Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Fotboll (https://www.sharps.se/forums/fotboll/)
-   -   Champions League 5-6 mars (https://www.sharps.se/forums/fotboll/15346-champions-league-5-6-mars/)

BroderH 2013-03-05 08:18

Champions League 5-6 mars
 
Ikväll spelas de första returerna i Champions League.

Man U - Real Madrid (1-1)
Dortmund - Shakhtar (2-2)

Spontant slås jag av att man får 3,10 hos Bet365 på hemmaseger för Man U. De är ju ruggigt starka hemma, känns som ett kraftigt överodds?

Funderar vidare på att spela Dortmund -1, som också är ett starkt hemmalag.

Vad tror ni?

barbarbengt 2013-03-05 08:39

personligen å rent spontant känner väl jag att jag inte vågar sätta ett -1 på dortmund, möjligen -0,5.

Vad gäller Man U så är de ju starka hemma, precis som du säger, dock har ju real visat på bra spel de senaste matcherna. Det räcker med 0-0 för united, men de lär säkert vilja punktera matchen. Osäker utgång känner jag.

Har väl inte så mkt klokt att komma med :P

kusagwa 2013-03-05 09:37

Och kom ihåg att det är samma 250 kronors erbjudande på Man Utd - Real Madrid som vid förra matchen

loneranger 2013-03-05 09:51

Ni som spelade "otillåtna spel" vid förra erbjudandet, fick ni igenom era spel? Dvs ni som spelade exempelvis över 2,5 innan match start och under 2,5 som livespel.

Nån som har några förslag på hur man nyttjar bonusen bäst ikväll? Tacksam för ideer då jag är hemma med två sjuka barn och kommer förmodligen inte ha tid över att fundera på fotboll idag :)

grymmer 2013-03-05 10:01

Citat:

Ni som spelade "otillåtna spel" vid förra erbjudandet, fick ni igenom era spel? Dvs ni som spelade exempelvis över 2,5 innan match start och under 2,5 som livespel.
Jag lirade 12 i matchen och sedan live X senast och det var inga problem att få igenom spelen. Har inte hunnit kika på oddsen för ikväll ännu, men mest troligt spelar jag något liknande.

fireas 2013-03-05 10:20

Funderade på detta bettet och såg att betfair ligger högt i odds denna gång jämfört med andra bolag:

Från los blancos perspektiv
Man är ett lag som, denna säsongen, för sina matcher i början av matcherna, speciellt första 20 min.
Senaste 5 matcherna reflekterar detta då de i 4 av dessa matcher gjort mål innan 20e minuten medan den 5e kom i 35e minuten.

Dessutom måste man få in mål på bortaplan för att komma vidare så de kommer säkerligen satsa framåt.

Jag delar upp 3u på 2 bet:

1.5u @ Mål mellan 0-10 min hos betfair på 4.5 i odds (effektivt odds, dvs efter avgift)


1.5u @ Mål mellan 11-20 min hos betfair på 4.5 i odds (effektivt odds, dvs efter avgift)

Det blir 3u @ 2.25 i odds att det första målet kommer t.o.m 20e minuten.

Altarath 2013-03-05 10:44

Är lite inne på under faktiskt, men samtidigt vet jag inte om jag vågar. Hemmalagen lär väl gå för att hålla tätt, men kommer samtidigt bjudas på en del kontringslägen när bortalagen går framåt, så det gör det hela ganska osäkert.
Överspel lockar inte alls då oddsen är så fruktansvärt låga.
Får nog fila på detta ett tag till och se om man kommer fram till något vettigt :p

Omid_ad 2013-03-05 11:04

Citat:

Ursprungligen postat av loneranger (Inlägg 235456)
Ni som spelade "otillåtna spel" vid förra erbjudandet, fick ni igenom era spel? Dvs ni som spelade exempelvis över 2,5 innan match start och under 2,5 som livespel.

Jag spelade så, och fick pengarna. Läste precis igenom reglerna för detta gratis 250kr livespel. Och det står inte att man inte får göra så. Så dom bör väl inte kunna neka spelet i efterhand eftersom det inte står i deras regler.

Pacman 2013-03-05 11:08

Nu verkar dom ju inte kolla upp det så noga med det står i alla fall under punkt 7.

Där något villkor för erbjudandet är överträtt eller om det framkommer några bevis för att en serie spel placerats av en kund eller grupp av kunder som på grund av insättningsbonus, förstärkta betalningar, gratisspel eller något annat marknadsföringserbjudande resulterar i garanterad vinst för kund oberoende av utgången, antingen individuellt eller som del av en grupp, förbehåller sig bet365 rätten att återta bonuselementet i sådana erbjudanden och efter eget gottfinnande antingen fastställa spel enligt de korrekta oddsen, annullera gratisspelen eller alla spel finansierade av insättningsbonusen

Omid_ad 2013-03-05 11:13

Citat:

Ursprungligen postat av Pacman (Inlägg 235474)
Nu verkar dom ju inte kolla upp det så noga med det står i alla fall under punkt 7.

Där något villkor för erbjudandet är överträtt eller om det framkommer några bevis för att en serie spel placerats av en kund eller grupp av kunder som på grund av insättningsbonus, förstärkta betalningar, gratisspel eller något annat marknadsföringserbjudande resulterar i garanterad vinst för kund oberoende av utgången, antingen individuellt eller som del av en grupp, förbehåller sig bet365 rätten att återta bonuselementet i sådana erbjudanden och efter eget gottfinnande antingen fastställa spel enligt de korrekta oddsen, annullera gratisspelen eller alla spel finansierade av insättningsbonusen

haha missade tydligen det. :hattenav:

Mr_Gorsky 2013-03-05 12:07

Lite tankar från min sida inför Man U - RM.

Phil Jones är skadad, vilket jag ser som ett stort avbräck för Uniteds defensiv. Han har haft en viktig roll i de större matcherna för United då han har gett understöd till backarna och lättat upp pressen som läggs på Carrick. Han har ofta setts med uppgiften att "plocka bort" nyckelspelare, vilket han effektivt gjorde med Bale borta mot Tottenham. Jag är övertygad om att han hade gett en liknande uppgift med Ronaldo, om han nu hade startat.

Giggs kan, och kommer förmodligen göra sin 1000e match. Förväntar inte att han startar men lite speltid får han nog allt. På gott och ont.

Ferdinand hade en mindre skada och spelade inte i helgen mot Norwich men kommer nog ta plats som mittback, så blir intressant att se hur de kommer funka ihop mot ett väldigt snabbt och ständigt hotande RM. United kommer nog spela med en ganska låg backlinje och låta Madrid vara spelförande, vilket inte kommer ge så mycket ytor bakom backarna.

Casillas tog förvånansvärt ut i 23-mannatruppen för Real, men har efter det sagts att han är skadad och inte kommer spela. Ett drag från Mourinho, likt att de valde att träna på Etihad eller inte. Förmodligen startar han inte.


* Två senaste matcherna mellan Utd och RM på Old trafford har producerat 12 mål
* Mourinho har spelat två matcher på Old Trafford i CL (Porto: Oavgjort(1-1) och Inter(2-0 till Man U)
* United har släppt in mål i 8 av de 10 senaste hemmamatcherna i CL.
* Ferguson har bara vunnit 2 av 15 tävlingsmatcher mot Mourinho.
* Mest kuriosa, men di Marias fyra assist i turneringen har alla kommit mot Manchesterlag

Omid_ad 2013-03-05 12:21

Citat:

Ursprungligen postat av Mr_Gorsky (Inlägg 235484)
Casillas tog förvånansvärt ut i 23-mannatruppen för Real, men har efter det sagts att han är skadad och inte kommer spela. Ett drag från Mourinho, likt att de valde att träna på Etihad eller inte. Förmodligen startar han inte.

Mourinho brukar nästan alltid ta med alla i truppen oavsett om dom är skadade eller inte, när det gäller stora/viktiga matcher i CL. Det är för stämningen och motivationen skull. Han gjorde samma sak i Inter, Chelsea och Porto. Casillas kommer inte spela. :)

Redbull 2013-03-05 12:26

Citat:

Ursprungligen postat av Pacman (Inlägg 235474)
Nu verkar dom ju inte kolla upp det så noga med det står i alla fall under punkt 7.

Där något villkor för erbjudandet är överträtt eller om det framkommer några bevis för att en serie spel placerats av en kund eller grupp av kunder som på grund av insättningsbonus, förstärkta betalningar, gratisspel eller något annat marknadsföringserbjudande resulterar i garanterad vinst för kund oberoende av utgången, antingen individuellt eller som del av en grupp, förbehåller sig bet365 rätten att återta bonuselementet i sådana erbjudanden och efter eget gottfinnande antingen fastställa spel enligt de korrekta oddsen, annullera gratisspelen eller alla spel finansierade av insättningsbonusen

Jag har själv varit i kontakt med supporten på bet365 när jag fick ett annat spel voidat och passade då på att fråga om detta erbjudande. Såhär svarade dom:

Citat:

Pierre L Det är inget som hindrar dig från att lägga denna kombination.
Det är dock inget vi rekommenderar i samband med det nedanstående.
Pierre L Där något villkor för erbjudandet är överträtt eller om det framkommer några bevis för att en serie spel placerats av en kund eller grupp av kunder som på grund av insättningsbonus, förstärkta betalningar, gratisspel eller något annat marknadsföringserbjudande resulterar i garanterad vinst för kund oberoende av utgången, antingen individuellt eller som del av en grupp, förbehåller sig bet365 rätten att återta bonuselementet i sådana erbjudanden och efter eget gottfinnande antingen fastställa spel enligt de korrekta oddsen,
Pierre L Vilket står nedskrivet i erbjudandets regler och villkor
Pierre L Det är dock helt upp till dig hur du vill spela.
Pierre L Kan påverka framtida erbjudanden ifall den berörda avdelningen skulle ta detta beslut ifall de är missnöjda med något.
Pierre L Det är inte något som kommer stoppas, men kan som sagt påverka framtida erbjudanden

oggeb 2013-03-05 15:47

Jag tänker spela över 0.5 mål i matchen @ 1.030 och som gratisspel blir det 0-0 [email protected]. Hur som vad som än händer så blir det mer eller mindre plus i kassan. Ett tips som inte bryter mot några regler!

Som sämst +7.50:- och som bäst +632.50:-

linfre 2013-03-05 15:50

Någon som vet om erbjudandet gäller om Utd-Real matchen ingår i en parlay man lagt innan avspark eller måste det vara en singel på den matchen för att kvalificeras för ett gratis livespel? :)



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved