller går det bra även om ingen skulle vinna...

Detta är ju en smaksak som handlar precis som du säger vilken nivå man inom bolaget vill lägga sig på angående utdelning. Det känns åtminstone som att vi har liknande tankar om hur denna nivå ska läggas. Jag har absolut inga problem med att få tretton rätt med en utdelning på 30 000-50 000...

Fast självklart inte med en utdelning på 200k-10 millar heller ;)

Det är ju helt upp till systemmakaren. Det går att spika ett överstreckat lag och resultera i större utdelningar. Det är det som är tjusningen med Stryktipset. Även om du spikar omgångens största favorit så kan du fortfarande bli ensam vinnare om resten klaffar in så att säga. Men man kan inte spika alla 3-4 största och förvänta sig en utdelning på 500k+, det säger sig självt.

Men man vill att alla som är med i bolaget ska ha samma syn på bolaget. Det finns favoritspelare som siktar på 10-50k i utdelning och det finns de som icke favoritspelare som siktar på 200k+. Och blir utdelningen låg så har de kanske 8rätt bara.
Jag tillhör den senare kategorin.

peozz 2012-08-17 13:58

Kör man ett bolag så är min tanke densamma, gå för de lite större pengarna då det skall delas av flera.

Lemasive 2012-08-17 14:09

Skulle nog gärna vara med, men skulle nog hellre gå för att få in pengar regelbundet för att göra större rader vid stora potter. Pengar skall betala sig självt.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved