Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Fotboll (https://www.sharps.se/forums/fotboll/)
-   -   Champions League 24/10 (https://www.sharps.se/forums/fotboll/13666-champions-league-24-10-a/)

slindoffer 2012-10-24 12:29

Champions League 24/10

Mina tankar om kvällens CL, vad tror ni?

Montpellier vs Olympiakos, Olympiakos DnB, 2,75 @ Ladbrokes

Tycker oddset är högt på Olympiakos, med tanke på Montpelliers usla säsongsinledning. Grekerna har börjat lysande inhemskt men har två förluster i CL... Någon som har koll på skador?

Zenit St. Petersburg vs Anderlecht Anderlecht X2, 2.75 @ Paddypower

Zenit St. Petersburg känns som lite för stora favoriter mot Anderlecht. Båda lagen har förlorat 3-0 resp 0-3 mot Malaga. Zenit förslust mot Milan senast, Anderlecht spelade 0-0 mot de samma.

Malaga vs AC Milan, Malaga håller nollan, 2.8 @ Betfair

Malaga är tätast i La Liga, samtidigt som Milan har varit oskarpa framför mål (även om man gjort några stycken). Tycker ändå det finns värde i spelet.

:cheers:

maykii 2012-10-24 14:15

Jag tycker ingen av de här spelen är bra, förutom montpellier oddset. Att Malaga håller nollan kan du glömma, Milan är på g nu, såg deras match och de spelade bra även om de låg under med 3-0.

Krille25 2012-10-24 14:26

håller med föregående talare malaga kommer aldrig hålla nollan mot milan!

henke111 2012-10-24 15:05

Milan har blivit nollade i 4/10 matcher den här säsongen.
Malaga har hållt nollan i 8 av deras 12 matcher den här säsongen. De har dessutom hållit nollan i samtliga 4 CL-matcher den här säsongen (kval inräknat)

Känns som ett bra spel att Malaga klarar av att nolla Milan till 2.8 IMO!

hultmaniac 2012-10-24 15:21

Malaga att vinna utan att släppa in mål för 3.00 skulle jag kört isåfall :)

kusagwa 2012-10-24 15:40

nån som vet vrf Arsenal är uppe i ca 2.25 nu? Visst de förlorade borta mot Norwich och Schalke bortaslog Dortmund i Ruhr derbyt men det ska väl inte göra så att oddsen rör på sig så pass mkt?

Redbull 2012-10-24 16:37

Citat:

Ursprungligen postat av kusagwa (Inlägg 209982)
nån som vet vrf Arsenal är uppe i ca 2.25 nu? Visst de förlorade borta mot Norwich och Schalke bortaslog Dortmund i Ruhr derbyt men det ska väl inte göra så att oddsen rör på sig så pass mkt?

Tycker också oddset är lite väl högt. Men å andra sidan så har Arsenal Don Vito i målet och tjockisbrassen Santos som vänsterback då Gibbs är borta från spel...

Överspel kanske? Arsenal har släppt in mål i åtta raka matcher. Schalke 04 gör en del mål och är ett bra kontringslag.

maykii 2012-10-24 16:48

Citat:

Ursprungligen postat av henke111 (Inlägg 209976)
Malaga har hållt nollan i 8 av deras 12 matcher den här säsongen. De har dessutom hållit nollan i samtliga 4 CL-matcher den här säsongen (kval inräknat)

Detta är en enorm underskattning av Milan som egentligen har bättre lag i grunden än Malaga. Jag är ingen Milan fan men jag kan deras kvaliteter

henke111 2012-10-24 17:00

Citat:

Ursprungligen postat av hultmaniac (Inlägg 209979)
Malaga att vinna utan att släppa in mål för 3.00 skulle jag kört isåfall :)

Lägger man till att Malaga ska vinna spelar man att Malaga ska göra mål till oddset 1.07 (2.8*1.07).

Inte vidare spelbart enligt mig iallafall.

vallekung 2012-10-24 17:56

Citat:

Ursprungligen postat av henke111 (Inlägg 209976)

Fin statistik där. Milan är inte bra just nu, men jag tror absolut inte Malaga håller nollan. Utan att gå in för djupt. Spelar ingen roll vilka som bär den svartröda tröjan. Den tröjan kommer sätta skräck på vilken spelare som helst i vilket lag som helst när det handlar om CL. Och Malaga kommer från vinster mot Zenit och Anderlecht, vilket är bra, men borde inte överskattas.
Tror på en öppen match, med många mål. 2-2 känns rätt.

Detta är min bedömning, och jag är en Milanista så det är inte en helt objektiv bedömning. Personligen så kommer jag spela på att Bonera @2.90 & Ambrosini @2.80 blir varnade om det visar sig att de startar.

henke111 2012-10-24 20:07

Förstår inte alls hur ManCity kan ha stigit till över 2ggr pengarna nu. Någon som har någon förklaring?

Donald 2012-10-24 20:39

Spelar Arsenal nu efter höjning. De har varit riktigt bra i de svåra matcherna i Premier League. Tänker på Liverpool borta, City borta och Chelsea hemma. Är nog riktigt spelsugna efter plattmatchen i helgen. -0.25 till 1.95.

Schalke hade en urladdningsmatch i helgen dessutom.

EDIT: Spelar dessutom överspel i Montpeiller - Olympiakos. Målglatt hittills i gruppen och de måste gå för seger båda två, Montpeillers försvar har inte glänst på det sista. Ö 2.25 till ca 2.1.