Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Fotboll (https://www.sharps.se/forums/fotboll/)
-   -   REK 26/2 Kl 20:00 Holland Jupiler League (https://www.sharps.se/forums/fotboll/1363-26-2-kl-20-00-holland-jupiler-league/)

RobinD 2010-02-25 11:29

26/2 Kl 20:00 Holland Jupiler League
 
Match: Zwolle - den Bosch
Spel: Zwolle
Insats: 4u
Odds: 1.875
Bookie: Bet365


Zwolle är i mina ögon ett lag med liknande kapacitet som lagen ovan de själva i serien, men med undantag för deras bortaspel som inte riktigt håller samma nivå. Hemma är de svåra att ta poäng mot och de släpper in få mål med holländska mått. Endast 3 insläppta på 6 matcher efter nyår och då kom 2 i förlustmatchen mot Helmond (gjorda av seriens skyttekung, mer om honom senare) och ett tröstmål i storsegern 6-1 mot RBC.

Jag trodde att Den Bosch var på gång efter två kryss och en seger i omstarten men nu har de två raka torsk igen och åkte på däng senast av Eagles utan deras två bästa strikers. 4-1 slutade det då och hade det inte varit för att jag bommat hcp på Zwolle ett par gånger så hade jag lirat det.

den Bosch har 0-1-4 på deras senaste bortamatcher och totalt ha de plockat 8 poäng de senaste 10 matcherna.

Zwolle har 7 raka hemmasegrar i ligan och 8-0-2 senaste tio matcherna totalt. Deras uppflyttningshopp lever i allra högsta grad. Men de behöver plocka poäng för de har 7 poäng att hämta igen. Man kan av egen kraft ta sig förbi Eagles om man vinner mötet lagen emellan.


Match: FC Omniworld - FC Eindhoven OBS! Avvakta detta spel, verkar som att Eindhoven ska vila spelare!
Spel: Eindhoven DnB
Insats: 3u
Odds: 2.05
Bookie: Bet365

De spelare som vilar är tyvärr för mitt spel bra spelare. Nelemans, lagets bästa målskytt är utanför truppen tillsammans med Kantelberg som är en offensiv kraft på mittfältet.

Övriga är Rémy Amieux(16 matcher), Jelle de Bock(12 matcher), Leon Kantelberg(24 mather 8mål), Tim Nelemans(23 matcher, 11 mål), Jens van Son(23 matcher) en Jeffrey Vlug(19 matcher, 6 mål)

Anledningen till att så många vilar uppges vara i första hand att många riskerar avstängning inför matchen mot Veendam som prioriteras högre.


Eindhoven åkte visserligen på pumpen senast mot Zwolle, vilket egentligen inte är konstigt. De kan inte fortsätta vinna i alla evighet. Men nu däremot möter man ett Omniworld som mer eller mindre har säkrat nytt kontrakt de 4 sista matcherna. De har slagit bottenkollegorna Emmen och Telstar, vunnit mot Helmond och kryssade senast mot Maastricht. Det finns flertalet lag bakom Omniworld och inget ska kunna få Omniworld att hamna bakom de när vi summerar serien om 10-12 matcher (en del lag har häng) 11 poäng ner till TOP Oss som är den hetaste kandidaten att ramla ur.

Detta tillsammans med att Eindhoven har visat sådan otrolig form gör att jag tycker att över 2 gg degen på DnB är mycket intressant. Man får dock klara sig utan van der Rijt som fick ett rött kort senast. Ett defensivt avbräck, i övrigt full trupp. Offensivt finns det talang och Eindhoven ska ha en bra chans här.

Match: Helmond Sport - FC Volendam
Spel: Helmond Sport
Insats: 2u
Odds: 2.05

Förra omgången rekade MrT Helmond med gott resultat och jag tänker gör det denna gång. Laget innehar seriens skyttekung som är uppe på 17 baljor, Voskamp har varit tvåmålsskytt i 2 av de 3 senaste segrarna. Han sänkte t ex Zwolle med sina två mål.

Laget kommer med 3 raka segrar i ryggen och möter ett betydligt svagare Volendam på hemmaplan som inte har vunnit senaste 5 matcherna. 0-3-2 är facit och Helmond vann i höstas förra mötet med 2-1.

Inget av lagen har egentligen något att spela för då inget av de kommer flyttas varken upp eller ned, men prestige och tabellposition är viktigt. Är inte Helmonds hemmastats 7-3-3, form och kunnande anledning nog att syna 2.05 så avstå:)

Match: Telstar - AGOVV
Spel: AGOVV
Insats: 2u
Odds: 2.30

Här spelar jag även AGOVV mycket på form vs form samt att AGOVV har gjort en riktigt bra värvning offensivt. Manucharyan har på sina 2 första matcher gjort 4 mål för AGOVV och är nu uppe på 10 mål totalt, då gjorde han de första 6 i bedrövliga Haarlem som nu dragit sig ur serien.

Med honom i laget har AGOVV nu en riktigt bra målskytt till att komplettera med Chadli, lag som förlitar sig allt för mycket på en spelare brukar få problem. Detta kan vara värvningen som gör att AGOVV faktiskt blandar sig in i toppstriden. Med två segrar i hängmatcherna är de 2 poäng bakom Zwolle och 10 bakom Graafschap. Att de kommer gå upp är nog inte troligt, men att de skulle lägga sig ned och dö och inte försöka ser jag inte som ett alternativ. Det ska ju faktiskt spelas om poängen.

Telstar kommer med 4 förluster i rad och 4 på de 5 senaste matcherna, de har dock varit md i matcherna resultatsmässigt. 3-2-7 hemma imponerar dock inte.

Detta spel är också ett chansspel, men 2.30 är högt för ett lag som AGOVV borta mot ett så pass svagt motstånd. Höstmötet slutade 2-0 till AGOVV.

Betongbarn 2010-02-25 11:33

Jag kör Zwolle -1, riskerar 2U för möjlig vinst av 3 :)

RobinD 2010-02-25 12:18

Citat:

Ursprungligen postat av Betongbarn (Inlägg 18335)
Jag kör Zwolle -1, riskerar 2U för möjlig vinst av 3 :)

Mr.Gambler:)

Betongbarn 2010-02-25 12:35

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 18339)
Mr.Gambler:)

Ja, fast blir ju push vid enmålsvinst, och skulle det bli förlust eller oavgjort så går jag miste om 2U istället för 3 :)

RobinD 2010-02-25 22:43

4 matcher blir det imorn.

Gör Zwolle och ett av de andra lagen jobbet så blir det plus imorn. Alla ska ha en bra chans.

Freee123 2010-02-26 08:01

Hänger på:
FC Eindhoven+1 (trevägs) @ 1,91 Betsafe
Zwolle @ 1,8 Expekt

Tack för fina rekar.

RobinD 2010-02-26 08:26

Citat:

Ursprungligen postat av Freee123 (Inlägg 18598)
Hänger på:
FC Eindhoven+1 (trevägs) @ 1,91 Betsafe
Zwolle @ 1,8 Expekt

Tack för fina rekar.

Smutt, få kör vi!

RobinD 2010-02-26 08:47

OBS!! Fc Eindhoven vilar tydligen 7 spelare som startade senast mot Zwolle, avstå spelet elle avvakta officiell startelva.

De spelare som vilar är tyvärr för mitt spel bra spelare. Nelemans, lagets bästa målskytt är utanför truppen tillsammans med Kantelberg som är en offensiv kraft på mittfältet.

Övriga är Rémy Amieux(16 matcher), Jelle de Bock(12 matcher), Leon Kantelberg(24 mather 8mål), Tim Nelemans(23 matcher, 11 mål), Jens van Son(23 matcher) en Jeffrey Vlug(19 matcher, 6 mål)

Betongbarn 2010-02-26 08:54

Tycker att AGOVV är den absolut bästa spelet idag.

Telstar är 3-1-11 senaste femton matcher i ligaspelet.
Sen årsskiftet är man 1-0-5.

AGOVV har kryssat mot Go Ahead Eagles och Cambur, två lag i topp fem, men fått med sig tre poäng från matcher mot Voldendam och Excelsior.

Överodds enligt mig, gick igår in med 3U på rak 2 samt 2U på -0.5, -1.
Ser att oddsen redan sjunkit en hel del, lär inte vända heller!

RobinD 2010-02-26 09:04

Citat:

Ursprungligen postat av Betongbarn (Inlägg 18604)
Tycker att AGOVV är den absolut bästa spelet idag.

Telstar är 3-1-11 senaste femton matcher i ligaspelet.
Sen årsskiftet är man 1-0-5.

AGOVV har kryssat mot Go Ahead Eagles och Cambur, två lag i topp fem, men fått med sig tre poäng från matcher mot Voldendam och Excelsior.

Överodds enligt mig, gick igår in med 3U på rak 2 samt 2U på -0.5, -1.
Ser att oddsen redan sjunkit en hel del, lär inte vända heller!

I agree, när man nu dessutom har skaffat en målskytt av rang så är 2.30 verkligen i överkant.

Surt på Eindhoven, kan inte förstå vitsen med att vila spelare emot Omniworld där de har en riktigt bra chans att ta tre poäng för att spela de mot Veendam borta som är en betydligt tuffare match. Tar de 3 poäng på dessa två matcher så är det ju bra i vilket fall. Men men.. har inte hittat vilka som vilas.

Betongbarn 2010-02-26 09:13

Surt på Eindhoven, jag har inte lagt något men förstår set svider, vila 7 spelare och du har i princip ett nytt lag på planen...

Vi får jobba in AGGOV i chatten ikväll, helt klart bra spel, förvånar mig inte om oddset är 2.00 innan matchstart. Hade jag inte knasat 20U på EL och CL senaste två dagarn så hade jag lagt 5U på hcp -1.0, måste tyvärr köra safe och sköta BR nu så inte månaden slutar på minus...

RobinD 2010-02-26 09:22

Verkligen.. funderar på om jag ska lägga DnB på Omniworld till 1.57 för att safea

RobinD 2010-02-26 11:44

doko har rekat Omniworld DnB till låga 1.50, hemskt ledsen för spelet på Eindhoven. Detta är tyvärr vad som händer när man rekar med lång tid kvar till spelstopp. Råder alla att safe betta tidigt om möjlighet ges på liven!

alexybt 2010-02-26 12:50

Körde en trippel med Helmond, AGOVV och Zwolle @ 7.5, let's make some cash! :evilgrin39:

Betongbarn 2010-02-26 14:26

Citat:

Ursprungligen postat av alexybt (Inlägg 18686)
Körde en trippel med Helmond, AGOVV och Zwolle @ 7.5, let's make some cash! :evilgrin39:

Vågat värre, BOL! :claps:


Själv nöjer jag mig med Zwolle -1, AGOVV rak + hcp -0.75.... :KO:



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved